אאודי e-tron S Sportback מושק בישראל: 3 מנועים ו-503 כ״ס
loader image

3 מנועים חשמליים ו-503 כ״ס: אאודי e-tron S Sportback מושק בישראל

קריאה

תלת פאזי

לאחר שהפך לרכב החשמלי הנמכר ביותר בישראל בקטגוריית היוקרה מאז הושק אצלנו ב-2019, צ׳מפיון מוטורס מנחיתה בישראל את גרסת הספורט של אאודי e-tron, ה-SUV ה-100% חשמלי שלה, בשלב זה בגרסת ה-Sportback (או בלשון העם: קופה) בלבד.

אאודי e-tron S Sportback
אאודי e-tron S Sportback
אאודי e-tron S Sportback
אאודי e-tron S Sportback

מעבר לקישוטים ועיטורים שעוד מעט אעבור על המעניינים שבהם, אאודי e-tron S Sportback מחדש בעיקר בתחום יחידת ההינע, שם הוא מוסיף 95 כ״ס ביחס ל-e-tron הרגיל, והוא עושה את זה הודות להצטרפות של מנוע חשמלי שלישי שהותקן על הסרן האחורי, בזמן שהמנוע הקודם שהיה מותקן מאחור עבר קדימה. בכך אגב, הוא הופך לרכב החשמלי הראשון בישראל שיש לו שלושה מנועים חשמליים: מנוע לכל אחד מהגלגלים האחוריים ומנוע נוסף לסרן הקדמי. כמו ב-e-tron הרגיל, גם כאן ברירת המחדל היא הנעה אחורית (יאיי!), כשהמנוע מלפנים נכנס במצב ספורט, כשתצמידו דוושה, או כשהרכב ירגיש שחסרה לכם אחיזה.

אורקסטרת המומנט הזאת מייצרת נתון הזוי של 99.2 קג״מ מיידי והספק מירבי של 503 כ״ס, שמזניקים אותו מ-0 ל-100 בתוך 4.5 שניות בלבד, עד למהירות מירבית של 210 קמ״ש. הסוללה זהה לדגם ה-e-tron הרגיל, בקיבולת של 95 קוט״ש, שעושה בפועל שימוש ב-86.5 קוט״ש ״בלבד״.

אאודי e-tron S Sportback
אאודי e-tron S Sportback

עיצוב חיצוני

אאודי e-tron S Sportback מתעדכן בשלל קישוטים שהופכים אותו לדינמי וספורטיבי יותר, כשבראש ובראשונה הוא סופסוף מגיע עם חישוקי בעל חמש צלעות בקוטר ״21 בעיצוב ספורטיבי ונעים לעין, המתאכסנים בבתי גלגלים שהורחבו ב-23 מ״מ, במקום העיצוב המצ׳עמם של ה-e-tron הרגיל. נכון, יש לזה מחיר של אווירודינמיות שאולי יוריד כמה קילומטרים בודדים מהטווח, אבל המחיר לדעתי בהחלט שווה את זה.

אגב אווירודינמיות, מקדם הגרר שלו (עם מראות וירטואליות שלא ברור עדיין אם ישווקו בארץ) עומד על 0.26 Cd.

קליפרים כתומים, חצאיות צד ספורטיביות וכונסים מלפנים שגם כן שדרגו מראה, מוסיפים למראה השרירי שלו. גם המידות שלו בהחלט הולמות אתלט חשמלי ששומר על העולם: 490 ס״מ אורך, 197 ס״מ רוחב, 161 ס״מ גובה ובסיס גלגלים נדיב של 292.8 ס״מ. גם הוא כמובן מבוסס על מתלי אוויר המאפשרים להנמיך ולהגביה את המרכב ב-7.6 ס״מ.

אאודי e-tron S Sportback
אאודי e-tron S Sportback

עיצוב פנימי ואבזור

תא הנוסעים של אאודי e-tron S Sportback זהה לדגמים הרגילים, עם שלישיית המסכים עבור המולטימדיה, בקרת האקלים ולוח המחוונים הדיגיטלי. מלבד שדרוגים קוסמטיים ברמת התיפור, הוא מגיע עם מושבי ספורט מלפנים ולוגו S רקום, מחוממים (בלי אוורור…) ומתכווננים חשמלית, כולל זיכרונות למושב הנהג; מערכת סאונד של Bang & Olufsen עם 16 רמקולים; תאורת אווירה; משטח טעינה אלחוטי ועוד.

אאודי e-tron S Sportback זכה לציון בטיחות 7 מטעם משרד התחבורה, כשהוא מציע בין השאר 6 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת סטייה מנתיב, זיהוי כלי רכב הנמצא בשטח מת, בלימה אוטונומית, מצלמות 360 היקפיות וחיישני חניה מלפנים ומאחור. הוא איבד נקודה שלמה בגלל היעדר מערכת למניעת שכחת ילדים, זיהוי תמרורים, התרעה מפני עייפות נהג, ובלימה אוטונומית בנסעה לאחור.

אאודי e-tron S Sportback
אאודי e-tron S Sportback

צ׳ק אאוט

אאודי e-tron S Sportback ישווק בישראל בשלב זה ברמת גימור אחת בלבד, עם תג מחיר העומד על 665,000 ש״ח בתוספת אגרת רישוי ע״ס 530 ש״ח. לפני הנחות, כן?

תמונות: אאודי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו