קיה משיקה גרסה היברידית נטענת לסורנטו 2021 החדשה
loader image

קיה משיקה גרסה היברידית נטענת לסורנטו 2021 החדשה

קריאה

חוסכת בגדול

קיה חשפה את הגרסה ההיברידית נטענת (Plugin Hybrid/PHEV) של הסורנטו החדשה, החסכונית ביותר שיוצרה עד היום. הסורנטו החדשה עתידה להגיע אלינו לקראת סוף 2020 בגרסת הדיזל והגרסה ההיברידית, כשההיברידית נטענת תגיע במהלך 2021. מדובר בחישמול הראשון אי פעם של הסורנטו ובדגם החשמלי השני שהיצרנית הקוריאנית תציג בישראל, לצד הנירו ההיברידית נטענת. בקיה ציידו את הסורנטו בצמד מנועים, חשמלי בהספק של 90 כ״ס הניזון מסוללה (קירור מים) של 13.8kWh ומנוע הבנזין 1.6 T-GDI שאנחנו מכירים היטב מדגמים אחרים. ביחד, הם מדגמנים הספק של 261 כ״ס ומומנט מירבי של 35 קג״מ.

הסורנטו החדשה מבוסס על פלטפורמה חדשה של קונצרן יונדאי קיה, שתוכננה על מנת לאפשר נסיעה חשמלית, במקביל למידות ומרחב גדולים יותר, שיהפכו אותה לפרקטית יותר ובגרסה של חמישה או שבעה מושבים. התכנון החדש גם מאפשר לאכסן את הסוללות מתחת לתא הנוסעים ועל ידי כך למעשה לא פוגע בנפח תא המטען, בשונה מדגמים היברידיים נטענים אחרים. כשכל שבעת המושבים פתוחים, עדיין תוכלו ליהנות מ-175 ליטרים של ספייס לקניות בסופר. מצד שני, אם התקדמתם לרכב חשמלי, למה אתם לא עושים קניות אונליין…?

אין כמו להמתין על עקבים בזמן שהסוללה נטענת

הדור הרביעי של הסורנטו החדשה מציע מגוון רחב של עדכונים, כשהרכב למעשה תוכנן מאפס. בפנים סביבת הנוסעים חדשה לגמרי, כשבגרסאות המאובזרות אפשר למצוא צג שעונים דיגיטלי בגודל ״12.3 אינץ׳, לצד מסך מולטימדיה בגודל ״10.25, תומך אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. גם העיצוב מבחוץ לא משאיר מקום לספק שבקיה רצו להמשיך את הקו שמאפיין את הסורנטו, אבל עם טוויסט חדש. גריל חדש עם זוג פנסי לד ותאורת יום בקצוות ממשך כל הדרך למטה עד למשהו שנראה כמו התחלה של מגן גחון.

התיבה האוטומטית בעלת שישה הילוכים שולחת את הכוח לכל ארבעת הגלגלים, לניצול מקסימלי של כוח המנוע. בקיה מספרים שכתוצאה מכך תגובת המצערת היא דינאמית יותר, כשהמנוע החשמלי מגבה בעת הצורך גם במהירות גבוהה. הטווח בנסיעה חשמלית טרם פורסם, אבל בקיה מבטיחים שהוא יספיק לכל השימושים הקצרים הנפוצים. לפי הערכות, מדובר יהיה בטווח (מוצהר) של כ-55 ק״מ, אשר יפורסם רשמית קרוב למועד השיווק הרשמי.

תמונות: קיה

3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו