מבחן דרכים: קיה קרניבל 2021 החדש (דור רביעי למיניואן)
loader image

מבחן דרכים: קיה קרניבל 2021

קריאה
🔍 מבחן דרכים > מבחן דרכים: קיה קרניבל 2021 (דגם חדש, דור רביעי)

ספינת האם


👍 יתרונות: מרווח, פרקטי, נוח, מאובזר, בטיחות
👎 חסרונות: קטגוריה דועכת, מחיר

טרנד רכבי ה-SUV ששוטף את העולם וגם את ישראל מהווה סכנה אמיתית לדגמים סופר מוצלחים ופרקטיים שעלולים לסיים את חייהם בטרם עת. האמירה הזאת נכונה בעיקר לדגמי סדאן שנתח השוק שלהם יורד באופן עקבי, אבל, יש סגמנט נוסף שגם כן סובל מהמרדף אחר סנטימטרים בודדים במרווח הגחון ובתנוחת הישיבה – המיניוואנים. כן, אותו מרכב סופר תכליתי וחסר סקס אפיל שנועד להסיע שבעה או שמונה נוסעים, שקיבל גם שלוש אותיות כמו MPV (ראשי תיבות של Multi-Purpose Vehicle) שהיו אמורים לעזור קצת בשיווק שלו, גם הוא לאט לאט הולך ונעלם.

קיה קרניבל 2021 מבחן דרכים ביקורת רכב
קיה קרניבל 2021 מבחן דרכים ביקורת רכב

כמה נעלם? הנה קצת מספרים: בשנת 2020 נמכרו בישראל 2,221 יחידות בקטגוריית המיניוואנים הקטנה, שכוללת שבעה רכבים בלבד: טויוטה פריוס פלוס, סיטרואן C4 Spacetourer, קיה קרניבל, רנו גראנד סניק, דאצ׳יה לודג׳י, קרייזלר פסיפיקה וסיאט אלהמברה ששיווקה בישראל הופסק. לצורך ההשוואה, ניסאן אקסטרייל שנמצא רק במקום השלישי בטבלת המכירות ב-2020 של דגמי השבעה מושבים, מכר לבד 2,277 יחידות. וזה עוד לפני שדיברנו על מיצובישי אאוטלנדר וסקודה קודיאק, כן?

אבל, לצד הנתונים הלא מעודדים, יש גם חדשות טובות ואפילו טובות מאוד. לפני כשנה הוצג הדור הרביעי של קיה קרניבל, המיניואן שהתחדש מפגוש לפגוש בפלטפורמה חדשה, GUV (ראשי תיבות של Grand Utility Vehicle) שאמורה לתת לו מראה של רכב פנאי נחשק עם מרווח גחון של 17.2 ס״מ, 1.5 ס״מ בלבד פחות מזה של סקודה קודיאק.

קיה קרניבל 2021 מבחן דרכים ביקורת רכב
קיה קרניבל 2021 מבחן דרכים ביקורת רכב

עיצוב חיצוני

המראה הקופסתי המאפיין את הדור הקודם די נשמר גם בעיצוב של קיה קרניבל 2021 בדור הרביעי שלו. הגריל בחזית נראה טוב מתמיד עם מאפיינים שקצת מזכירים רכבי פרימיום, תאורת לד יום אלגנטית ומכסה מנוע קצר יחסית לאורך הרכב, אבל גם שם המעצבים של קיה נתנו לו טאץ׳ מעניין עם שתי ״גומות״. העיצוב הזורם ממשיך עם פסי נשיאה בגימור כרום ועיטור מעניין בקורה C. רכב המבחן, דיזל ברמת גימור פרימיום מגיע עם חישוקי ״19. אישית אהבתי את המראה שלו וזה לא הדבר האחרון שאהבתי בו.

קיה קרניבל 2021 מבחן דרכים ביקורת רכב
קיה קרניבל 2021 מבחן דרכים ביקורת רכב

תא נוסעים, פרקטיקה ואבזור

הגענו לחלק המעניין. בשתי מילים: איצטדיון על גלגלים. הקרניבל החדש משווק בישראל בתצורה של שבעה מקומות, כשבשורה השנייה צמד מושבי קפטן נוחים ומפנקים שנעים על מסילה. גם שחקני חמישייה ב-NBA לא יתלוננו. יש גם בקרת אקלים נפרדת עם וילונות שיעזרו לכם להתמודד עם משפטים כמו ״אוף תזיזו כבר את השמש הזאת!״. החדשות המפתיעות הן שיש וילונות אפילו ליושבי השורה השלישית, שם תמצאו ספסל שיאכלס בקלות שלושה ילדים וגם מבוגרים שלא נמצאים בעיצומה של דיאטת קוראסונים. אגב, מעבר לחלל בשפע, יש גם שקעי USB לטעינה בכמות מוגזמת.

קיה קרניבל 2021 מבחן דרכים ביקורת רכב
קיה קרניבל 2021 מבחן דרכים ביקורת רכב

בואו נחזור רגע לשורה הראשונה, שם יש צמד מושבי עור מפנקים שמתכווננים חשמלית, ומאפשרים למצוא בקלות תנוחת נהיגה אופטימלית באמצעות הגה המתכוונן לעומק ולגובה. הדבר שהכי אהבתי בקיה קרניבל החדש, הוא העובדה שאפשר לפתוח את דלתות הצד החשמליות (דלתות הזזה) ממושב הנהג מבלי לצאת מהרכב עבור ילדים עם תיק בית ספר על הגב. הקטנה שלי בת ה-4 קראה לה ״דלת קסמים״ והצלחתי לשכנע אותה שהיא נפתחת בכל פעם שמבקשים ממנה יפה. צריך לבלות עם הקרניבל למשך כמה שעות כדי להבין כמה הפיצ׳ר הזה נוח.

אגב, בגרסאות הפרימיום דלת תא המטען (נפתחת חשמלית), תיפתח ללא מגע או צורך לקרב את הרגל לחיישן כלשהו. פשוט עומדים לידה במשך שלוש שניות עם המפתח בכיס, והיא כבר תבין לבד שהרגע יצאתם מהסופר עם שקיות בידיים. ואם אנחנו כבר בתא המטען, אז קבלו את המספרים שלו: ששלוש שורות המושבים נמצאות בשימוש, הוא עדיין מציע 627 ליטרים, בעיקר הודות לרצפה נמוכה. ואם תקפלו את המושבים בשורה השנייה, המספר הזה מזנק ל-2,905 ליטרים. איצטדיון על גלגלים אומרים לכם.

קיה קרניבל 2021 מבחן דרכים ביקורת רכב
איצטדיון על גלגלים גם כששורת המושבים השלישית פתוחה. קיה קרניבל 2021 החדש

בין המושבים מלפנים יש קונסולה רחבה עם הרבה מאוד מקומות אחסון לכל החפצים שלכם וכוס הקפה של הבוקר. בקצה הדרומי שלה יש צמד מחזיקי כוסות גם ליושבים בשורה השנייה. מלאכת הנהיגה הופכת לנוחה ופשוטה עם צמד מסכי ״12.3 עבור המולטימדיה ולוח המחוונים, שם הטמיעו את פיצ׳ר ה-BVM האהוב עליי כ״כ, המקרין את השטח המת על גבי לוח המחוונים בעת מעבר נתיב. גם בפעם האלף אכתוב – אויש, כמה שזה מתבקש וגאוני. אגב, הפיצ׳ר הזה מוטמע בכל דגמי ג׳נסיס ובדגמי הפרימיום של יונדאי וקיה. מערכת המולטימדיה שתוכננה לרוחב ולא בתצורת ״טאבלט״ המסתירה את הדרך, דוברת עברית מלאה וניתן לקבל אותה עם שלל אפליקציות שימושיות כמו Waze ופנגו. היא תומכת כמובן ב-Android Auto המפצל את המסך לשני שליש עבור האפליקציה הראשית בה משתמשים (לרוב Waze או Google Maps) ושליש עבור המוזיקה או כל אפליקציה אחרת. אני השתמשתי ב״נדל״ן״ הזה עבור ה-Waze והספוטיפיי וזה עבד בצורה אופטימלית. המסך מגיב היטב ובמהירות והוא בדיוק מה שהיה חסר בדור הקודם. איכות החומרים טובה, כשניכר המאמץ להעניק תחושת פרימיום עם שימוש נדיב בגימורי שחור פסנתר.

קיה קרניבל 2021 מבחן דרכים ביקורת רכב
סביבת נהג מפנקת עם תחושת פרימיום. קיה קרניבל 2021 החדש

אגב, אחד החסרונות של הקיה קרניבל, ואין לו הרבה, היא מערכת השמע הכוללת 4 רמקולים ושני טוויטרים בלבד.

בדגם הפרימיום יש בורר הילוכים shift-by-wire שדורש הסתגלות למי מכם שאינו Early Adopter. יש גם בלם יד חשמלית ופיצ׳ר Auto Hold, אבל כמו הגדרות בקרת האקלים שלכם, תאלצו להפעיל אותו בתחילת כל נסיעה וחבל. בפינת הכפתורים החסרים בולטים בהיעדרם כפתורי החימום ואוורור המושבים מלפנים שהיו מוסיפים עוד נקודות של פינוקים.

קיה קרניבל 2021 מבחן דרכים ביקורת רכב
חלל על-חלל. קיה קרניבל 2021 החדש

יוצאים לדרך

כאמור, רכב המבחן מגיע עם מנוע דיזל וברמת גימור פרימיום. המנוע בנפח 2.2 ליטרים מפיק 202 כ״ס ומומנט מירבי של 45 קג״מ, והוא מוכר לנו היטב מהקיה סורנטו ויונדאי סנטה פה. המנוע שודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית שמעבירה את הכוח לגלגלים הקדמיים, ולמרות שמדובר ברכב ששוקל כשני טון (2,084 למדייקים מביניכם), הוא מתמודד בהצלחה עם השינוע של הספינה הזאת, גם ביציאה מהמקום וגם בתאוצות ביניים. נכון, קיה קרניבל רחוק מאוד מלהיות או להרגיש ספורטיבי, ולמעשה נמצא בצד השני של הסקאלה בכל הקשור לפרמטר הזה. אבל, חשוב לזכור באיזו קטגוריה הוא נמצא ומה התכלית שלו: להיות תכליתי. תחושת הנהיגה היא MPV קלאסית, וקצת הזכירה לי את הימים של השברולט אסטרו שהיתה לאבא שלי בניינטיז. אפשר לתמרן את הקיה קרניבל בקלות הודות למצלמות 360 היקפיות.

למרות גודלו, הוא לא מגושם והנסיעה בו נעימה הודות למתלים עם כיול רך יחסית. צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על 11.9 ק״מ לליטר.

קיה קרניבל 2021 מבחן דרכים ביקורת רכב
מצלמות 360 היקפיות. קיה קרניבל 2021 החדש

בטיחות

קיה קרניבל 2021 החדש זכה לציון בטיחות 8 מטעם משרד התחבורה בארץ ו-Top Safety Plus מטעם ארגון ה-IIHS האמריקאי. כסטנדרט בכל רמות הגימור והגרסאות תקבלו 7 כריות אוויר, תיקון סטייה מנתיב, בלימה אוטונומית, ניטור רכב הנמצא בשטח מת, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת למניעת שכחת ילדים במושב האחורי, מניעת פתיחת דלת אחורית במקרה של רכב חוצה ועוד. בגרסאות הפרימיום בלבד תקבלו את פיצ׳ר ה-BVM, שבטח כבר הבנתם מה אני חושב עליו.

קיה קרניבל 2021 מבחן דרכים ביקורת רכב
קיה קרניבל 2021 מבחן דרכים ביקורת רכב

שורה תחתונה: ★★★★★

קיה קרניבל 2021 החדש בדור הרביעי מציג שיפור משמעותי ביחס לדגם היוצא, כשהוא קורץ גם לחובבי ה-SUV מבחינת העיצוב שלו. הכינוי SU-VAN יתאים לו מאוד כי הוא באמת מנסה לשחק בשתי הקטגוריות. בסה״כ יש לו נתוני פתיחה מצוינים, ובמידה ועומק העו״ש שלכם מאפשר זאת, ממליץ לעשות עליו נסיעת מבחן. האפשרויות האחרות בקטגוריה הן קרייזלר פסיפיקה שהוצג ב-2017 בדור השישי, ומיובא לישראל בייבוא סדיר ע״י קבוצת סמלת. הפסיפיקה מתחיל ב-270,000 ש״ח ומסתיים ב-330,000 ש״ח, נכון לכתיבת שורות אלה, מה שפתאום הופך את התמחור של הקרניבל (240,000-270,000 ש״ח) לאטרקטיבי הרבה יותר. מתחרה נוסף, טויוטה סיינה, מיובא לישראל בייבוא מקביל בלבד בשלב זה, כך שאין לו עדיין מחירון רשמי.

מחירים (לא כולל אגרת רישוי):

רמת גימורמחיר
קיה קרניבל 2021 בנזין רמת גימור EX249,990 ₪
קיה קרניבל 2021 דיזל רמת גימור EX259,990 ₪
קיה קרניבל 2021 בנזין רמת גימור Premium269,900 ₪
קיה קרניבל 2021 דיזל רמת גימור Premium279,900 ₪

להורדת מפרט טכני מלא של קיה קרניבל 2021 החדשה

תמונות: סטיבי וונדר. סתם נו, אני.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו