חוות דעת: מיצובישי אקליפס קרוס 2022 (מתיחת פנים)
loader image

חוות דעת: מיצובישי אקליפס קרוס 2022 (מתיחת פנים)

קריאה
🇮🇱 השקה מקומית > חוות דעת: מיצובישי אקליפס קרוס 2022 (מתיחת פנים)

יהלום מלוטש

כמה יחידות של מיצובישי אקליפס קרוס 2022 אמנם כבר מסתובבים בכבישי ישראל לא הפריעו ליבואנית כלמוביל לערוך השקה מאוחרת ואירוע נהיגה לעיתונאים, ברקע קמפיין מושקע שהופק כחלק מההשקה, כזה ששם דגש על השורשים היפניים של המותג, ולא במקרה. האקליפס קרוס המחודש מתמודד בקטגוריה שנשלטת באכזריות ע״י צמד הקוריאניות שחולקות את אותם הגנים: יונדאי טוסון וקיה ספורטאז׳. הראשון הושק כאן בשני שעברה וכבר עבר את רף 5,000 המסירות, השני צפוי להיות מושק בישראל כבר החודש. שווה להזכיר בקטגוריה הזאת גם את פיג׳ו 3008 שמכר בשנה החולפת קצת יותר מ-4,000 יחידות, האירופאי היחיד שנותן פייט אמיתי לאסייתיות.

מיצובישי אקליפס קרוס 2022
מיצובישי אקליפס קרוס 2022

אז ביום המבחן נכנסתי לנעליו הגדולות של כפיר כשריאן וביליתי לא מעט זמן איכות עם בועז קורפל ברכב מספר 8 וברמת גימור Instyle. אין ספק שהאקליפס קרוס המחודש עשה קפיצה, או יותר נכון דילוג ברמת העיצוב, עם חזית עדכנית ובה גריל ויחידות תאורה שהוצרו ומיישרות קו עם המראה של האאוטלנדר הפופולארי. החלון המפוצל מאחור החזיר ציוד ולדעתי המראה החדש עם הגג המשתפל מאחור הרבה יותר מחמיא ל-C-SUV היפני.

חשוב לציין: 1. הדגם הנוכחי צמח דרמטית ב-14 ס״מ לעומת זה היוצא 2. גם מרווח הגחון צמח בסנטימטר שלם. 3. הוא ישווק בארץ בלא פחות משש רמות גימור, כולל אחת עם הנעה כפולה (Instyle 4×4).

בכניסה אל תא הנוסעים אין הפתעות. איכות החומרים וההרכבה יותר מבסדר, למרות שהמתגים להפעלת החימום במושבים נראים כאילו מישהו במיצובישי נתקע עם מלאי משנות ה-90, כי הם ממש לא קשורים לעיצוב של הכפתורים האחרים ובטח לא משתלבים באלגנטיות עם הגימור בשחור פסנתר במרכז הקונסולה. כנראה היה מבצע או משהו. גימור דמוי קרבון בדלתות הוא ניסיון יפה של היפנים להוסיף קצת סקס אפיל לעיצוב הפנימי ומגיעות להם נקודות על השתדלות. לי אישית קצת צרם שגם על ההגה חסרים לא פחות משלושה כפתורים, למרות שהפעם לא מדובר בקיפוח מקומי אלא תקלה שיש גם במדינות נוספות. שווה לציין גם את מערכת כלמוביל Connect בעיצוב ותכנון כחול לבן שהחליפה את המערכת הקודמת, ומלבד תמיכה ב-Android Auto ו-Apple CarPlay, גם כוללת את כל האפליקציות הנפוצות כמו ספוטיפיי, Waze ועוד, למרות שלטלפון הנייד של קורפל היא פחות התחברה. תרתי משמע.

מיצובישי אקליפס קרוס 2022
מיצובישי אקליפס קרוס 2022

יוצאים לדרך

מושב מתכוונן חשמלית ברמת הגימור הנבחנת (Instyle) מאפשרת למצוא בקלות תנוחת ישיבה אופטימלית, והתחושה היא של SUV גבוה וקלאסי. באופן די מפתיע, למרות בסיס גלגלים די סטנדרטי לקטגוריה שעומד על 267 ס״מ, מרווח הרגליים מאחור מפתיע לטובה. יחידות ההינע של מיצובישי אקליפס קרוס 2022 המחודש זהות בכל רמות הגימור, עם מנוע ה-T-MIVEC המוגדש, ארבעה צילינדרים בטור בנפח 1.5 ליטר שנותר מהדגם היוצא, רק שהפעם, בגלל תקנות זיהום האוויר, הוא מפיק 152 כ״ס (במקום 163 כ״ס בדגם היוצא) ומומנט מירבי של 25 קג״מ כבר ב-2,000 סל״ד. הפתעה טובה נוספת מגיעה מכיוונו של הפיל בחדר. או יותר נכון, הפילה: תיבת ההילוכים הרציפה עם 8 יחסי העברה מגיבה בצורה מאוד לא אופיינית ולא מעלה את מד הדציבלים אל המפלס המפריע אפילו כשיוצאים לעקיפות. וזאת מחמאה כמובן. בידוד הרעשים סביר וגם המתלים הרכים עושים את עבודתם נאמנה. בלטה בחסרונה מערכת אקטיבית לתיקון סטייה מנתיב, בעיקר בעיקולים, וזו מסתפקת בהתראה קולית בלבד.

הנסיעה נינוחה, גם כשיש דרמות אספלט הן לרוב נשארות מחוץ לתא הנוסעים. בכלל, האקליפס קרוס נותן תחושת זריזות ודינמיות שאינה טריוויאלית בכלל, אם נזכרים בסוג תיבת ההילוכים שהותקנה בו. צריכת הדלק צפויה לעמוד על קצת יותר מ-11 ק״מ לליטר אחד. בכלמוביל טוענים לשדרוג בחוויית הנהיגה הודות למערכת מתלים חדשה שהפחיתה את זווית הגלגלול, כמו גם כיול מחדש של קפיצי הבולמים במתלים מאחור ומלפנים.

מיצובישי אקליפס קרוס 2022
מיצובישי אקליפס קרוס 2022

בטיחות

מלבד היעדר תיקון סטייה אקטיבי ובקרת שיוט אדפטיבית בגרסת הכניסה, אבזור הבטיחות הסטנדרטי של האקליפס קרוס הוא סביר וכולל בין השאר 7 כריות אוויר, בלימה אוטונומית במהירות של עד 80 קמ״ש או 65 קמ״ש בזיהוי הולכי רגל, מניעת סינוור רכב המגיע ממול חולף. הרכב שבו נהגנו, רמת גימור Instyle, כולל גם בקרת שיוט שהופכת להיות אקטיבית והתרעה מפני רכב הנמצא בשטח המת.

מיצובישי אקליפס קרוס 2022
מיצובישי אקליפס קרוס 2022

שורה תחתונה

מיצובישי אקליפס קרוס 2022 המחודש דילג על לא מעט חסרונות ביחס לדגם היוצא, למרות לא מעט שעדיין נותרו. הוא יציע אלטרנטיבה לא רעה בכלל למי מכם שיעדיפו את המורשת היפנית ארוכת השנים, על פני הבאזז סביב הקוריאניות ופיג׳ו 3008. לפי כלמוביל, יש כבר כאלף הזמנות שנפתחו ללקוחות, נתון די מרשים לרכב שנמצא בערך דקה וחצי בארץ.

לפירוט מלא על רמות הגימור והמחירים לחצו כאן.

להורדת מפרט טכני מלא של מיצובישי אקליפס קרוס 2002

מיצובישי אקליפס קרוס 2022
מיצובישי אקליפס קרוס 2022

תמונות: תומר פדר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו