פולסטאר 4 נחשף: קרוסאובר קופה חשמלי עם הרבה ביצועים
loader image

פולסטאר 4 נחשף: קרוסאובר קופה חשמלי עם הרבה ביצועים

קריאה

כוכב חדש

פולסטאר, חטיבת הספורט החשמלית מבית Geely ו-Volvo, חשפה אמש את פולסטאר 4, קרוסאובר קופה חשמלי שככל הנראה קיבל השראה מדגם הקונספט פולסטאר Precept שהוצג בשנה שעברה.

פולסטאר 4
פולסטאר 4

אמנם בכל הקשור לשמות הדגמים החבר׳ה בפולסטאר לא משתדלים להיות יצירתיים במיוחד, אלא פשוט נצמדים לסדר הכרונולוגי, אבל דווקא בכל הנוגע לעיצוב, הם שמרו בפולסטאר 4 על קו העיצוב הנקי והספורטיבי של המותג, עם יחידות התאורה המפוצלות שפגשנו ב-Precept, והחזית עם המראה הנמוך. הטוויסט העיצוב מגיע בדמות גג משתפל ללא חלון אחורי, עם תאורה לרוחב דלת תא המטען.

בהיעדר החלון האחורי, המעצבים ״משכו״ את גג הזכוכית הפנורמי עד לאחור, כשהפתרון לשדה הראייה מגיע, כמה מתבקש, בצורת מצלמה חכמה.

פולסטאר 4 מציג מידות של 4,839 מ״מ אורך, 2,139 מ״מ רוחב ו-1,544 ס״מ גובה ובסיס גלגלים של 2,999 ס״מ, בדיוק כמו של יונדאי איוניק 5, מה שמעיד על מרווח סנסציוני במיוחד ליושבים מאחור.

פולסטאר 4
פולסטאר 4

בתוך תא הנוסעים, העיצוב של הפולסטאר 4 אפילו יותר מינימליסטי מזה שפגשנו בפולסטאר 2, כשגם כאן נעשה הרבה מאוד שימוש בחומרים ממוחזרים וידידותיים לסביבה. במרכז הקונסולה בין המושבים יש גלגלת וכפתורים לשליטה על מערכת השמע וכמובן מסך בגודל 15.4 אינץ' עם מערכת המולטימדיה המצוינת מבית Google ששולטת כמעט בכל פרמטר ברכב וגם מאפשרת צימוד ל-Apple CarPlay. אם יש לכם אנדרואיד אז הסתדרתם, כי המערכת הזאת יודעת להסתדר איתו היטב, בכל זאת, מגיעים מאותה משפחה.

מאחורי ההגה יש לוח מחוונים קטן בגודל 10.2 אינץ', ויש תצוגת ראש בגודל 14.7 אינץ', המאפשר לשנות את צבע התצוגה מלבן לצהוב. גאווה שוודית, מישהו?

בואו נדבר על ביצועים. גם פולסטאר 4 תשווק בגרסאות של הנעה אחורית או כפולה. בגרסת הכניסה תקבלו מנוע אחורי המפיק 268 כ״ס ו-35 קג״מ, המאיץ בתוך 7.4 שנ׳ מ-0 ל-100 קמ״ש, עד למהירות מירבית של 180 קמ״ש. גרסת הקצה עם צמד המנועים היא כבר הרבה יותר מעניינת, עם 544 כ״ס, 70 קג״מ ו-3.8 שניות בלבד מעמידה ל-100 קמ״ש. הסוללה בקיבולת 102 קוט״ש מבטיחה, לפי פרסומים זרים, טווח של כ-550 ק״מ, וניתן להטעין אותה בהספק של עד 200 קילוואט מעמדת DC מהירה עם עד 80% בתוך כ-30 דקות בלבד.

פולסטאר 4

הפולסטאר 4 יתמוך גם בפיצ׳ר ה-Vehicle to Load, הידוע גם כ-V2L, המאפשר להפעיל מכשירי חשמל באמצעות האנרגיה הנמצאת בסוללה, באמצעות התקן מיוחד.

פולסטאר 4 צפוי להגיע לישראל בחצי השנה של 2024 באמצעות קבוצת ״מאיר״.

פולסטאר 4
פולסטאר 4

להורדת המפרט הטכני המלא של פולסטאר 4 (באנגלית) לחצו כאן

תמונות: יצרן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו