מבחן דרכים: גולף GTI החדשה (דור שמיני להוט האץ' האייקונית)
loader image

מבחן דרכים: גולף GTI החדשה

קריאה
🔍 מבחן דרכים > גולף GTI החדשה (דגם חדש, דור שמיני)

לחובבי הז'אנר


👍 יתרונות: מורשת, מנוע, אבזור, חווית נהיגה, איכות חומרים
👎 חסרונות: אין תיבה ידנית, הנעה קדמית בלבד

יש מעט מאוד צמדי מילים בעולם הרכב כמו ״גולף GTI״ שמיד גורמים ל-Petrol Heads להתרגש. אין ויכוח שמדובר בגרסה הכי מוצלחת אי פעם של הגולף, אולי מלבד ה-VR6 המדהימה. ובכלל, אחד האתגרים הקשים ביותר של מהנדסי ומעצבי מכוניות, הוא לקחת דגם אייקוני כמו הפולקסווגן גולף, אחד הדגמים הנמכרים בהיסטוריה (שלישי רק לקורולה ולפורד F-150), ולהפוך אותו לטוב וספורטיבי יותר, תוך שמירה על איזון בין המורשת שהפכה אותו לכזה, לאילוצי רגולציה וטכנולוגיה. האתגר הזה הופך לקשה עוד יותר, כשמדובר בגולף GTI החדשה בדור השמיני שלה.

גולף GTI 2021 החדשה מבחן דרכים
גולף GTI 2021 החדשה

למה קשה יותר? כי כשהגולף GTI נולדה במרץ 1975, זה היה הרבה לפני עידן הפוליטיקלי קורקט, תקנות זיהום האוויר והקנסות הכבדים המאיימים על היצרניות, בעיקר באירופה. נוסיף לכל זה את העובדה שטסלה מציעה ביצועים לא פחות מרגשים אפילו במכונית סדאן קומפקטית (אוקי, בעיקר בנסיעה בקו ישר) והעובדה שהחתך הצעיר של קהל מעריצי של ה-GTI נמצא היום בעשור הרביעי או החמישי לחייו, כל זה הופך את העבודה של אנשי השיווק בפולקסווגן למאתגרת עוד יותר. אבל קאט דה בולשיט, בואו נתמקד בסיבה שלשמה התכנסנו.

עיצוב ואבזור

הגולף GTI החדשה קיבלה צמד פגושים עם מראה אגרסיבי, כשבחזית החלק התחתון נראה כמו כונס אחד גדול. יש גם פס לד המחבר בין יחידות התאורה בחזית, והוא משדרג את המראה בעיקר בשעות החשכה. מאחור יש צמד מפלטים בגימור כרום וכיתוב GTI מתחת ללוגו של פולקסווגן, למקרה שיש כאלה שיטעו לחשוב שמדובר בגולף רגילה. חוצפנים. חישוקי ה-״18 נאים, אבל רחוקים מאוד מהעיצוב המוחצן של בת הדודה מקופרה.

גולף GTI 2021 החדשה מבחן דרכים
גולף GTI 2021 החדשה

העיצוב הפנימי גם כן לא מאכזב. צמד מושבי ספורט מלפנים עם עור משולב בד פוגש אתכם מיד בכניסה. הם נוחים ומשלימים את האווירה, אבל התמיכה בגב התחתון יכולה להיות טובה יותר. הגה בשרני וקטום עם כיתוב GTI ונגיעות בצבע אדום הוא משהו שמיד רוצים להחזיק. מאחורי ההגה יש לוח מחוונים דיגיטלי ברזולוציה טובה שכמובן מתאים את עצמו למצב הנהיגה. אני לרוב ראיתי אותו במצב ספורט כי מה לעשות…

מערכת המולטימדיה היא פשוטה ואינטואיטיבית ואפשר להזמין אותה עם רמקולים של Harman/Kardon. יש גם כפתור לתאורת האווירה כבר במסך הראשי, מה שבד״כ מוחבא בתוך תפריטים ותתי תפריטים. בכלל, כל הקטע של תאורת האווירה בגולף GTI מקבל הרבה מאוד תשומת לב ומאפשר לבחור גוון שונה לחלק העליון והתחתון של תא הנוסעים. יש כאלה שיחשבו שזה אפילו קצת מטרחן. מישהו חכם מאוד התקין צמד שקעי USB Type C וגם משטח טעינה אלחוטי, אבל השוס האמיתי הוא שיש ״דלת״ קטנה המונעת מהסלולארי לעוף בזמן שאתם משגרים אותה. חשיבה יפה.

גולף GTI 2021 החדשה מבחן דרכים
גולף GTI 2021 החדשה

כל הנקודות הללו מתקזזות בגלל שככל הנראה גאון אחר חשב שזה לגיטימי לאחד את כפתורי התאורה עם… מפשירי האדים מלפנים ומאחור. כן כן. קראתם נכון. הם הופרדו בלידתם מהפקדים של בקרת האקלים שלצערי נמצאים בתוך צג המולטימדיה, אבל יש גישה מהירה אליהם באמצעות לחיצה על כפתור (המגע) Clima מתחת לצג, כשלידו שלושה כפתורים נוספים המפעילים את עזרי הבטיחות והסיוע לנהיגה, מצבי הנהיגה ומצלמת החניה. את ידית ההילוכים הקטנה (Shift by Wire) אני מאוד אוהב, היא פשוטה ואינטואיטיבית מאוד לתפעול.

גולף GTI 2021 החדשה מבחן דרכים
כפתורי מפשירי האדים ביחד עם כפתורי התאורה. מי החוכמונאוט שחשב על זה, מי?

מה פחות זרם לי? הסליידרים של בקרת האקלים ועוצמת השמע דורשים הסתגלות אבל עדיין עדיף אם היו כפתורים פשוטים ונוחים כמו של פעם. לא רק זה, גם החוכמונאוט שתכנן את ההגה חשב שזה מגניב שהשליטה על עוצמת השמע גם כן תהיה בסליידר. אז הוא חשב. לא רק זה, כשתעבירו שיר בחלק הימני של ההגה, גם כן בסליידר, אתם יכולים להפעיל בטעות את חימום ההגה. בקיץ. חוויה נוראית.

פרקטיות

כמכונית ספורט, גולף GTI החדשה דווקא מציעה לא מעט פתרונות אחסון, כולל 374 ליטרים בתא המטען. לנוסעים מאחור לא יהיה נוח כמו אלו במושבי הספורט מלפנים, אבל שני מבוגרים ושלוש ילדות שישבו מאחור (בנפרד, כן?) לא התלוננו על צפיפות ואפילו יש להם בקרת אקלים עם איזור נפרד. אמריקה! ז׳תומרת גרמניה!

עובדים לפי הספר

נתחיל בדבר החשוב ביותר כמובן כשמדובר בגולף GTI: ביצועים. בפולקסווגן התקינו בחזית ההוט האץ׳ האייקונית את מנוע ה-EA888 של התאגיד בגרסת EVO4, טורבו בנזין ארבעה צילינדרים בנפח 2 ליטרים שמפיק 245 כ״ס (5,000-6,000 סל״ד) ומומנט מירבי של 37.7 קג״מ (1,600-4,300 סל״ד). זה אותו מנוע שבפולקסווגן בחרו להתקין בפורשה מקאן (גרסת הכניסה), באוקטביה vRS החדשה ובקופרה לאון החדשה.

מנוע ה-EVO4

המנוע שודך לתיבת 7 הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים למרות ש… בחו״ל יש גם תיבת 6 הילוכים ידנית. ונעילת דיפרנציאל (מכנית) על הסרן הקדמי כדי לטפל בכל הנושא הזה של האחיזה. ובגלל שמדובר בהנעה קדמית בלבד, הפיצ׳ר הזה הופך לחשוב מאוד כשמדובר ביציאה מהירה מהמקום.

כשהמנוע מעיר את כל 245 הסוסים שלו לאחר לחיצה על Start, כל העסק הופך להרבה יותר מעניין. הצלילים הנכונים לא משאירים מקום לספק שמדובר במכונית ספורטיבית, למרות Soft Limiter שלא מאפשר ליהנות ממנו יותר מדי במצב עמידה. אז יצאתי לדרך. דוושת ההאצה של הגולף GTI החדשה מזניקה אותה מעמידה ל-100 קמ״ש בתוך 6.2 שניות לפי הצהרת היצרן וגם בתאוצות ביניים/עקיפות, שעון הסל״ד מדמה בהחלט את רמת הבטחון שהיא נותנת לאוחז בהגה. תיבת ההילוכים עובדת איתה בצורה חלקה להפליא, אבל בכל הקשור להורדת הילוכים יש קצת מקום לשיפור. יש גם דיליי בלתי מוסבר בעת השימוש ב-Paddle Shifters מאחורי ההגה. דווקא הבלמים מפתיעים פה לטובה ומצליחים לרסן אותה בהאטה ובבלימה בצורה די מרשימה ביחד לחברות שלה ממשפחת פולקסווגן.

גולף GTI 2021 החדשה מבחן דרכים
מכסה שימושי שמחזיק את הסלולארי במקום בזמן טעינה. כמה פשוט, ככה חכם.

ניכר ש״המגרש הביתי״ שלה הוא דווקא מחוץ לעיר ובכלל, יש יחס ישיר בין ההנאה מהנהיגה לאיכות האספלט. בידוד הרעשים טוב למרות רעשי רוח קלים במהירויות גבוהות, וקחו בחשבון שזאת מכונית שמרגישה הכי בנוח במהירויות גבוהות. הכל בהתאם לחוק, כן?

המתלים הנוקשים (כיול משתנה) לא יתאימו לכל אחד (כן דודות, אני מדבר עליכן), אבל בהחלט נותנים תחושה של חיבור לכביש בקטע טוב. בנסיעה במצב ספורט (איך אפשר אחרת?) צריכת הדלק עמדה על 8.3 ק״מ לליטר, לא נורא בכלל למכונית ספורט שמעלה לא מעט חיוכים. אם אתם בקטע של חסכון, תוכלו לבחור מצב אחר מבין Comfort, Eco או Individual המאפשר להתאים את ההעדפות האישיות.

גולף GTI 2021 החדשה מבחן דרכים
גולף GTI 2021 החדשה

בטיחות

מפרט הבטיחות של הגולף GTI לא מאכזב וכולל 6 כריות אוויר, שמירה על נתיב הנסיעה כולל תיקון (פגשתי טובות יותר), בקרת שיוט אדפטיבית (עובדת היטב), זיהוי רכב הנמצא בשטח מת, בלימה אוטונומית והתרעה מפני עייפות נהג.

היא זכתה לציון בטיחות 7 בגלל היעדר זיהוי דו גלגלי, תמרורים והולכי רגל; מניעת סינוור רכב המגיע ממול; מערכת למניעת שכחת ילדים.

שורה תחתונה: ☆★★★★

גולף GTI החדשה נכנסת בהצלחה לנעליים הגדולות של הדורות שקדמו לה. היא עדכנית, מהנה לנהיגה ואפילו גם די פרקטית ביחס להוט האץ׳ ספורטיבית. המתחרות שלה הן בעיקר מבית כמו הקופרה ליאון ואוקטביה vRS וסיוויק Type R ורנו מגאן RS מחוץ לבית. תג מחיר התחלתי של 235,000 ש״ח לפני תוספות הוא לא זול, אבל אם אתם כבר מטפסים לסביבה הזאת, שווה להוסיף עוד 5,000 ש״ח וללכת על הדבר האמיתי, הקופרה לאון, או אפילו על הקופרה פורמנטור VZ המצוינת שמצריכה מאמץ גדול עוד יותר עם תג מחיר התחלתי של 260,000 ש״ח. בכל מקרה, כל שלוש האופציות יפעילו לכם את שרירי החיוך במשך שעות ארוכות.

להורדת מפרט טכני

תמונות: קרלוס ואלדרמה. סתם נו, אני ופולקסווגן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו