מרצדס חושפת את Vision EQXX, רכב קונספט עם טווח של יותר מ-1,000 ק״מ
loader image

מרצדס חושפת את Vision EQXX, רכב קונספט עם טווח של יותר מ-1,000 ק״מ

קריאה

שוברת שיאים

🌏 חדשות רכב > מרצדס חושפת את Vision EQXX, רכב קונספט עם טווח של יותר מ-1,000 ק״מ ⚡

אחרי שלל חידושים וריגושים שהציגה במהלך השנתיים האחרונות, מרצדס פותחת את 2022 תוך שהיא מפילה הרבה מאוד לסתות, עם חשיפת מרצדס Vision EQXX, דגם קונספט שתכנונו החל רק לפני 18 חודשים, עם טווח מוצהר של למעלה מ-1,000 ק״מ, עיצוב אווירודינמי במיוחד שקשה להישאר אליו אדיש (ושמזכיר בצורה חשודה את החזית של קיה EV6) ומקדם גרר שובר שיאים שיורד לראשונה מ-0.20cd ומעמיד אותו על 0.17cd. למעשה, מקדם הגרר הזה כ״כ קיצוני, שהוא אפילו יותר אווירודינמי מכדור פוטבול אמריקאי.

מרצדס Vision EQXX
מרצדס Vision EQXX

בנוסף, פאנלים סולאריים דקים במיוחד הותקנו על גג המכונית ואמורים לתת לה טווח של כ-25 ק״מ מתוך ה-1,000 המוצהרים.

לפי מרצדס, ה-Vision EQXX המבוססת באופן לא מפתיע על שלדה של מכונית פורמולה 1, מביאה בשורה אמיתית גם במארז הסוללות בקיבולת 100 קוט״ש, התופסת 50% פחות נפח ושוקלת 30% פחות מזו הקיימת ב-EQS. צריכת החשמל הרשמית עומדת על 10 קילוואט בלבד לכל 100 ק״מ. במרצדס פיתחו בבית טכנולוגיה המעבירה לא פחות מ-95% מהאנרגיה בסוללה ישירות אל ארבעת הגלגלים, שנעטפו בצמיגים בעלי התנגדות נמוכה במיוחד.

מרצדס Vision EQXX
מרצדס Vision EQXX

היא אמנם מבוססת על שלדת פורמולה 1, אבל בכל הקשור ליחידת ההינע במרצדס הסתפקו ב-200 כ״ס בלבד ומעבר לזה לא מסרו יותר מדי פרטים נוספים על המכונית, מלבד בסיס הגלגלים שלה עומד על 280 ס״מ והמשקל הכולל על 1,750 ק״ג ״בלבד״.

גם תא הנוסעים נראה עתידני במיוחד, ואם ציפיתם למצוא כאן את מסך ה-Hyperscreen פורץ הדרך שנמצא ב-EQS, אז במרצדס הלכו על מסך בעיצוב חדש לכל אורך הדשבורד, מקצה לקצה. החומרים, איך לא, ממוחזרים כמובן.

מבטיח לעדכן בקרוב כמה זה השווי שימוש שלה בליסינג 🤣

מרצדס Vision EQXX
מרצדס Vision EQXX

תמונות: מרצדס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו