תכירו את קאדילק ליריק - החשמלית הראשונה אי פעם של המותג
loader image

רכב הצגה: תכירו את ליריק, החשמלית הראשונה של קאדילק

קריאה

הצגה ראשונה

בשורה נפלאה לחובבי ״הבלינג״ בארץ הקודש, שרוצים גם להיות טרנדיים וגם על הדרך לשמור על איכות הסביבה: קאדילק השיקה את ה״ליריק״, רכב קונספט חשמלי בקטגוריית SUV בינוני עם ארבעה מושבים, שככל הנראה יהיה דומה מאוד לגרסה ששיווקה יתחיל בעולם ב-2022 כשהוא עמוס בבשורות טכנולוגיות ופינוקים. הטווח? כ-480 ק״מ בהגדרת היצרן, תפחיתו מזה משהו כמו 20% בערך ותגיעו למספר בפועל בנהיגה נורמלית.

נתחיל מהבשורות ונשמור את הגיק הטכנוקרטי לסוף. בקאדילק דפקו מניפסט השקה בסגנון של אפל: ״הכי טוב״, ״הכי מתקדם״, ״הכי מהיר״. אז בואו נתחיל: בקאדילק מספרים שבליריק יש פיצ׳ר שנקרא Greeting. בגדול זה אומר שכשהנהג מתקרב לרכב הוא מקבל תצוגה נחמדה של תאורת לד, המושבים, בקרת האקלים והמראות יתאימו את עצמן בהתאם להגדרות שבחר. נייס.

עיצוב פנים

ואם כבר נכנסנו פנימה, אז בפנים נמצא את המסך הגדול ביותר שקיים היום בייצור סדרתי, בגודל 33 אינץ׳, שמגיע עד לצד הנוסע שליד הנהג וקצת מזכיר את הדור הנוכחי של מרצדס, רק בלי ההפרדה בין שני המסכים. זוכרים שאמרנו שקיבלו שם השראה מאפל? אז לא שכחו להשוויץ שבמסך יש למעלה ממיליארד צבעים, פי 64 מכל מסך שקיים כיום בשוק הרכבים, עם צפיפות פיקסלים גבוהה במיוחד.

רגע, יש עוד: בקאדילק השתוללו עם כל הקטע של מציאות רבודה (augmented reality) והשתמשו בה גם במסך התצוגה העילית (HUD) לנתונים חשובים כמו מהירות, ניווט, התראות ועוד. פיצ׳ר נוסף, Super Cruise מאפשר נהיגה סמי-אוטונומית ללא צורך לשים ידיים על ההגה, כולל מעבר בין נתיבים. במשרד התחבורה כרגע פחות זורמים עם זה. הליריק גם יודעת להחנות את עצמה לבד אפילו במידה ואתם לא ברכב. אבל תצטרכו לעזור לה בשלב זה לאתר את החניה קודם, כן?

גם את כל מה שנוגע לסאונד לא שכחו. אז נכון שכשמדובר ברכב חשמלי השקט הוא חלק מהחבילה, אבל בקאדילק לקחו את זה צעד אחד קדימה: מערכת מיוחדת תחסום את מה שאתם לא רוצים לשמוע (noise cancellation) ותדאג שתשמעו כמו שצריך, באמצעות 19 רמקולים, את מה שכן תרצו. כמו למשל הפלייליסט שלכם בספוטיפיי.

עיצוב חיצוני

הליריק מאופיינת בעיצוב נקי, חלק ואלגנטי. כבר ממבט ראשון מבינים שבקאדילק השתדלו לשמור על שפת העיצוב של המותג, תוך לקיחת בחשבון מאפיינים כמו אווירודינמיות, גרר (התנגדות) ובידול בקטנה, כי בכל זאת מדובר ברכב חשמלי ואת זה הם עשו בין השאר באמצעות מראות וירטואליות מהסוג שכבר קיים ב-Audi e-tron. בחזית קשה לפספס את הגריל האטום שהופך לחגיגת תאורה מרהיבה בחושך, ביחד עם ה-10 ק״ג לד שאפשר למצוא גם בחלק האחורי. נו, כנראה היה מבצע.

גיק שיק

שמרתי את הגיק הטכנולוגי לסוף: הליריק צוידה בסוללת Ultium בעוצמה של 100kWh, המוטמעת בתחתית הרכב ומאפשרת כמו ברכבים חשמליים אחרים חלוקת משקל מאוזנת של 50:50. את הסוללה אפשר להטעין באמצעות מטען ביתי ועד לטעינה ציבורית במהירות של 150kW. להשלמת החוויה הספורטיבית, הליריק מגיעה עם הנעה אחורית עם אפשרות להנעה כפולה עם מנוע נוסף מקדימה. המחסור בתיבת הילוכים והעובדה שהכוח הולך ישירות לגלגלים מעצימה את החוויה, כך שאף סוסון לא הולך לאיבוד בדרך.

כמה היא תעלה? בארה״ב ההערכות הן סביב $75,000, מה שאומר שאחרי מיסים נדיבים לממשלת ישראל, תצטרכו להיפרד ממשהו כמו 450,000 ש״ח. אבל היי, תחסכו מלא כסף על דלק…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו