יחידות ראשונות של טסלה סייברטראק סופסוף נמסרו ללקוחות
loader image

היינו כחולמים: יחידות ראשונות של טסלה סייברטראק סופסוף נמסרו ללקוחות

קריאה

מתקפת סייבר

ארבע שנים בדיוק מאז שהוצג לראשונה בנובמבר 2019 לעולם, ומאז נדחה שוב ושוב ושוב, טסלה סייברטראק, הטנדר החשמלי עם העיצוב העתידני/גימיקי (השלימו לבד), סופסוף עושה את דרכו לחניה של הלקוחות הראשונים מתוך 1.9 מיליון שהזמינו אותו בהזמנה מוקדמת.

לפי טסלה, החברה עתידה לייצר 250,000 יחידות מדי שנה, מה שמעמיד את זמן ההמתנה לסייברטראק נכון להיום על 4 שנים. כן כן, יותר מפרארי.

אתחיל בוידוי: הערב מסתבר שהפסדתי בלא מעט התערבויות, שכן שמתי את הז׳יטונים שלי על כך שהסייברטראק הוא עוד רעיון מטורף של אילון מאסק, אך בפועל לא יגיע אל פס הייצור. יצאתי פיתה אבל ניצחתי בהתערבות קטנה יותר, של מי שחשב שלא יהיה לי האומץ להפסיד בכבוד.

באירוע המסירה ששודר בלייב בטוויטר X של מאסק, נחשפו גם המחירים בארה״ב. נתחיל בגרסת הקצה של הסייברטראק, שזכתה לכינוי ״Cyberbeast״ (חיית סייבר). היא תשווק עם מפרט מפלצתי ובו שלושה מנועים המפיקים יחד 845 כ״ס ו-1,423 קג״מ, שמזניקים אותו מ-0 ל-100 בתוך 2.6 שניות.

באירוע המסירה מאסק הציג וידאו הזוי שבו הסייברטראק מתחרה ראש בראש ומשאירה אבק ל-911, בזמן שהיא, הסייברטראק, גוררת אחריה 911 נוספת. הטווח אגב, עומד על כ-800 ק״מ.

גרסת ההנעה הכפולה (שני מנועים) שהשיווק שלה יחל כבר ב-2024, תעלה $80,000 תאיץ בתוך 4.1 שניות מ-0 ל-100 ותציג טווח של כ-550 ק״מ בין טעינות.

גרסת הכניסה שתעלה $61,000, רחוק מאוד מהמחיר ההתחלתי שאליו כיוונו בטסלה כשהדגם הושק, $40,000, תציג טווח של 400 ק״מ (לא נמסר לפי איזה תקן, אבל ככל הנראה EPA האמריקאי הנחשב לאמין יחסית) עם הנעה אחורית בלבד. הגרסה הזאת תהיה זמינה רק ב-2025.

טסלה-סייברטראק
טסלה-סייברטראק

שווה להזכיר שהטסלה סייברטראק מתחיל את דרכו בשוק הטנדרים החשמליים הרבה לאחר שהמתחרים הישירים שלו, הפורד F-150 החשמלי וריביאן R1T, שהוצגו הרבה אחריו, התחילו מסירות מוקדם יותר השנה. במהלך אירוע המסירה מאסק הציג סרטון שבו הוא מציג את יכולת הגרירה יוצאת הדופן של הטנדר החשמלי – עד 5,000 ק״ג.

לצפייה באירוע המסירה 👇

תמונות: יצרן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו