קבוצת דלק מוטורס התחילה בשיווק (Pre Sale) של ה-BMW iX3 ה-SUV 100% חשמלי הראשון אי פעם של מותג היוקרה הגרמני, שמצטרף ל-i3, הרכב החשמלי הראשון אי פעם של BMW בייצור סדרתי, שהושק ב-2013.
ה-BMW iX3 עתיד להתחרות במלך סגמנט החשמליות היוקרתיות, האאודי e-tron, ביגואר i-Pace ובמרצדס EQC ולקסוס UX300e שהצטרפו לסגמנט במהלך 2020.
ה-BMW iX3 כמעט זהה לחלוטין בעיצוב ובמידות ל-X3 הרגיל עם מנוע הבנזין, מלבד גריל אטום בחזית, חישוקים בעיצוב שמתאים יותר לצרכי האווירודינמיות של רכב חשמלי ועוד. הוא מציג בסיס גלגלים של 286.4 ס״מ (64 מ״מ פחות מזה של ה-e-tron, 9 מ״מ פחות מה-EQC) אורך של 473.4 ס״מ, רוחב של 189.1 ס״מ והוא מסתיים לאחר 166.8 ס״מ מהרצפה.
המנוע החשמלי הנמצא על הסרן האחורי של ה-BMW iX3 מפיק 286 כ״ס שהולכים כולם לגלגלים האחוריים בלבד ומומנט מיידי של 41 קג״מ כבר מהנגיעה הראשונה בדוושה. 6.8 שניות לוקח לו לזנק מעמידה ל-100 קמ״ש, עד למהירות מירבית של 180 קמ״ש. הטווח הרשמי כפי שפורסם ע״י BMW, עומד על 450 ק״מ לפי תקן WLTP, אך הטווח בפועל אמור להיות סביב ה-360 ק״מ (פשוט תורידו מה-WLTP כ-20%). פליטת המזהמים היא כמובן 0 גרם לקילומטר.
סוללת ליתיום יון בקיבולת 74 קוט״ש הותקנה ברצפת הרכב ותורמת ליציבות שלו ולחלל עבור הנוסעים. באמצעות עמדת טעינה DC אולטרה מהירה (150 קילוואט) ניתן להטעין בערך 80% ממנה בתוך כ-30 דקות בלבד. 10 דקות של טעינה מהירה יאפשרו לכם טווח של 100 ק״מ נוספים. באמצעות מטען AC בהספק של 11 קילוואט, זמן הטעינה מ-0 ל-100% סוללה יארך כשמונה שעות. מהירות הטעינה המקסימלית, באמצעות מטען 150 קילוואט, עומדת על 560 קמ״ש.
ה-BMW iX3 ישווק בישראל עם תג מחיר התחלתי של 429,900 ₪, כולל שובר לעמדת טעינה מקורית של היצרן + התקנה ללא עלות נוספת לתקופת ההשקה בלבד. האחריות על הסוללה היא לתקופה של 8 שנים או 160,000 ק״מ.
כתיבת תגובה