צ׳מפיון מוטורס משיקה בישראל את אאודי TT RS, דגם הקצה של ה-TT • Car Blog | מגזין רכב, חדשות רכב, ביקורות רכב.
loader image

צ׳מפיון מוטורס משיקה בישראל את אאודי TT RS, דגם הקצה של ה-TT

קריאה

כמה קטן, ככה גדול

צ׳מפיון מוטורס יבואנית אאודי לישראל ממשיכה עם מתקפת דגמי הקצה הספורטיביים של המותג והודיעה כי בנוסף לדגם ה-TT S, היא תחל לשווק את האאודי TT בגרסת הקצה שלו, האאודי TT RS.

האאודי TT RS הוא צאצא דור שלישי של רכב הספורט הקומפקטי שבעיני רבים הפך את אאודי למותג יוקרה לגיטימי עם השקתה ב-1998. הוא מבוסס על פלטפורמת MQB ומשווק בגרסת קוּפֶּה ובגרסת קבריולט (Roadstar) שלא תגיע לארץ בשלב זה. בעיצוב החיצוני האאודי TT RS השתדרג בכונסים גדולים יותר מלפנים, כיתוב Quattro בתחתית הפגוש הקדמי, גריל שחור עם הרבה אופי ללא מסגרת וחישוקי ״19. מאחור הוא קיבל כנף אחורית בעיצוב חדש, צמד מפלטים בגימור כרום ודיפיוזר שייתן לכם עוד כוח הצמדה.

מנוע וביצועים

האאודי TT RS מגיע מעמידה ל-100 קמ״ש בתוך 3.7 שנ׳ בלבד הודות למנוע 2.5 ליטרים מוגדש המפיק 394 כ״ס ומומנט מירבי של כ-49 קג״מ כבר ב-1,950 סל״ד. המנוע שודך לתיבה אוטומטית S-Tronic כפולת מצמדים עם שבעה הילוכים, המעבירה את הכוח לכל ארבעת הגלגלים שיקחו אתכם עד למהירות המירבית (מוגבלת אלקטרונית) של 250 קמ״ש. אאודי ציידו את ה-TT RS בהגה הסופר ספורטיבי של ה-R8 שיעזור לכם להשתלט על חיית הטרף הקטנה. כמה קטנה? בסיס גלגלים של 2,505 מ״מ, אורך של 4,201 מ״מ, 1,966 מ״מ ברוחב ו-1,344 ס״מ בגובה. בתא המטען הזעיר תמצאו 305 ליטרים ובמיכל הדלק תוכלו למלא עד 55 ליטרים. אבל תפנקו אותו ב-98, כן? צריכת הדלק הממוצעת של ה-TT RS עומדת על כ-8 ליטרים ל-100 ק״מ.

אבזור ובטיחות

תא הנוסעים מצויד כמעט בכל מה שיש לאאודי להציע, מלבד מערכת ה-MMI המצוינת שהוקרבה על מזבח החלל הקטן בתא הנוסעים. אל דאגה, באאודי דחסו את מרבית הפיצ׳רים שלה לתוך לוח השעונים הדיגיטלי, ה-Virtual Cockpit בגודל ״12.3, משם תוכלו לשלוט בין השאר גם על מערכת השמע בעוצמה של 180W מבית אאודי, הכוללת 10 רמקולים. שימו לב שה-TT RS תומך באפל קארפליי בלבד בשלב זה. המושבים הקדמיים של ה-TT RS מתכוונים חשמלית ובנוסף תקבלו גם בקרת אקלים מפוצלת עם שני אזורים, כניסה והנעה ללא מפתח, מראות צד מתקפלות חשמלית עם חימום ועוד. כאחד שחובב פרטים קטנים, הדבר שהכי אהבתי בכל דגמי ה-TT, הם שלושת הכפתורים לבחירת הטמפרטורה, עוצמת האיוורור והסירקולציה הנמצאים על פתחי האיוורור עצמם, בגלל מגבלות המקום. עוד ברשימת האופציות: מושבי עור מתכוונים חשמלית עם עור נאפה ותאורה פנימית.

כפתורי בקרת האקלים בתוך פתחי האוורור. חוויית משתמש במיטבה.

כאופציה תוכלו להפוך את ה-TT RS לעוד יותר מעניינת בעזרת חבילת עיצוב RS בעלות של 43,200 ש״ח. החבילה משדרגת את מערכת השמע ל-Bang and Olufsen, צובעת פריטים שונים בשחור ואת הקליפרים באדום, מגדילה את החישוקים ל-״20 במקום ״19 (מידת צמיג 255/30 R20).

לא שבטיחות זה הדבר המעניין ביותר עבור קהל היעד של האאודי TT RS, שמתעניין בעיקר בביצועים ואח״כ בעיצוב, אבל אם שאלתם אז במבחן ריסוק של הדגם הרגיל, ה-TT, היא קיבלה 4 כוכבים בתקן Euro Ncap. רשימת האבזור הלא ממש ארוכה כוללת חיישני חניה מלפנים ומאחור, ניטור רכב בשטח מת, בקרת סטייה מנתיב, 6 כריות אוויר, חיישני גשם ותאורה.

צ׳ק אאוט

מחירה של האאודי TT RS עומד על 552,800 ש״ח לפני הנחות, עוד לפני חבילת ה-RS שתעלה לכם 43,200 ש״ח נוספים. בתמורה לחצי משכנתא הזאת, תקבלו הרבה אדרנלין דחוס ברכב קומפקטי המסובב ראשים, לא מעט גם בזכות הסאונד. זה לא טריוויאלי שרכב שחוגג 22 שנים מצליח להישאר רלוונטי לאחר תקופה ארוכה כ״כ, וגם לזכות ללגיטימיות בקרב קהל יעד צעיר. כנראה שכשהמוצר העיקרי שלך הוא חיוך, אז תמיד יהיה לך ביקוש 😃

תמונות: אאודי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו