קבוצת לובינסקי, יבואנית פיג׳ו, סיטרואן, אופל, DS ו-MG, מנחיתה בישראל את פיג׳ו 5008 החדש לאחר שעבר מתיחת פנים. ה-SUV הגדול עם שבעת המושבים ישווק אצלנו בשלב בשתי רמות גימור, Active Pack ו-פרימיום, כחצי שנה לאחר שהושק בספטמבר 2020.
העיצוב החיצוני של פיג׳ו 5008 מיישר קו עם הדגמים העדכניים של פיג׳ו שעברו גם כן מתיחת פנים, כמו ה-3008 וה-508, עם ניבי ה-LED בחזית ופגוש עם לוק ״משופם״. מכסה המנוע עוצב מחדש והפנסים האחוריים קיבלו את מראה טפרי ה-LED המוכרים גם כן מהדגמים העדכניים של היצרנית הצרפתית מקבוצת סטלנטיס. בתא הנוסעים לא נרשם שדרוג דרמטי. השורה השניה פרקטית למדי בזכות שלושה מושבים נפרדים הניתנים להזזה לפנים ולאחור באופן עצמאי, יש לה גם פתחי אוורור ושני שקעי USB להטענת הסלולארי והאייפדים של הילדים (ברמת גימור פרימיום).
בהיצע יחידות ההינע של הפיג׳ו 5008 אפשר למצוא את בשלב זה מנועי טורבו ובנזין בלבד, כשהמנוע החזק ביותר הוא הטורבו בנזין 1.6 ליטר ארבעה צילינדרים, המפיק 180 כ״ס ומומנט מירבי של 25.5 קג״מ. הוא מאיץ מעמידה ל-100 קמ״ש בתוך 8.3 שניות בזכות תיבת 8 הילוכים אוטומטית המעבירה את הכוח לגלגלים הקדמיים בלבד. נתון צריכת הדלק של גרסה זו עומד עד 14 ק״מ לליטר (WLTP).
מנוע הבנזין הנוסף הוא ה-PureTech בנפח 1.2 ליטרים, עטור הפרסים, המפיק 130 כ״ס ומומנט מירבי של 23.5 קג״מ. הוא משודך לאותה תיבת הילוכים כמו הדגם הקודם ומזנק מעמידה ל-100 קמ״ש בתוך 10.2 שניות. 14.9 ק״מ/לליטר זו צריכת הדלק הממוצעת לפי תקן WLTP.
גרסת הדיזל קיבלה את מנוע ה-1.5 ליטר BlueHdi המפיק 130 כ״ס ו-30.6 קג״מ. הוא שודך תיבת 8 הילוכים אוטומטית שמעבירה את הכוח לגלגלים הקדמיים בלבד ו-11.8 שניות ייקחו לו להגיע מ-0 ל-100 קמ״ש. צריכת הדלק עומדת על 18.5 ק״מ לליטר לפי תקן WLTP.
רמת הגימור Active Pack הבסיסית של פיג׳ו 5008 כוללת בין השאר בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית עד 140 קמ״ש, זיהוי תמרורים, שמירה על נתיב הנסיעה כולל תיקון אקטיבי, ניטור מרחק מלפנים ומאחור, התרעה מפני עירנות הנהג, לוח מחוונים דיגיטלי ״12.3 בעברית, מערכת מולטימדיה ״8 תומכת Android Auto ו-Apple CarPlay, בקרת אקלים עם שני אזורים, כניסה והנעה ללא מפתח, חישוקי ״18 ועוד.
רמת הגימור פרימיום מוסיפה בין השאר התרעה מפני רכב הנמצא בשטח מת, דלת תא מטען חשמלית, משטח טעינה אלחוטי, חימום למושבים מלפנים, גג שמש פנורמי, וילונות בדלתות האחוריות ועוד.
הפיג׳ו 5008 החדש מגיע תג מחיר התחלתי של 179,900 ש״ח עבור רמת גימור Active Pack ומנוע 1.2 טורבו בנזין. עבור מנוע ה-1.6 טורבו בנזין באותה רמת גימור, תאלצו להיפרד מ-7,000 ש״ח נוספים. רמת הגימור פרימיום היא היקרה בהיצע דגמי הבנזין עם מנוע 1.6 טורבו בנזין ותג מחיר של 204,990 ש״ח.
דגמי הדיזל עם מנוע ה-1.5 ליטר BlueHdi, מתחילים מ-188,990 ש״ח לרמת גימור Active Pack ומסתיימים ב-206,990 ש״ח עבור רמת הגימור פרימיום.
בעיניי מדובר בטווח מחירים די אטרקטיבי, אבל, קחו בחשבון שממש עוד מעט אמור לנחות כאן מיצובישי אאוטלנדר החדש לחלוטין, שצפוי להפוך לפופולארי ביותר בדיוק כמו הדור הנוכחי שלו. גם גרסת השבעה מושבים של הסקודה קודיאק שמתחילה בכ-185,000 ש״ח תיכנס לרשימת הפיינליסטים של משפחות עם שלושה ילדים ומעלה. טיפוס במעלה התחרות יפגיש אתכם גם עם הצמד של יונדאי, הסנטה פה והפליסייד, הטויוטה קורולה וסובארו איבולטיס החדש, אך כל אלה כבר יקרים משמעותית מהפיג׳ו 5008.
תמונות: רונן טופלברג
כתיבת תגובה