אם יש זמן טוב להשקת רכבים חסכוניים בדלק, כאלה המאפשרים נסיעה על חשמל לטווח קצר-בינוני מהסוג שחוסך לגמרי את הצורך בדלק, אז הזמן הזה הוא עכשיו. ועם הטבת המס המאפשרת לקבל גם 1,000 ש״ח זיכוי בגין השווי שימוש, אז בהחלט מדובר בעסקה סופר אטרקטיבית. טלקאר השיקה את גרסת הפלאגאין (Plugin Hybrid) של הנירו, הקרוסאובר הפופולארי (כמו כל דבר שיש עליו לוגו קיה) שנכנס לחיינו עם גרסה היברידית ״רגילה״ (לא נטענת), המשיך עם גרסה חשמלית מלאה ועכשיו מגיע הפתרון הפרקטי והאטרקטיבי במיוחד כלכלית, לאחר מתיחת פנים קלה.
בואו נדבר על מספרים. הנירו PHEV מוצע במחיר של 150,000 ש״ח (המחיר לאחר עליית מדרגת המס של רכבי PHEV מ-20% ל-25%), כ-10,000 ש״ח פחות ביחס לדגמים הקודמים של הקרוסאובר הפופולארי. אם תיקחו אותו בליסינג דרך העבודה, תקבלו זיכוי של 1,000 ש״ח בשווי השימוש, וזה לבד שווה לכם 36,000 ש״ח על פני כל התקופה. תכנית חסכון כבר אמרנו? אגב, במידה והשתכנעתם כבר עכשיו, כדאי מאוד להתקין בבית מטען ייעודי איכותי של אפקון.
העיצוב החיצוני, כיאה למתיחות הפנים של היצרנית הקוריאנית מבית יונדאי לא הלך רחוק מדי מהדגם הקודם, ומתבטא בעיקר בחישוקים ובכמה שינויים קלים בפגושים ותאורות לד. כשנכנסים פנימה מגלים איבזור נדיב במיוחד, בעיקר בדגם ה-EX המאובזר יותר, עם הנעה בלחיצת כפתור, בלם יד חשמלי, צג דיגיטלי ״8, בקרת אקלים עם שלושה איזורים, מערכת בלימה אוטונומית, נהיגה סמי אוטונומית (בקרת שיוט אדפטיבית המאפשרת עצירה מלאה ותחילת נסיעה באופן אוטומטי), חלונות מושחרים מאחור, בקרת סטייה מנתיב ועוד…
למידע נוסף על הקיה נירו PHEV לחצו כאן.
[…] שנוכל להכיר האחת את השני בצורה טובה יותר. הכרנו קודם בסקירה שכתבתי עליה כשהגיעה לארץ וכחובב רכבים חשמליים ומומנט מיידי, הדבר הראשון שעשיתי, […]
[…] ובדגם החשמלי השני שהיצרנית הקוריאנית תציג בישראל, לצד הנירו ההיברידית נטענת. בקיה ציידו את הסורנטו בצמד מנועים, חשמלי בהספק של 90 […]