מבחן דרכים: טויוטה לנד קרוזר 2021 לאחר מתיחת פנים קלה
loader image

מבחן דרכים: טויוטה לנד קרוזר 2021

קריאה
🔍 מבחן דרכים > טויוטה לנד קרוזר 2021

התחזק

הדבר הכי לא הגיוני שאני יכול לעשות, זה לספר לכם על הלנד קרוזר. מדובר בשמעון פרס הנצחי של נהיגת השטח, לפחות בכל הקשור לארצנו הקטנטונת. מדובר בדור הנפילים של ה-SUV (כן, זאת הקטגוריה הרשמית שאליה הוא משתייך) או כמו שאוהבים לקרוא לו בישראל, ״ג׳יפ״, למרות שאין לו שום קשר למותג האמריקאי. יתרה מכך, למרות שהלנד קרוזר המקורי והגדול גם כן משווק בישראל תחת השם V8, אחיו הקטן, הפראדו, ״גנב״ לו את השם שהולך איתו בכל העולם והפך למותג בפני עצמו.

טויוטה לנד קרוזר פראדו הראשון הוצג רק ב-1990. ב-1998 הוצג בעולם ובישראל הדור השני שלו, שעד היום נמכר בהיסטריה בשוק היד השניה, כמו הדגמים שהגיעו אחריו. הדגם הנוכחי (J150) שהוצג אי שם ב-2009, עבר מאז אינספור מתיחות פנים וכעת הוא מגיע אלינו עם כל הדברים שהפכו אותו לאגדה: שלדת הסולם, סרן חי מאחור ויכולות עבירות מרשימה כבר בגרסת הסטוק.

יצאנו לטיול עם האבא שלו

טויוטה לנד קרוזר בשנתון הנוכחי ביצע קפיצה משמעותית בעיקר בכל הקשור לטכנולוגיה ובטיחות ופחות בכל הקשור לחלק המכני. השדרוג המשמעותי והמתבקש נרשם ביחידת ההינע, שקפצה מהספק של 177 כ״ס ל-204 כ״ס וזה ניכר ביחס לדגם היוצא. המנוע הוא זהה, דיזל בנפח 2.8 ליטרים המפיק 51 קג״מ שמגיעים ממש מהר, כבר ב-1,600 סל״ד. לא שזה רלוונטי מדי ברכב שכזה, אבל נתון התאוצה מעמידה ל-100 קמ״ש עומד של 9.9 שניות, נתון שאישית לא הצלחתי להגיע אליו… המנוע שודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית שמסתדרת איתו מצוין, וזו מעבירה את הכוח לכל ארבעת הגלגלים באופן קבוע. בשטח כמובן יש לו מצב Low וגם נעילה מרכזית, כשבדגם הסהרה המפואר ביותר תקבלו גם נעילה אחורית. בגרסת ה-Limited של רכב המבחן הוא מגיע עם חישוקי ״18, שאמנם נראים יותר טוב על הכביש אבל פחות פרקטיים בשטח, לא שזה דרמטי מדי אם אתם יודעים איפה להניח את הגלגל. ולנהגי השטח החדשים אתן את הטיפ שקיבלתי: פשוט סעו מאחורי נהג מיומן מכם וראו איפה הוא שם את הגלגלים, זה יחסוך לכם אלפי שקלים בשנה.

ובחזרה לענייננו: גם בגרסה שיצאה מהמפעל, עוד לפני הגבהה וצמיגי BF המיועדים לנהיגת שטח, הלנד קרוזר צולח מכשולים לא פשוטים, בעיקר בזכות אותה מכניקה ישנה וטובה ומהלך מתלה שאפשר לפגוש בדיפנדר או ברנגלר. גם בכביש, מדובר ברכב מאוד נוח לנהיגה, נוח ומרווח, קלאסי לאלו מכם שעושים 30,000 ק״מ בשנה וצפונה. גם אחרי נסיעות ארוכות לא תזדקקו לדקות ארוכות של מתיחות בסיום הנהיגה. במהירות שיוט לא נרשמת דרמה במד הדציבלים, ואפילו נורת Eco נדלקת בלוח המחוונים כדי לספר לכם שצריכת הדלק היא נמוכה. אבל, לחיצה על דוושת ההאצה בעקיפות או סתם כשתרצו יותר כוח, מפרה את השלווה בתא הנוסעים המרווח, אבל לא באופן חריג מדי. סה״כ ביחס להספק של המנוע הוא מתמודד בגבורה עם 2,245 הקילוגרמים של הלנד קרוזר וגם כשצריך לצלוח מכשולים הוא אינו מאכזב. צריכת הדלק הממוצעת עמדה על 9.7 ק״מ לליטר.

אבל כאמור, הקפיצה הגדולה במתיחת הפנים הנוכחית, התרחשה דווקא בתחום הטכנולוגי. הוא קיבל את הגרסה העדכנית של מערכת המולטימדיה של טויוטה, Toyota Touch עם צג בגודל ״9 התומך (בשעה טובה באמת) ב-Android Auto ו-Apple CarPlay. ברוב הזמן המערכת הזאת עובדת כמו שצריך, אבל היו מקרים בודדים של גליצ׳ים. יש בה גם את הפיצ׳ר המתבקש שכשלוחצים על כפתור ה-Map, הוא פותח את ה-Waze ב-Android Auto. בגרסת ה-Limited התפנה מקום אחסון פרקטי מתחת למערכת המולטימדיה בגלל היעדר כפתורים של מערכות נוספות שיש רק בגרסת הסהרה. במרכז לוח המחוונים האנלוגי יש צג נתונים בגודל ״4.2 עם שפע של מידע, אבל הוא לא מוצג בדרך הכי אינטואיטיבית ומסודרת שפגשתי. בין השדרוגים הטכנולוגיים הנוספים שתמצאו בלנד קרוזר החדשה יש גם מערכת לזיהוי תמרורים, בקרת שיוט אדפטיבית, חיישני חניה המתבקשים לרכב במידות הללו, הגה מתכוונן חשמלית ,שקע 220 וולט בתא המטען, בקרת אקלים עם אזור נפרד מאחור, חימום ואוורור במושבים הקדמיים ועוד.

לסיכום, טויוטה לנד קרוזר בגילגולו הנוכחי, לאחר מתיחת הפנים המי-כבר-סופר, מסמן וי בכל המקומות הנכונים שהפכו אותו לאגדה ונכס מניב בכל הקשור לשוק היד השניה, שם הוא פופולארי לפחות כמו ימי חמישי. היפנים נצמדים לתזה if it's not broke don't fix it והמספרים מדברים בעד עצמם: הלנד קרוזר מכר עד היום כ-10 מיליון יחידות ברחבי העולם וצבר לעצמו את המוניטין בצד רב. החדשות הפחות טובות הן שככל הנראה מדובר בשירת הברבור שלו, שכן טויוטה הודיעה ששנת 2021 תהיה השנה האחרונה שבה הוא משווק בארצות הברית וכפי שזה נראה תקנות זיהום האוויר יעשו את שלהם ולא נראה שטויוטה הולכת לייצר אותו בגרסה היברידית או חשמלית שתאריך את חייו. החדשות הטובות הן שטויוטה כמובן לא תאפשר וואקום וצפויה למצוא לו יורש חדש או אחד קיים מבין מגוון רכבי ה-SUV שלה ושכרגע הוא צפוי להימשך בארץ ובאירופה כרגיל.

נכון למרץ 2021, לנד קרוזר Limited משווק בישראל עם תג מחיר של 409,000 ש״ח, זול בלמעלה מ-100,000 ש״ח מלנד רובר דיסקברי ו-5,000 ש״ח מאגדה אחרת, ג׳יפ רנגלר רוביקון, חיית שטח מצטיינת אבל רכב פחות נוח משמעותית לשימוש יום יומי. אז אם אתם מאלו שמבלים הרבה על הכביש וגם רוצים להפוך את סופי השבוע שלכם למעניינים יותר, הלנד קרוזר החדש, כמו קודמיו, צריך להיות בסט השיקולים שלכם.

תמונות: טויוטה ואני

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו