אאודי חושפת את ה-Q5 בגרסת Sportback • Car Blog | מגזין רכב, חדשות רכב, ביקורות רכב.
loader image

אאודי חושפת את ה-Q5 בגרסת Sportback

קריאה

איחור אופנתי

זה היה מתבקש, צפוי ואפילו קצת באיחור: אאודי Q5 Sportback, שזה שם מפוצץ לגרסת קופה, הושק עבור חובבי המראה הספורטיבי שמוכנים להקריב כמה סנטימטרים של פרקטיות. האאודי Q5 Sportback מבוסס על הדור החדש של אאודי Q5 שהושק ביוני 2020 ומצטרף לגרסאות ה-Q3, Q8, RS Q3 ו-RS Q8 שכבר קיימות היום במגוון הדגמים של אאודי.

מהחזית הוא זהה כמובן לחלוטין והשוני הוא הגג המשתפל בחלקו האחורי ועליו ספוילר, דלת תא מטען חדשה ופגוש חדש המשלים את הלוק הספורטיבי. הלוק הספורטיבי מקריב לא פחות מ-40 ליטרים מנפח תא המטען, ביחס ל-Q5 הרגילה.

בין השדרוגים הנוספים: פנסי LED או מטריקס LED בחזית כאופציה ותאורת OLED מאחור, המציגה אפשרויות שונות לאנימציות תאורה. הפנסים החכמים מאחור גם מדגישים את התאורה עבור נהגים שיתקרבו אליכם מאחור, למרחק הקטן משני מטרים. ניתן לבחור גם מתלי אוויר אדפטיביים המאפשרים לכם להנמיך את החלק האחורי של הרכב, כדי שיהיה לכם קל יותר להעמיס את הקניות בתא המטען. אגב, הפיצ׳ר הגאוני הזה הוצג לראשונה בדור החמישי של לנד רובר דיסקברי, אי שם ב-2017.

40 ליטרים שהוקרבו ורק אנשים חכמים יכולים לראות

בשלב הראשון האאודי Q5 Sportback ישווק עם מנוע דיזל 4 צילינדרים בנפח שני ליטרים המפיק 201 כ״ס (150 קילוואט) ומומנט של כ-41 קג״מ ומשודך לתיבה אוטומטית כפולת מצמדים בעלת 7 הילוכים. בגרסה הזאת הותקנה מערכת תמיכה היברידית (Mild Hybrid) התורמת לחסכון בדלק ויודעת לשייט ולתת למנוע הדיזל לנוח קצת.

בהמשך יוצעו מנועי בנזין 4 צילינדרים, גרסה היברידית נטענת (Plug in Hybrid) דיזל 6 צילינדרים חזק יותר וככל הנראה גם גרסת S Q5.

פרט אחרון לסיום: אם אתם חובבי ספייס ונתונים שלא ישפיעו על חייכם, אז אאודי השיקה גרסה מיוחדת עבור השוק הסיני עם בסיס גלגלים ארוך יותר, 290 ס״מ במקום 282 ס״מ בדגם שיושק באירופה ובישראל.

Made for China

תמונות: אאודי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו