מבחן דרכים: סאנגיונג רקסטון 2021, רכב פנאי עם ערך מוסף
loader image

מבחן דרכים: סאנגיונג רקסטון 2021 החדש

קריאה
🔍 מבחן דרכים > מבחן דרכים: סאנגיונג רקסטון 2021 החדש (מתיחת פנים)

הגיבור האחרון


👍 יתרונות: יכולות שטח, אבזור, תמורה לכסף
👎 חסרונות: מותג, התנהגות כביש, סקס אפיל

סאנגיונג רקסטון 2021 החדש שהגיע לאחרונה לישראל, הוא הכי אנטי מיינסטרים שיש, אבל כזה שמסתכל לפוליטקלי קורקט בלבן של העיניים ועושה לו 🖕.

למה? כי יש לו שלדת סולם, מנוע דיזל, נעילה אחורית, הילוך כוח ושבעה מקומות, שיש רק לרכב אחד בלבד להציע: טויטה לנד קרוזר. בלי גרם אחד של חישמול. אבל רגע, אני לא כותב את זה תחת השפעת אלכוהול או משהו ונכון שיש פער משמעותי בין הדגמים, יכולות השטח של הלנד קרוזר גם בגרסת הסטוק הן טובות מזה של המורד הקוריאני, אבל בואו לא נשכח שהסאנגיונג רקסטון זול ממנו כמעט בחצי ומהווה אלטרנטיבה מצוינת למי שלא ממש מעניין אותו מותג, אך עדיין צריך רכב שבעה מקומות מרווח (מאוד), עם מנוע חזק ויכולות שטח די מרשימות יש להודות, שלא תקבלו משום רכב עם מספר מקומות זהה, מלבד הלנד קרוזר ולנד רובר דיסקברי 5.

סאנגיונג רקסטון 2021 מבחן דרכים
סאנגיונג רקסטון 2021 מבחן דרכים
סאנגיונג רקסטון 2021 מבחן דרכים
סאנגיונג רקסטון 2021 מבחן דרכים

עיצוב ואבזור

העיצוב המלוטש של סאנגיונג רקסטון המחודש מאוד מזכיר את זה של יונדאי פאליסייד והסנטה פה, עם הגריל הדומיננטי החדש מלפנים ועיצוב חדש גם מאחור. הוא עדיין נראה כמו ג'מוס גדול כמו הדגם היוצא, אבל כאן התכנון משרת היטב את החלל המרווח בפנים, גם לנוסעים בשורת המושבים השלישית, שם הם נהנים גם מבקרת אקלים עם איזור נפרד. וכששורות המושבים מקופלים תמצאו לא פחות מ-1,806 ליטרים, מה שהופך אותו למשאית קטנה.

בגרסת הפרימיום של רכב המבחן איכות החומרים מפתיעה לטובה, עם חיפויי עור בתבנית מעויינים, פלסטיק סמי-איכותי כסוף עם טקסטורה בקונסולה המרכזית שנותן תחושת פרימיום, מסך מולטימדיה באיכות סבירה בגודל ״8 עם Android Auto ו-Apple CarPlay ולוח מחוונים אנגלוגי עם צג קטן במרכז, המספק את כל המידע על המערכות השונות של הרכב. בחו״ל אגב, יש לו אופציה ללוח מחוונים דיגיטלי מלא בגודל ״12.3.

סאנגיונג רקסטון 2021 מבחן דרכים
סאנגיונג רקסטון 2021 מבחן דרכים

המושבים מלפנים מחוממים ומאווררים, והמושבים בשורה השניה מחוממים בלבד, אבזור שפוגשים באופן נדיר גם ברכבי יוקרה. בכלל, נראה שהקוריאנים התאמצו לאבזר את הדגם הזה ומנהל המוצר של סאנגיונג בישראל עשה את האקסטרה מייל כדי לנטרל מקסימום התנגדויות אל מול המחיר, שאליו נגיע בהמשך.

כאמור סאנגיונג רקסטון 2021 החדש הוא רכב מרווח מאוד וגם מבוגרים יוכלו לשבת בשורה השלישית, אבל לא לנסיעות ארוכות מדי. דלת תא המטען נפתחת חשמלית, גם באמצעות השלט, וזה נוח ופרקטי עבור אלו שבשנת 2021 עוד לא עושים קניות בדיגיטל או AVO. לך תבין.

סאנגיונג רקסטון 2021 מבחן דרכים
סאנגיונג רקסטון 2021 מבחן דרכים

מנוע והתנהגות כביש

סאנגיונג רקסטון המחודש השתדרג ב-21 כ״ס נוספים ביחס לדגם היוצא, בזכות מנוע טורבו דיזל בנפח 2.2 ליטרים שמפיק 202 כ״ס ו-45 קג״מ. לפי נתון היצרן, הוא אמור לגמוע מרחק של 12 ק״מ לליטר, בפועל זה מגרד את ה-10 ק״מ מלמטה, בנהיגה לא אגרסיבית מדי, אבל בואו נזכור שהג׳מוס הזה שוקל כמעט 2.2 טון. אגב, קחו בחשבון שהמנוע הזה פחות מומלץ לספרניות, כי עם הכוח הרב מגיעים גם לא מעט דציבלים.

בסאנגיונג טועים ש-10.7 שניות זה מה שייקח לו להגיע מעמידה ל-100 קמ״ש, ה-Racebox שלי לא הצליח להגיע לנתון הזה, לא שזה משנה ברכב מהסוג הזה, אבל אתם חייבים לדעת, אז 12.1 היה הכי קרוב שהגעתי. אבל באמת נו, למה זה חשוב בכלל? זה ר-ק-ס-ט-ו-ן.

סאנגיונג רקסטון 2021 מבחן דרכים
סאנגיונג רקסטון 2021 מבחן דרכים

מה שכן חשוב, זה שהכוח זמין כמעט מיידית, בין 1,600-2,600 סל״ד, גם ביציאה מהמקום וגם בתאוצות ביניים, שם הוא מאיץ בצורה די מרשימה ועובד היטב בשיתוף עם תיבת 8 ההילוכים האוטומטית שמיוצרת על ידי יונדאי ונמצאת גם בדגמי ג׳נסיס וקיה.

סאנגיונג רקסטון 2021 החדש לא יעמוד על הפודיום בכל הקשור להתנהגות כביש ונוחות נסיעה, שניהם סבירים בהחלט אך לא מעבר לכך. הוא רוכן מדי בסיבובים, ותנועות המרכב מורגשות גם בבלימות חזקות. רכבי SUV עם שבעה מקומות כמו יונדאי סנטה פה, פיג׳ו 5008, סקודה קודיאק, קיה סורנטו או מיצובישי אאוטלנדר יהיו הרבה יותר ידידותיים לעמוד השדרה שלכם, אבל יישארו מאחור בכל הקשור ליכולות השטח. הרחק מאחור.

יורדים לסופ״ש בשטח

החלק שגרם לי להתאהב בסאנגיונג רקסטון 2021 החדש הגיע חמש דקות אחרי שירדנו מהכביש ונכנסנו לשטח. כדי לבדוק את היכולות שלו בצורה הדרגתית, הורכבה שיירה שכללה גם פורד F350, דיסקברי 4, ניסאן טראנו וסובארו פורסטר עם רצועה. אנחנו עוד נשוב אליה.

בגלל שרכב המבחן הגיע בגרסת הסטוק שלו, ללא הגבהות או שיפורים (22.4 ס״מ מרווח גחון) אז לא עלינו את מעלה ורדית או עשוש, אבל בשבילים וקצת הצלבות הוא התנהג יפה מאוד ונסע באלגנטיות מפתיעה אחרי הדיסקברי 4, שעל יכולות השטח שלו אין צורך לפרט. גם הצמיגים בחתך ״18 עשו את עבודתם נאמנה, למרות שמדובר בצמיגי כביש ולא שטח או 50/50. סאנגיונג רקסטון 2021 החדש נפרד אמנם מהסרן החי שהיה לו מאחור, אך עם הילוך כוח ולא פחות מ-8(!) יחסי העברה, הנסיעה הופכת לנוחה וחלקה וברוב הזמן שהיינו בשטח הוא היה ב-Low, המאפשר לו לצאת די בקלות ממצבים מאתגרים. אם אתם חובבי שטח ״על מלא״, אז תשמחו לדעת שיש לו גם נעילת דיפרנציאל אחורית ויכולת לגרור עד 3,000 ק״ג. מרשים.

אבל, רגע לפני שאתם יורדים לשטח צריך לקחת בחשבון שיש להגביה בשני אינץ׳ לפחות וגם לדאוג איכשהו לגלגל חלופי, שכן הוא מגיע עם ערכת ניפוח בלבד.

סאנגיונג רקסטון 2021 מבחן דרכים
סאנגיונג רקסטון 2021 מבחן דרכים

מנוע והתנהגות כביש

גם מפרט הבטיחות של סאנגיונג רקסטון 2021 החדש לא מאכזב. בגרסת הפרימיום של המבחן הותקנו לא פחות מ-9 כריות אוויר, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית (לא מהטובות שפגשתי), בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור, זיהוי תמרורים, התרעה מפני היסח דעת של הנהג, ניטור רכב הנמצא בשטח מת ועוד.

שורה תחתונה: ☆★★★★

סאנגיונג רקסטון 2021 המחודש עבר שדרוג משמעותי ביחס לדגם היוצא, וממשיך להיות אלטרנטיבה עבור משפחות שצריכות קצת יותר מה-SUV שלהם. בתמורה ל-286,900 ש״ח לגרסת הפרימיום של רכב המבחן (או 249,900 ש״ח לגרסת הכניסה EX), תקבלו רכב שבעה מקומות שיהפוך את סופי השבוע למעניינים יותר, טכנולוגיה סטנדרטית פלוס וגם מפרט בטיחות שיש בו את כל מה שהמתחרים מציעים. אמנם לא יהיה לכם לוגו מוכר של טויוטה/קיה/יונדאי/סקודה בחזית ותצטרכו להסביר לשכנים מה זה הג׳מוס החדש שקניתם, אבל כשתרצו להרחיק קצת את הילדים מהמסכים ולצאת אל השטח, תבינו את הערך המוסף שלו.

שווה ואף מומלץ לעשות עליו נסיעת מבחן.

להורדת מפרט טכני מלא של סאנגיונג רקסטון 2021 החדש

תמונות: פול גאסקוין. סתם נו, אני.

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו