עבר מהפך: קיה נירו 2023 החדש הושק בישראל בגרסת פלאג אין וחשמלי
loader image

עבר מהפך: קיה נירו 2023 החדש הושק בישראל בגרסת פלאג אין וחשמלי

קריאה

הדור הבא

״מלך ציי הרכב״, זה טייטל מאוד רלוונטי עבור קיה נירו 2023 החדש, שלאחר השקתו בישראל ב-2016 מכר לא פחות מ-40,000 יחידות והפך ללהיט ברמה של טויוטה קורולה ויונדאי איוניק, אחיו התאום. הוא הפך לכ״כ פופולארי, עד שהפך ל-SUV הנמכר בישראל בשנים 2019, 2020 ו-2021, כשב-2020 הוא גם מוסיף גביע נוסף לארון כשהיה לרכב הפלאג אין הנמכר בארץ. להיט אומרים לכם.

ועכשיו, מגיע הדור השני שנכנס לנעליים גדולות מאוד, עם עיצוב חדש לחלוטין, נועז משמעותית מזה של הדור היוצא, ובעיקר – תא נוסעים שעבר מהפך רציני, עם לא מעט אלמנטים שהוא קיבל בירושה מאחיו הגדול, החתיך והחשמלי, קיה EV6, שהושק אצלנו בסוף דצמבר 2022.

קיה נירו 2023 החדש 100% חשמלי
קיה נירו 2023 החדש 100% חשמלי

קיה נירו 2023 החדש יושק בשלב זה בגרסה 100% חשמלית ובגרסת פלאג אין בלבד. הגרסה ההיברידית שבזכותה הפך לרוקסטאר מקומי, לא תהיה זמינה בשלב זה, בעיקר בגלל הטבת המס שהתפוגגה והפכה אותו לפחות רלוונטי, אך לפי טלקאר היא צפויה להגיע אלינו בהמשך, בעיקר לציי הרכב.

קיה נירו 2023 החדש 100% חשמלי

נתחיל בגרסה המעניינת יותר, עם יחידת הנעה 100% חשמלית המבוססת על פלטפורמת K3 של יונדאי-קיה, עליה מבוססת גם יונדאי קונה החשמלית החדשה. הפלטפורמה הזאת, בשונה מזו של ה-EV6, מיועדת לכל סוגי ההנעה החשמלית, ומציגה עיצוב עדכני שלא מוותר על ״אף הנמר״ בחזית, שם גם נמצא פתח הטעינה. הנירו החדש קיבל גם תאורת יום DRL בעיצוב חדש שמוסיף לא מעט אופי וחישוקי ״17 בעיצוב אווירודינמי, אבל האלמנט שגונב את ההצגה בכל הקשור לעיצוב החיצוני, היא קורה C שבצביעה הדו גוונית מזכירה היטב את אותו אלמנט עיצובי שפגשנו גם בדור הראשון של אאודי R8. אם כבר לקבל השראה, אז משם.

הנירו החדש צמח ב-2 ס״מ בבסיס הגלגלים ל-272 ס״מ, כמו גם ב-6.5 ס״מ באורך ל-442 ס״מ ואף נוסף לו ס״מ שלם ברוחב ל-182.5 ס״מ. הוא מסתיים לאחר 154.5 ס״מ מהרצפה ובתא המטען תמצאו 475 ליטרים (1,392 ליטרים כששורת המושבים מאחור מקופלת). במקום גלגל רזרבי, ניחשתם נכון, תקבלו ערכה לתיקון פנצ׳ר.

אאודי R8
לא, זאת לא טעות, היא כאן רק כדי להמחיש מאיפה קיבלו את ההשראה לקורה C

בתא הנוסעים אפשר למצוא הגה, ידית הילוכים SBW, משענות ראש ואת ״הפסנתר הכפול״ עם הפקדים המאפשר שליטה במולטימדיה ובבקרת האקלים. מניסיון, לוקח זמן להתרגל אליו, אבל ברגע שקובעים לו ברירת מחדל בקלות, מפסיקים לחשוב מחשבות רעות על האנשים שתכננו אותו. מניסיון, כן?

רשימת האבזור כוללת צמד מסכים עבור המולטימדיה ולוח המחוונים, משטח טעינה אלחוטי, אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי אלחוטיים (שאין ב-EV6…), שקעי טעינה מלפנים ובגב המושבים עבור הנוסעים מאחור, בקרת אקלים דו איזורית, בלם יד חשמלי, מושב נהג מתכוונן חשמלית, חיישני חנייה היקפיים, כניסה והנעה ללא מפתח ועוד.

קיה נירו 2023 החדש 100% חשמלי
קיה נירו 2023 החדש 100% חשמלי

מפרט הבטיחות כולל את כל המערכות שאנחנו מכירים מדגמי קיה, עם 8 כריות אוויר כולל אחת בין הנהג לנוסע מלפנים, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית כולל בנסיעה לאחור, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים ומניעת התנגשות בעת מעבר נתיב ועוד. הוא זכה לחמישה כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של Euro Ncap וציון 7 מטעם משרד התחבורה בגלל היעדר חיישן המתריע מפני שכחת ילדים במושב האחורי.

יחידת ההינע של קיה נירו 2023 החשמלי זהה לזו היוצאת, עם הספק של 204 כ״ס ומומנט מיידי של 26 קג״מ. הוא ניזון מסוללת ליתיום יון פולימר בקיבולת 64.8 קוט״ש, ומזנק בתוך 7.8 שניות מעמידה ל-100 קמ״ש, עד למהירות מירבית של 167 קמ״ש, באמצעות הנעה קדמית.

הטווח לפי WLTP עומד על 460 ק״מ, אבל מבחנים שנערכו לו הגיעו לטווח ריאלי של 380 ק״מ. חשוב לציין שהגרסה החשמלית של הדור היוצא היתה לרכב החשמלי הראשון אי פעם שבו יצא לי לפגוש את הטווח המוצהר. מה ששלו שלו.

קיה נירו 2023 החדש 100% חשמלי

את הסוללה ניתן להטעין מעמדת AC בהספק של 11 קילוואט בתוך כ-7 שעות, או מעמדת DC מהירה בהספק מקסימלי של 80 קילוואט (בלבד).

קיה נירו 2023 החדש פלאג אין

לצד הנירו החשמלית, השיקה טלקאר גם את גרסת הפלאג אין החדשה. העיצוב זהה לחלוטין, מלבד שינוי קל בעיצוב מלפנים ובפגוש האחורי, חישוקי ״18 במקום ״17, כמו גם פתח הטעינה שעבר לצד שמאל, היכן שבד״כ ממוקם מיכל הדלק, חבל שגם בגרסה החשמלית פתח הטעינה לא הותקן שם.

יחידת ההינע בנירו פלאג אין משלבת בין מנוע הבנזין בעל השם המפוצץ Smartstream, המוכר לנו היטב מדגמי יונדאי וקיה שכבר נוסעים על כבישי ישראל. המנוע בנפח 1.6 מפיק 105 כ״ס ו-14.7 קג״מ ב-4,000 סל״ד, שודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים ש… חסרה הילוך אחורי. אל דאגה, עדיין תוכלו לנסוע לאחור בזכות המנוע החשמלי, ובזכות ההברקה הזאת החבר׳ה בקיה חסכו 2.3 ק״ג.

קיה נירו פלאג אין 2023 החדש
קיה נירו פלאג אין 2023 החדש

לצד מנוע הבנזין יש גם מנוע חשמלי המפיק 84 כ״ס ו-20.7 קג״מ של מומנט מיידי, מה שמביא את ההספק המשולב של השניים הללו ל-183 כ״ס ו-27 קג״מ. 9.8 שניות לוקח לו להאיץ מ-0 ל-100 קמ״ש, עד למהירות מירבית של 161 קמ״ש. סוללת 11.1 קוט״ש מאפשרת, לפי היצרן, טווח של עד 61 ק״מ על חשמל בלבד, לפי תקן WLTP.

תא הנוסעים החדש זהה לנירו החשמלי החדש, כשההבדלים המהותיים הם ידית הילוכים ״רגילה״, לוח מחוונים בגודל 4.2 אינץ׳ (במקום 10.25 אינץ׳), חיישני חניה מאחור בלבד וחלון גג נפתח.

מפרט הבטיחות זהה לדגם החשמלי, מלבד זיהוי תנועה חוצה החסר כאן.

גרסהמחיר
קיה נירו 2023 החדש 100% חשמלי199,900 ש״ח
קיה נירו 2023 החדש פלאג אין184,900 ש״ח

המחיר כולל אחריות של 5 שנים או 100,000 ק״מ על המכונית ו-7 שנים או 100,000 ק״מ על הסוללה.

להורדת המפרט הטכני המלא של קיה נירו החדש פלאג אין/100% חשמלי בפורמט PDF לחצו כאן

תמונות: רונן טופלברג

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו