דלק מוטורס מתחילה לשווק בישראל את BMW סדרה 4 בגרסת הקבריולט (G23), לאחר שהושקה בעולם במהלך אוקטובר 2020. הדיון סביב העיצוב החיצוני שלה היה ונותר סביב הגריל בחזית שזכה לשם הלא סקסי בעליל ״שבכת הכליות״, וכמו בפוליטיקה, מהר מאוד צבר לעצמו קהל אוהד ומתנגד, כשמעטים מאוד נשארים אליו אדישים, כמוני למשל. המתחרות העיקריות של ה-BMW סדרה 4 קבריולט החדשה יהיו בעיקר המרצדס C-Class, לקסוס LC500 ויגואר F-Type החדשה.
היא התארכה ב-12.8 ס״מ ל-476.8 ס״מ, התרחבה ל-185.2 ס״מ (+ 2.7 ס״מ) ובסיס הגלגלים צמח ב-4.1 ס״מ ל-285.1 ס״מ. כשהגג סגור, גובהה עומד על 138.4 ס״מ. ה-BMW סדרה 4 קבריולט מבוססת על הפלטפורמה של תאומת הסדאן שלה, סדרה 3 החדשה, עם החיזוקים הנדרשים לדגם מהסוג הזה. היא מגיעה אלינו בגרסת Soft Top והיצע של שלושה מנועי בנזין.
הגג החדש קל ב-40% ביחס לגג הקשיח של הדגם היוצא, וגם מורכב ממספר קשתות גדולות, חלון אחורי מזכוכית ובידוד משופר עם מספר שכבות. יש גם כיסוי בצבע כסף בתוספת תשלום. 18 שניות שלמות לוקחות למנוע החשמלי שלו לסגור ולפתוח אותו במהירות של עד 50 קמ״ש. כשהוא סגור, נפתח תא המטען עומד על 385 ליטרים וכשהוא פתוח הוא גוזל 85 ליטרים מהנתון הזה.
ואם כבר הגג פתוח, אז שווה להזכיר את תוספות של מגן רוח (אבזור חובה לרכב קבריולט) שמאוחסן בתיק ייעודי מאחורי שורת המושבים מאור ו״צעיפי אוויר״ המותקנים במושבים מלפנים ומזרימים אוויר חם לאיזור הצוואר, פינוק מדהים לימים קרים.
גרסת הכניסה, BMW 420i כוללת את חבילת M-Sport עם ספוילר M בצבע הרכב ותאורת Light Carpet המרשימה של BMW. יש גם תאורת Full LED מלפנים ומאחור, כניסה והנעה ללא מפתח, מושבי ספורט חשמליים עם זיכרונות, בקרת אקלים 3 איזורים ומערכת סאונד עם 10 רמקולים. יש גם לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ״12.3 וצג מולטימדיה בגודל ״10.25, עם מערכת ההפעלה ID7 שתומכת לראשונה בעברית. דאנקה BMW. יש גם את העוזרת האישית של BMW שניתנת להפעלה באמצעות Hi BMW אבל… יש תמיכה ב-Apple CarPlay בלבד ולא ב-Android Auto. לא הצטערתי כל כך מאז שנאלצתי לבלות לילה בפתח תקווה.
מערכות הבטיחות והסיוע הסטנדרטיות כוללות תיקון סטייה מנתיב, התרעה מפני רכב הנמצא בשטח מת, בקרת שיוט אדפטיבית ובלימה אוטונומית כולל בנסיעה לאחור (עד 5 קמ״ש). יש גם חיישני חניה היקפיים, חניה אוטומטית והשוס של BMW – מערכת Assistant Reversing שזוכרת את תמרוני החניה ב-50 המטרים האחרונים.
גרסת 430i מוסיפה בין השאר בלמי M ומתלי M אדפטיביים, מערכת היגוי ביחס משתנה, חישוקי ״19 וגם מסגרת גריל, ספוילר אחורי, סופיות מפלטת, מראות צד ומסגרת חלונות בגימור שחור ומערכת שמע פסיכית של Harman/Kardon עם 16 רמקולים. בסעיף הבטיחות ומערכות הסיוע לנהיגה תקבלו גם מצלמות 360 עם הדמיית תלת מימד של הרכב ואת מערכת Driving Assistant Professional המאפשרת יכולות נהיגה סמי אוטונומיות.
גרסת M440i מוסיפה מאחור גם דיפרנציאל המשפר את האחיזה בפניות וחבילת M-Technology Pack המשדרגת את מערכת הקירור והבלימה בסרן הקדמי לנהיגה ספורטיבית במיוחד.
בגרסת 420i תקבלו מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים בטור בנפח 2.0 ליטרים המפיק 184 כ״ס ומומנט מירבי של 30 קג״מ. הוא מאיץ מעמידה ל-100 קמ״ש בתוך 8.2 שניות עד למהירות מירבית של 236 קמ״ש, בעזרת תיבת 8 הילוכים אוטומטית שמעבירה את הכוח לגלגלים האחוריים בלבד. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 5.8-5.3 ליטר ל-100 ק"מ; פליטת CO2 משולבת: 132-122 גרם/ק"מ.
גרסת 430i מפיקה כבר 258 כ״ס מאותו מנוע של ה-420i, עם מומנט משודרג של 40 קג״מ. הכוח עובר לגלגלים האחוריים בלבד באמצעות תיבת Steptronic שמונה הילוכים ו-6.2 שניות לוקח לה להגיע מעמידה ל-100 קמ״ש. צריכת הדלק המשולבת: 6.1-5.7 ליטר ל-100 ק"מ; פליטת CO2 משולבת: 141 – 131 גרם/ק"מ.
הגרסה הבכירה ביותר, M440i היא המעניינת ביותר. קודם כל, היא מגיעה עם מנוע טורבו בנזין 6 צילינדרים בנפח 3.0 ליטרים שמפיק 374 כ״ס ומומנט מירבי של 50 קג״מ. 4.9 שניות לוקח לה לזנק מעמידה ל-100 קמ״ש כשהכוח עובר לכל ארבעת הגלגלים באמצעות טכנולוגיית iDrive ותיבת 8 הילוכים Steptronic אוטומטית. היא גם היחידה שמגיעה עם מערכת Mild Hybrid שיותר ויותר אנשים מכנים אותה בעברית ״היבריד מתון״ לצערי והיא מוסיפה למשוואה 11 כ״ס ומסייעת לחסכון בדלק.
דגם | חבילה | נפח מנוע | הספק מנוע | מחיר כולל מע"מ | אגרת רישוי |
BMW 420i sDrive | M-Sport | 1,998 סמ"ק | 184 כ"ס | 460,000 ₪ | 4,719 ₪ |
BMW 430i sDrive | M-Sport Pro | 1,998 סמ"ק | 258 כ"ס | 510,000 ₪ | 4,719 ₪ |
BMW M440i xDrive | M-Superior | 2,998 סמ"ק | 374 כ"ס | 624,000 ₪ | 4,719 ₪ |
להורדת מפרט טכני מלא של BMW סדרה 4 קבריולט
תמונות: BMW
כתיבת תגובה