פרויקט מיוחד: עשר פרסומות הרכב הכי טובות בכל הזמנים
loader image

עשר פרסומות הרכב הכי טובות בכל הזמנים

קריאה

עשר פרסומות הרכב הכי טובות בכל הזמנים

אין הרבה מקרים שבהם יוצא לי לשלב בין שני דברים שאני מאוד אוהב. הראשון, זה רעיונות גדולים, פשוטים וחכמים, שבגללם אני סוגר או טו טו שני עשורים בפרסום. השני זה החיידק שקיבלתי כילד מאבא שלי, אהבה בלתי מוסברת ובלתי מתפשרת לדברים המהירים האלה עם ארבעה גלגלים. אז לכבוד השנה החדשה, חברתי לאחד מאגדות הקריאייטיב בישראל ו-Petrol Head כשלעצמו, ניר פרח, ויחד הכנו לכם רשימה של עשר פרסומות הרכב הכי טובות בכל הזמנים. איך בחרנו דווקא את אלה? שאלה מצוינת. השתדלנו לשפוט לפי גודל הרעיון ולא גודל הביצוע. ברובן כמעט ולא תראו את הרכב אפילו נוסע. זאת לא חוכמה לעשות הפקה במיליוני דולרים או להביא פרזנטור מפורסם. הפיצוח האמיתי הוא להביא רעיון של מיליון דולר שאפשר לבצע ב-100 ש״ח, עם חיבור מהודק ככל האפשר למוצר וכזה היושב על תובנה שמגיעה ממנו. תבלו.

10. פיג׳ו – צעצועים

יש קלישאה בפרסום שאומרת שאם אתה רוצה לעשות פרסומת לבית לחם, תראה בית ולידו לחם. פיג׳ו לקחו את הטכניקה הזאת ורצו להראות שליד הרכבים שלהם, הרכבים האחרים הם פשוט צעצועים. אבל מה, הם עשו את זה בצורה חכמה. 


9. פולקסווגן פולו – העמוד

דוגמא קלאסית לקו שהנחה את פולקסווגן באמצעות DDB, הסוכנות שליוותה אותם במשך עשרות שנים שלא שם דווקא את הרכב בפרונט עם פוטג׳ים שמראים איך הרכב נוסע יפה בפס מדהים באירופה, אלא מספר את הסיפור מסביב לרכב, או במקרה הזה, המבצע.


8. BMW – שבירת שיא המהירות

כשמנסים לשבור את מהירות הנסיעה במדבר נידח כלשהו, צריך גם לתעד את זה, לא? אז במשרד הפרסום של BMW הביאו הברקה פשוטה עם טוויסט חכם עבור ה-M5, מכונית הספורט סלון האגדית.


7. הונדה – Grr

ב-2004 הונדה הצטרפה לטרנד ה״דיזל הנקי״ שכמה שנים לאחר מכן הפך לדיזל גייט של פולקסווגן. באמצעות מחזמר אנימציה היא שחטה לא מעט פרות קדושות בעולם הרכב וקראה למצקצקים ומתנגדי הדיזל המזהם להפסיק לצקצק ולהתחיל לשמור על כדור הארץ. איך? באמצעות מנועי הדיזל החדשים שלה…

6. קרייזלר – שלי

הפרסומת הכי קצרה במצעד מראה שרעיון פשוט אפשר להעביר בכמה שניות בודדות. תראו איך קרייזלר לוקחת סיטואציה מוכרת ופשוטה והופכת את הרכב שלה לגאווה בעיני הבעלים.


5. סיטרואן – זה במבצע

קניית רכב חדש זה עניין לא זול, אבל עדיין, הכל יחסי. ב-2009 סיטרואן יצרו סרטון שמראה מבצע בצורה חכמה והפקה שאתם יכולים לצלם בחניון עם הסלולארי שלכם.


4. לנד רובר – התעלה

הפרסומות של לנד רובר תמיד המחישו את היתרונות של רכבי השטח עם הרבה תחכום בריטי. בפרסומת הזאת לדיסקברי 3, לקחו סיטואציה שיכולה להראות מאוד דרמטית לכל רכב אחר, ולסיים אותה ב-Happy Ending בריטי.


3. פיג׳ו – הפסל

כשה-206 הושקה, היא היתה חידוש עיצוב מרענן. אז איך מעבירים נחשקות? לוקחים נרטיב פשוט של מי שאין לו את הרכב וממש ממש רוצה שיהיה לו.


2. פולקסווגן – איש השלג

הפרסומת הכי ותיקה במצעד צולמה ב-1964, ומראה בצורה סופר אינטליגנטית ולא מתאמצת, כמה החיפושית היא רכב עביר וחזק בכל מזג אוויר. למרות שאני מאוד אוהב את הפרסומת שסיימה במקום הראשון, זאת היתה הפייבוריטית שלי, אבל הייתי בדעת מיעוט.


1. טויוטה סליקה – נראית מהירה 🏆

כשכתבנו ״רעיון מיליון דולר בהפקה של 100 ש״ח״, התכוונו בדיוק לזה. ואיך יודעים שהרעיון באמת שווה מיליון דולר? אתה לא עושה סרטון אחד, אלא סדרה שלמה סביבו. אז במשרד הפרסום של טויוטה הצליחו להמחיש כמה הסליקה, רכב הספורט של טויוטה, לא נראה מהיר כשהוא נוסע, אלא גם כשהוא חונה. הפרסומת עם הכלב היא הקרם של הקרם. 


חביבות הקהל

כשעושים רשימה כזאת מכובדת, לא מעט פרסומות מצוינות נשארות, בצער רב, בחוץ. אבל בדיוק בשביל זה המציאו תארים חסרי משמעות שיגרמו להן להרגיש קצת יותר טוב, לא?

סמארט – רכב עירוני

דרך מצוינת ואמיצה להראות את היתרון של המוצר שלך, היא להציג את החסרון שלו בצורה משעשעת ומלאת ביטחון. זה בדיוק מה שסמארט עשו.


פולקסווגן טוארג – אני יכול

הפרסומת שלועגת לטרנד הג׳יפים (או ה-SUV אם להיות מדויקים) שמעולם לא ראו שטח ומשמשים בעיקר לקניות בסופר ומדרכות מאתגרות.


טויוטה קורולה – להתגאות בה

ונסיים עם פרסומת חכמה, למרות שהקשר בינה לבין המוצר הוא, איך נאמר, קצת רופף.

תודה לניסים מויאל, בני ברונסקי, יניב מלינרסקי, טל ריבן, טל פרלמוטר ועידו קריב שעזרו.

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו