ביקורת רכב: קיה נירו היברידית נטענת החדשה (פלאגאין היברידי)
loader image

ביקורת רכב: קיה נירו היברידית נטענת

קריאה

סופ״ש עם מלכת הכיתה

ביליתי סופ״ש משפחתי עם קיה נירו היברידית נטענת (Plugin Hybrid), כדי שנוכל להכיר האחת את השני בצורה טובה יותר. הכרנו קודם בסקירה שכתבתי עליה כשהגיעה לארץ וכחובב רכבים חשמליים ומומנט מיידי, הדבר הראשון שעשיתי, מיד לאחר שחרור כבל הטעינה באולם התצוגה של קיה בתל אביב, היה להכניס אותה למצב חשמלי ומשם ישירות לתחנת הדלק, כדי שלא תהיה צמאה מדי. כשידית התדלוק קפצה, הטווח המשולב הציג 820 ק״מ. זה היה ה״פששש״ הראשון שלי. אחריו היו עוד כמה. הגעתי הביתה והתקנתי בוסטר ומושב בטיחות בספסל האחורי. לגדולה בת ה-10 היה קצת צפוף באמצע, אבל הסתדרנו.

חיי סוללה

כל עוד נותרו פסים מלאים במד הסוללה החשמלית, הנירו ואני הסתדרנו נפלא. כשהם נעלמו, או יותר נכון, ירדו למשהו כמו 20%, הנירו הפכה לקצת כבדה, אבל לא נורא. המנוע 1.6 ליטרים קצת מתקשה לסחוב לבד על הגב כמעט 1.8 טון וחמישה נוסעים ללא המנוע החשמלי בהספק של 60.5 כ״ס, כשיחד הם מפיקים 141 כ״ס ו-27 קג״מ, אבל הוא עושה את העבודה. כשהסוללה הגיעה בערך לשליש, העברתי את בורר מצבי הנהיגה למצב היברידי, כדי שיטעין אותה קצת וגם כדי להרגיש איך זה לנהוג בקרוסאובר הנמכר בישראל, האח התאום שלה. היא לא איכזבה.

הגענו הביתה וחיברתי אותה למטען 11kW שלא במקרה תלוי אצלי על הקיר בחניה, הכנה ליום שלמחרת. עם שחר היא סיימה להטעין, דלת הטעינה נסגרה ויצאנו לדרך. אחד הדברים שאני יותר אוהב ברכבים של קיה ויצרניות בודדות נוספות, זה שליטה בבקרת השיוט מגלגל ההגה. כן לא חייבים לשים ידית נוספת מתחת לידית האיתות, אפשר בהחלט להכניס את הכל בלחיצת כפתור אחת או גג שתיים, מגלגל ההגה. בקרת השיוט האדפטיבית עשתה עבודה לא רעה בכלל, מלבד פה ושם בלימות דרמטיות בגלל ישראלים שזמנם יקר יותר משלי, ככל הנראה. למרות בידוד הרעשים שיכול להיות טוב יותר, הקטנה שלי בת השלוש דפקה שנ״צ דרך מפואר.

השינוי מתחיל מבפנים

בפנים, לאחר 4 שנים, היא מציגה את השינוי המהותי. גימור שחור מבריק על הדשבורד, כאילו חתכו פסנתר כנף מפואר והתקינו, כשבמרכזו צג מולטימדיה בגודל ״8 שמדבר אליך בעברית עוד לפני שחיברת את האנדרואיד אוטו. בקיה ציידו את הנירו עם Waze, פנגו, רדיו אינטרנטי ועוד כמה אפליקציות שימושיות עבור מי שלא גילה את ההמצאה הגאונית שנקראת אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.

במרכז לוח השעונים החצי דיגיטלי, מסך ה-״7 מראה שהרכב שלפני התחיל בנסיעה, פיצ׳ר יפה בעידן הסחות הדעת בגלל הילדים או התמקדות יתר במציאת הפלייליסט הנכון בספוטיפיי, בעת העמידה ברמזור.

כחוקר כפתורים חסרים, הבחנתי בלא פחות משלושה כאלה ממש בסמוך לבלם היד. מה האמריקאים יקבלו שאנחנו לא? חימום בהגה, חימום ואוורור במושבים הקדמיים. אוי, הקיפוח.

הכפתורים החסרים: חימום בהגה, חימום ואיוורור במושבים הקדמיים.

לסיכום

הקיה נירו היברידית נטענת ככל הנראה תלך בעקבות הגרסה ההיברידית ״הרגילה״ ותהפוך ללהיט מכירות עם מחיר כניסה של 149,900 ש״ח כולל כבל טעינה. לא סתם כ-24,000 רכבי נירו כבר מסתובבים בכבישי ישראל. יש לה את כל הנתונים לשם כך: קיה, קרוסאובר, חסכונית, מיינסטרימית, עושה את העבודה וגם מחיר הגבוה ב-5,000 ש״ח בלבד מהגרסה ההיברידית. חשוב לזכור שהגרסה הזאת מעניקה הטבה בגובה 1,000 ש״ח בשווי השימוש, למי שצפויים לקחת אותה בליסינג ממקום העבודה.

סעו בזהירות.

צילומים: קיה.

4 תגובות

  • מירית הגיב:

    אשמח לדעת אם קיה נירו פלאג אין, זו שבכתבה, היא אותה קיה נירו הברדית עם תוספת?
    מה קורה אם לא מצליחים להטעין, מאבדת מהיתרון שלה בניגוד להברידית רגילה שמטעינה עצמה? חוששת שאין מספיק מקומות טעינה (ירושלים), גרה בבניין עם קומות. שוקלת לפני רכישת קיה נירו היברידית או זו, או המלצה למשהו דומה (3 כסאות מאחור לילדים).
    תודה , אשמח לדעתכם

    • אהלן מירית, שתיהן היברידיות, פשוט הגרסה הנטענת מאפשרת נסיעה על חשמל בלבד לטווחים המצויינים בכתבה. הרכב מגיע עם כבל טעינה וגם יודע להטעין את עצמו במהלך הנסיעה, כך שלא יהיה מצב שתתקעי 🙂 אם את צריכה התייעצות נוספת, מוזמנת ליצור קשר.

  • […] שהשיקה לאחרונה את הקיה סלטוס ואת הקיה נירו בגרסה ההיברידית נטענת, אפשר להעניק לקיה רשמית את תואר ״מלכת ה-SUV של ישראל 2020״, […]

  • […] 100% חשמלית, לאחר תקופה די ארוכה שהציע גרסה היברידית והיברידית נטענת משקע (פלאג-אין) שהושקה בישראל בשנה […]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו