יונדאי קונה החשמלי עובר מתיחת פנים ומצטייד בעוד טווח ובטיחות
loader image

יותר טווח ובטיחות: יונדאי קונה החשמלי עבר מתיחת פנים

קריאה

השקעה לטווח ארוך

לאחר שהכריזה על מתקפה חשמלית חסרת תקדים במהלך 2021, יונדאי הציגה את הקונה 2021 החדש בגרסה ה-100% חשמלית, לאחר שעבר מתיחת פנים ועכשיו הוא נראה דומה יותר מתמיד לטסלה מודל Y, בעיקר בחזית. הקונה החשמלי הוצג לעולם ב-2018 ומאז הוא מכר כ-53,000 יחידות באירופה ו-120,000 סה״כ בעולם כולו. הדגם היוצא שלו מחזיק בארון הגביעים שלו שני הישגים מפוארים: טווח הנסיעה הגבוה ביותר לרכב חשמלי בטעינה אחת והמקום הגבוה ביותר בכדור הארץ שאליו הגיע רכב כלשהו, משהו שלא ניתן להשיג באוויר הדליל עם רכב שבו מנוע בעירה פנימית.

רגע לפני שהיונדאי קונה החשמלי החדש יעלה על פס הייצור של יונדאי בצ׳כיה, הוא צמח ב-25 מ״מ באורך מהדגם היוצא. כאמור, העדכון לעיצוב החיצוני קצת מזכיר לי את טסלה מודל Y, וזאת מחמאה כמובן, כי כאן האתגר של המעצבים הוא כפול: מעבר לצורך שיהיה יפה, חייבים לקחת בחשבון את האווירודינמיות ואת מקדם הגרר, פרמטרים המשפיעים בצורה דרמטית על צריכת החשמל. ואני לא מתכוון לחסכון בחשמל שאתם מכירים מהפרסומות של שקע ותקע. בחזית הוא התחדש בפגוש עם כונסים, יחידות תאורת LED חדשות ופתח המאפשר טעינת AC וטעינת DC מהירה, ומאחור תזהו צמד פנסי LED חדשים ורחבים, כיתוב electric בפינה הימנית התחתונה של דלת תא המטען ופגוש חדש שכמובן לא צריך לארח מפלט שלא קיים.

גם בפנים הוא עבר עדכון די רציני, כשלראשונה קיבל את לוח השעונים הדיגיטלי בגודל ״10.25 אינץ׳ כשלצידו מסך מולטימדיה נוסף באותו הגודל, תומך כמובן ב-Apple CarPlay ו-Android Auto, כשמסך אופציונלי בגודל ״8 יתמוך גם בחיבור אלחוטי. למה זה ככה ולא להיפך? שאלה מצוינת. כאופציה יש את חבילת ה-Bluelink, שהלוואי ותגיע לישראל. היא מאפשרת לשלוט ברכב מרחוק באמצעות אפליקציה ייעודית שבה אפשר להגדיר ולתכנן את הטעינה, לראות מהו טווח הנסיעה שיש כרגע ברכב, להתאים את בקרת האקלים ועוד. יש גם תצוגת נתונים על גבי השמשה, תאורת אווירה ובחירה מבין מושבי בד, עור ובד משולב ועור בלבד. ביונדאי לא שכחו גם את הנוסעים מאחור ושדרגו אותם במושבים נוחים יותר עם חימום ושקע USB לטעינה.

מנוע וסוללה

היונדאי קונה החשמלי החדש יוצע בשתי רמות גימור. בגרסה המאובזרת הותקנה סוללת ליתיום יון בקיבולת של 64kWh המאפשרת, לפי תקן WLTP שאם מורידים ממנו כ-20%-15% מגיעים לטווח בפועל, 484 ק״מ. גם אם בפועל הוא עושה 400 ק״מ – מדובר בהישג מפואר. הסוללה מזינה מנוע חשמלי הנמצא בחזית הרכב, בהספק של 204 כ״ס (150kW) המזניק אותו מעמידה ל-100 קמ״ש בתוך 7.9 שניות, בזכות מומנט מיידי של 40 קג״מ, עד למהירות מירבית של 167 קמ״ש. גרסת הבסיס קיבלה סוללת ליתיום יון בקיבולת של 39.2kWh המאפשרת 305 ק״מ בין טעינות (WLTP), מנוע בהספק של 136 כ״ס ״בלבד״ (100kW) עם מומנט מיידי זהה, זמן תאוצה של 9.9 שניות ומהירות מירבית של 155 קמ״ש. מנופים מאחורי ההגה מאפשרים לשלוט בעוצמת הטעינה כדי להגדיל את טווח הנסיעה, וביונדאי טוענים שתוכלו להגיע לעצירה מלאה ללא צורך בשימוש בבלמים, אם רק תניחו את הרגל על דוושת הבלם.

ברוכים הבאים לפינה ״מ-0 ל-100 אחוז סוללה״! נתחיל בגדולה יותר: 47 דקות, זה משך הזמן שייקח לכם להטעין אותה ל-80% באמצעות מטען DC מהיר בהספק של 100kW. מטען מהיר בהספק של 50kW יצטרך 17 דקות נוספות. טעינת ה-AC תארך כתשע או שבע שעות, תלוי אם ביונדאי קונה החשמלי שלכם יש מטען פנימי תלת פאזי 10.5kW או חד פאזי 7.2kW. חיבור לשקע ביתי יטעין לכם מ-10% ל-100% סוללה בתוך כ-28 שעות בערך, קלאסי אם נסעתם לצימר בצפון עם כבל מאריך. את הסוללה קטנה יותר בקיבולת של 39.2kWh ייקח לכם כ-47 או 48 דקות באמצעות מטען מהיר, 100kW או 50kW בהתאמה. טעינת ה-AC תארך כשש או ארבע שעות, תלוי כאמור במטען הפנימי המובנה.

בטיחות

ביונדאי דחסו לתוך הקונה החשמלי לא מעט בטיחות ומערכות סיוע לנהג. הרשימה מאוד ארוכה, אבל הלהיטים הגדולים שלה כוללים חידושים כמו התרעה ומניעת התנגשות ברכב הנמצא בשטח מת, התרעה מפני רכב חוצה מאחור, התרעה על רכב מלפנים המתחיל בנסיעה, יציאה בטוחה – פיצ׳ר שלא מאפשר לכם לפתוח את הדלתות במקרה ורכב מתקרב עלול לסכן אתכם והתרעה מפני שכחת ילדים ברכב. תוסיפו לזה בלימה אוטונומית שיודעת לזהות גם דו גלגלי והולכי רגל, בקרת שיוט אדפטיבית עד לעצירה מלאה ותחילת נסיעה, שמירה ותיקון סטייה מנתיב והתרעה מפני עייפות הנהג.

נכון לכתיבת שורות אלה, עדיין לא ברור מתי היונדאי קונה החשמלי החדש צפוי להגיע אלינו. לכשיגיע, הוא יתחרה בסגמנט הקרוסאוברים הקומפקטיים החשמליים מול בת הדודה שלו, הקיה נירו החשמלית, MG ZS EV, GAC GE3 ופיג׳ו e-2008.

תמונות: יונדאי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו