נכנס לנעליים גדולות: איווייז U6 הושק בישראל, קרוסאובר קופה חשמלי
loader image

נכנס לנעליים גדולות: איווייז U6 הושק בישראל

קריאה

האח הקטן

כשנתיים בלבד לאחר שהשיקה בישראל את איווייז U5, הדגם הראשון והיחיד בינתיים של המותג הסיני הצעיר שהוקם רק ב-2017, ״אוטו חן״ משיקה את גרסת הקופה שלו, איווייז U6. הדגם החדש מבוסס על אותה פלטפורמה של איווייז U5, עם עדכונים ושיפורים היכן שנדרש, כמו למשל מטען תלת פאזי כסטנדרט, בעיה שסבלו ממנה לא מעט לקוחות ב-U5.

איווייז U6
איווייז U6

יש גם מנוע חדש שיודע להפיק 218 כ״ס ו-32.1 קג״מ, 14 כ״ס יותר מה-U5. מה שקצת מקלקל זאת ההחלטה לבסס אותו על הנעה קדמית, אבל עדיין, ייקח לכם 6.9 שנ׳ בלבד כדי להאיץ מ-0 ל-100 קמ״ש. המהירות המירבית נותרה על 160 קמ״ש. טווח הנסיעה, ניחשתם נכון, 405 ק״מ, בדיוק כמו אחיו הגדול.

המנוע של ה-U6 ניזון מסוללה בקיבולת 63 קוט״ש שניתן למצוא גם ב-U5. טעינת AC ביתית נתמכת בהספק של עד 11 קילוואט ו-DC מהירה עד 90 קילוואט.

איווייז U6
איווייז U6

עיצוב ואבזור

העיצוב של איווייז U6 הוא למעשה U5 על סטרואידים: מראה קופה ספורטיבי עם קימורים במקומות הנכונים. העיצוב הזה גם מקנה לו מקדם גרר נמוך במיוחד של 0.248 Cd. מאחור, הוא מזכיר בצורה מחשידה מדי את Volvo C40, וזאת מחמאה כמובן. פתח הטעינה עבר דירה ומעכשיו הוא מעל הגלגל השמאלי הקדמי, הרבה יותר נוח ופרקטי מהמיקום שלו ב-U5. אורכו של ה-U6 עומד על 480 ס״מ, רוחבו 188 ס״מ וגובהו 164 ס״מ. כמו ב-U5, בסיס הגלגלים נדיב גם כאן ועומד על 280 ס״מ. וכמו בכל קרוסאובר קופה, גם כאן יש מחיר של פרקטיות כשנפח תא המטען עומד על 472 ליטרים בלבד.

בתוך האיווייז U6, תא הנוסעים עוצב כמעט מאפס, והוא מזכיר מתמיד את זה של טסלה, עם מינימליזם מוגזם, משטח טעינה מתחת למסך וצג קטן במיוחד עבור לוח המחוונים. גונבת את ההצגה ידית גדולה במיוחד המשמשת כ״ידית הילוכים״.

איווייז U6
איווייז U6

הקרוסאובר קופה החשמלי ישווק בישראל ברמת גימור אחת בלבד, Prime, המשלימה כאמור הרבה פערים אל מול ה-U5. לדוגמא, תקבלו סופסוף אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו כסטנדרט, שהיו חסרים מאוד ב-U5, מה שהצריך את הלקוחות לחפש אחר דונגלים באלי אקספרס. צג מולטימדיה חדש בגודל 14.6 אינץ׳ מחליף את הצג הקודם בגודל 12.3 אינץ׳, ואיבזור הבטיחות כולל בין השאר בלימת חירום, תיקון סטייה מנתיב, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים, ניטור שטח מת ועוד.

לסיכום, ה-U6 מציג מראה נכון ושדרוג משמעותי אל מול ה-U5 הפופולארי, שגם הצליח לייצר סביבו קהילה עם נאמנות של כת שלא מביישת את זו של טסלה. אם הוא ילך בעקבות אחיו הבכור, הוא יהווה אתגר בעיקר לחשמליות האחרות מסין.

איווייז U6
איווייז U6
דגםמחיר
איוויז U6 רמת גימור Prime219,00 ש״ח

להורדת המפרט הטכני המלא של איווייז U6 בפורמט PDF לחצו כאן

תמונות: יצרן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו