3.3 שנ׳, 590 כ״ס ו-85 קג״מ: אאודי RS e-tron GT ו-e-tron GT מושקים בישראל
loader image

3.3 שנ׳, 590 כ״ס ו-85 קג״מ: אאודי RS e-tron GT ואאודי e-tron GT מושקים בישראל ⚡

קריאה
🇮🇱 השקה מקומית > 3.3 שנ׳, 590 כ״ס ו-85 קג״מ: אאודי RS e-tron GT ואאודי e-tron GT מושקים בישראל ⚡

ספינת מירוץ

צ'מפיון מוטורס יבואנית אאודי לישראל מתחילה לשווק את אאודי RS e-tron GT ואאודי e-tron GT, ספינת הדגל החשמלית של מותג היוקרה מגרמניה, אבל לא סתם ספינה – ספינת מירוץ. שתי הגרסאות מציגות את פסגת הטכנולוגיה החשמלית של אאודי, בשילוב שפת העיצוב החדשה של המותג וכל הפינוקים שניתן לצפות מרכב יוקרה.

שני דגמי אאודי e-tron GT מבוססים על הגנים המשובחים של פלטפורמת J1 מקבוצת פולקסווגן, אותה הם חולקים עם הגרסאות השונות של פורשה טייקאן שזמינה גם בהנעה אחורית, אך בשונה מבת הדודה משטוטגרט, שתי גרסאות ה-e-tron GT מגיעות עם הנעת Quattro כפולה בלבד. לפחות בשלב זה.

Audi RS e-tron GT
פלטפורמת J1 של אאודי RS e-tron GT ופורשה טייקן

נתחיל בביצועים 🏁

כיאה למכוניות על, שני הדגמים צוידו בהנעה כפולה הודות לצמד מנועים חשמליים. נתחיל מהמספרים של גרסת הקצה, ה-RS e-tron GT, שמציג 590 כ״ס, 84.7 קג״מ, 3.3 שנ׳ מעמידה ל-100 קמ״ש, עד למהירות מירבית של 250 קמ״ש. לפי תקן WLTP הטווח בין טעינות עומד על 472 ק״מ, אך מבחנים בפועל הגיעו לנתון סביב ה-380 ק״מ, קרוב מאוד ל-373 ק״מ שהוא קיבל לפי תקן ה-EPA האמריקאי, המקביל ל-WLTP האירופי.

גרסת הכניסה, עד כמה שמוזר לכתוב צמד מילים כזה על האאודי e-tron GT, מציגה 469 כ״ס, 64.3 קג״מ ו-4.1 שניות מ-0 ל-100 קמ״ש, עד למהירות מירבית של 245 קמ״ש. באאודי מבטיחים 488 ק״מ של טווח בין טעינות לפי תקן WLTP, או 383 ק״מ לפי תקן EPA האמריקאי.

שני הדגמים צוידו בסוללת ליתיום יון המקוררת באמצעות נוזל, בקיבולת 93.4 קוט״ש, שמנצלת בפועל 85 קוט״ש. הסוללה תומכת בטעינת DC אולטרה מהירה בהספק של עד 270 קילוואט (אין בישראל מטען כזה נכון להיום), או 838 קמ״ש. טעינה מ-20 ל-80 אחוז תארך כ-20 דקות, והוספה של 100 ק״מ לטווח הנסיעה תארך כחמש דקות בלבד. על הנייר, כן? קחו בחשבון פרמטרים של תשתיות, מזג אוויר והתנהגות סוללה.

טעינת AC נתמכת בהספק של 11 קילוואט בלבד, ואני כותב ״בלבד״ כי באאודי כבר הציגו טעינה של 22 קילוואט בדגמי e-tron עדכניים. בלוחות זמנים זה יוצא קצת יותר מ-9 שעות כדי להטעין סוללה ריקה לחלוטין עד למאה אחוז (מהירות טעינה של 50 קמ״ש) באמצעות מטען Wallbox 16 אמפר תלת פאזי.

בדומה ל-e-tron SUV, גם פה ניתן לשלוט בעוצמת בלימת הטעינה, Regenerative Braking, באמצעות צמד הפקדים מאחורי ההגה שבד״כ אמון על ההילוכים. בגלל משקל הסוללה ומרכז הכובד הנמוך, צמד דגמי ה-e-tron GT הופכים למעניינים מאוד עבור חובבי נהיגה, ואם אתם חובבי תמרון אז כדאי לדעת שהם מגיעים גם עם היגוי אחורי.

אאודי RS e-tron GT/e-tron GT
אאודי RS e-tron GT

עיצוב ואבזור

צמד דגמי אאודי e-tron GT מציג עיצוב קלאסי למכוניות Gran Turismo עם מרכב קופה שבתכנון והעיצוב שלו נלקחו הרבה מאוד פרמטרים של אווירודינמיות, הכל מהחזית, הקווים הנקיים והחישוקים, וכל אלה העניקו לו מקדם גרר נמוך במיוחד של 0.24. לחובבי הטסלה מביניכם חסכתי לעשות גוגל: מקדם הגרר של טסלה מודל S פלייד עומד על 0.208.

שתי הגרסאות מציגות מידות של 498.9 ס״מ אורך, 196.4 ס״מ רוחב, 139.6 ס״מ גובה ובסיס גלגלים של 290 ס״מ. באאודי לא ויתרו על תא מטען מלפנים, שם תמצאו משולש אזהרה ו-85 ליטרים ו-405 ליטרים בגרסת ה-e-tron GT ו-350 ליטרים בגרסת ה-RS e-tron GT. אגב, כל היופי הזה לא מגיע בחינם, כי על המשקל הוא מציג נתון של 2,251 ק״ג.

שני הדגמים משווקים בישראל עם חישוקי ״19 (בחו״ל יש גם ״20 ו-״21) כשניתן לפרק את החלקים שאחראים על האווירודינמיות כדי שיהיה קצת יותר נעים בעין. שני הדגמים כוללים גג פנורמי וגרסת ה-RS e-tron GT מוסיפה גם חישוקי ״21, ספי דלת מוארים בגימור אלומיניום, פנסי Matrix לד עם איתות דינמי שהיו צריכים להגיע כסטנדרט גם בגרסת ה-e-tron GT.

Audi RS e-tron GT
אאודי RS e-tron GT

חלל הנוסעים מזכיר שילוב בין אאודי R8 לזה של ה-e-tron הראשונה שהושקה בישראל ב-2019. באאודי מתגאים שחלק מהחומרים הם מתכלים, לצד חומרים כמו חיפויי קרבון ושחור פסנתר. רכב ההדגמה שהוצג באירוע ההשקה כלל מושבים וחיפויים בצבע אדום שמוסיפים הרבה מאוד עניין, לצד הגה קטום שזהה כמעט לחלוטין לזה של גרסת ה-e-tron, מלבד האפשרות לחימום בהגה. בשני דגמי ה-etron GT תמצאו את לוח המחוונים הדיגיטלי של אאודי, Virtual Cockpit בגודל ״12.3, לצד מסך מולטימדיה בגודל ״10.1. באאודי ויתרו על המסך השלישי שנמצא ב-e-tron הרגיל ואחראי על בקרת האקלים ופיצ׳רים נוספים ונוחים כמו קיצור דרך לאנשי קשר, והתקינו במקומו פקדים פיזיים. במרכז הקונסולה תמצאו את ידית ההילוכים, בורר מצבי הנהיגה, כפתור הווליום המעצבן החדש של אאודי, צמד מחזיקי כוסות ותא אחסון קטן.

רשימת האבזור ב-e-tron GT כוללת בין השאר גם כניסה והנעה ללא מפתח, מערכת שמע של אאודי עם 10 רמקולים, חימום ואוורור למושבי הספורט הקדמיים (די מרשימים ונוחים יש לציין) ומתלי אוויר אדפטיביים.

גרסת הקצה, ה-RS e-tron GT מוסיפה מערכת שמע של B&0 בעוצמה של 710 וואט עם 16 רמקולים (שצריכה להגיע כסטנדרט), דוושות נירוסטה, מראות חיצוניות עם חימום וזיכרונות, הגה מתכוונן חשמלי (שצריך להגיע כסטנדרט) וחיפויי עור נאפה.

אאודי RS e-tron GT/e-tron GT
אאודי e-tron GT

בטיחות

אאודי e-tron GT זכה לציון בטיחות 6 מטעם משרד התחבורה, בעוד גרסת ה-RS e-tron GT קיבלה ציון 7. מפרט הבטיחות כולל כסטנדרט 8 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור מרחק מלפנים, בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב ומניעת סינוור רכב המגיע ממול.

אאודי RS e-tron GT מוסיף גם מצלמות 360° היקפיות, ניטור רכב הנמצא בשטח מת, ניטור תנועה חוצה מלפנים, מערכת עזר לחניה ונעילת דיפרנציאל אחורית אלקטרונית. מלבד האחרון, את כל שאר התכונות ניתן היה לצפות לקבל כסטנדרט בשתי הגרסאות.

מחירים

רמת גימורמחיר
אאודי e-tron GT765,000 ₪
אאודי RS e-tron GT1,165,000 ₪

המחירים כוללים אחריות ל-8 שנים או 150,000 ק״מ לסוללה, ולא כוללים אגרת רישוי בגובה 530 ש״ח.

🏁
Audi RS e-tron GT

אאודי e-tron GT – מפרט טכני מלא להורדה

אאודי RS e-tron GT – מפרט טכני מלא להורדה

תמונות: אאודי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו