סקירה: Lexus LC500 קבריולט החדשה ✎ CarBlog.co.il
loader image

מתיחת פנים לקסוס LC 500 קבריולט

קריאה

דוגמנית מסלולים

לפני שאני מתחיל לכתוב על מתיחת הפנים של ה-Lexus LC 500 קבריולט 2021, אני מרגיש צורך בגילוי נאות: אישית, מעולם לא התחברתי כ״כ לשפת העיצוב השמרנית של המותג הזה. בעיניי, הוא נתפס כקצת משעמם וחסר ברק, ללא כל רצון לחדש או לרגש וגם גריל ״שעון החול״ הענק והמוגזם הזה מקדימה, בחייכם. אבל אז… ראיתי את ה-Lexus LC 500 החדשה והרגשתי שאני חייב למעצבים של לקסוס התנצלות.

״מאמי, הפעלת פנגו? אין לנו כסף לדו״ח״

ה-LC 500 הושקה ב-2017 וכעת כאמור מגיעה גרסת מתיחת הפנים שלה. המכירות בארץ עד כה לא ממש המריאו, עם 14 מסירות בלבד, אבל חשוב לזכור שמדובר בדגם קצה שמתחיל ב-750,000 ש״ח (לפני הנחות). מבחינת העיצוב החיצוני לא היו שינויים מרחיקי לכת, אבל מה שכן נעשה, הפך אותה לדוגמנית מושלמת שפוסלה ע״י הצאצאים של מיכאלנג׳לו ודה וינצ׳י. היא פשוט נראית מיליון דולר. איך אומרת אופירה: ״מה ששלה – שלה״. כל החיטובים והשעות הארוכות בחדר הכושר הניבו תוצאות, והיא השילה כעשרה ק״ג ממשקלה לעומת הגרסה הנוכחית.

למה לא אמרת שאחותך יפה ממך?

ביצועים

בגרסה החזקה ביותר עם מנוע V8 מבלוק אלומיניום בנפח 5 ליטרים המפיק 470 כ״ס ומומנט של 55 קג״מ, היא מגיעה מעמידה של דוגמנית מול מצלמה ל-100 בתוך 4.7 שנ׳, עד למהירות מירבית של 270 קמ״ש במידה והיא ממש תאחר לצילומים לקמפיין האופנה שלה. וכיאה לדוגמנית יפה, חשוב לה גם לשמור על כדור הארץ והסביבה, לכן היא תגיע גם בגרסה היברידית עם 359 כ״ס. שתי הגרסאות משודכות לתיבת 10 הילוכים אוטומטית.

כנסו כנסו

אז אחרי שלב המחמאות מבחוץ, בואו ניכנס פנימה, אבל נשאיר את הגג פתוח. גרסת הקבריולט הסקסית יודעת לפתוח ולסגור את הגג ב-15 שניות, כל עוד אתם נוסעים במהירות של עד 50 קמ״ש. מייבש שיער יוקרתי כבר אמרתי? סביבת הנהג היא לא פחות מקונצרט יפני. החומרים הכי איכותיים שאפשר לחשוב עליהם, לוח השעונים הדיגיטלי-מכני ומסך בגודל של 10.3 אינץ׳ ש… מישהו בלקסוס לא מצא לנכון להפוך אותו למסך מגע.

יפה גם מבפנים

בנוסף, יש לא מעט פיצ׳רים בסיסיים, כמו חימום וקירור במושבים, ש״הוחבאו״ בתוך המסך, ואפשר להפעיל אותם בכמה קליקים באמצעות משטח המגע בסמוך לידית ההילוכים. ועל זה נאמר: עשו אותה יפה, אבל לא עשו אותה באצבע. חבל לקסוס, חבל. מצד שני, בלקסוס פינקו במערכת ״סירי״ משלהם, המאפשרת להפעיל לא מעט פיצ׳רים באמצעות פקודות קוליות.

בטוחה בעצמה

למרות הגזרה המחמיאה, בלקסוס הצליחו להכניס לא מעט בטיחות לתוך היופי הזה: חבילת בטיחות מפנקת שקיבלה את השם +Lexus Safety System המגיעה כסטנדרט וכוללת שמירה על נתיב, התראה על שטח מת, התראה לפני התנגשות, זיהוי הולכי רגל, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים ועוד…

אבל רגע, יפה יפה, אבל היא לא לבד על המסלול, כן? ה-LC 500 קבריולט תתחרה על הלב והכיס שלכם מול יפות ומוצלחות לא פחות כמו מרצדס S-Class קבריולט, BMW 850i קבריולט, יגואר F-Type ופורשה 911. הכינו את ארנקי הגוצ׳י…

״מפרגנות״. פורשה 911, BMW 850i קבריולט, מרצדס S-Class קבריולט

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו