מנכ״ל סטלנטיס נותן לאלפא רומיאו עשור כדי להישאר בחיים
loader image

מנכ״ל סטלנטיס נותן לאלפא רומיאו עשור כדי להישאר בחיים

קריאה
🌎 חדשות רכב > סטלנטיס תשקיע 10 מיליארד דולר בניסיון להשאיר את אלפא רומיאו בחיים

משקיעים בעבר

לאחר שהתמזגה לאחרונה לתאגיד ענק בשווי של כ-50 מיליארד דולר, קבוצת סטלנטיס (Stellantis) בראשות המנכ״ל קרלוס טברס מתחילה לעשות סדר במספר המותגים הגדול שלה. טברס, שכבר רשם לעצמו הצלחה לאחר שביצע מהפכה מרשימה בתאגיד PSA, לא מבזבז זמן וכבר מאותת לכמה מהמותגים הותיקים של החברה שהוא כאן בשביל הביזנס.

קרלוס טברס, מנכ״ל סטלנטיס

המותג הראשון על הכוונת (ולא היחיד) הוא אלפא רומיאו שייכנס לתהליך של עשור ובמהלכו יצטרך להוכיח את עצמו אל מול השינויים הגדולים שעוברת תעשיית הרכב, המעבר להנעה חשמלית ובהמשך גם אוטונומית. לצורך העניין בסטלנטיס גייסו למשימה את ז׳אן פיליפ אימפרטו שהיה שותפו של טברס למהפכה בפיג׳ו.

טברס הודה שהאתגר הגדול של אלפא רומיאו ומותגים נוספים של הקבוצה הם דווקא בהיבט השיווקי: ״התפיסה הניהולית שלי אומרת שאנחנו צריכים לתת הזדמנות לכל אחד מהמותגים שלנו, בהובלת המנכ״לים שגם יגדירו את החזון שלהם ומפת דרכים שעושה שימוש בנכסים של סטלנטיס כקבוצה, כדי להעיף את המותג שלהם למעלה״.

״אנחנו נותנים הזדמנות לכל אחד מהמותגים, עם פרק זמן של עשור כולל מימון כדי לבסס מודל אסטרטגי. המנכ״לים של כל אחד מהמותגים חייבים להיות ברורים לגבי הבטחת המותג, קהל היעד והמסר התקשורתי״.

אלפא רומיאו סטלביו וג׳וליה, שני הדגמים היחידים של המותג כיום

טברס מבין היטב איזה יהלום יש לו ביד. מלבד העובדה שמדובר בנהג מירוצים וראלי בדימוס, הוא גם חובב רכב לא קטן ומחזיק באוסף קטן משלו. הוא לא יאפשר למותג כמו אלפא רומיאו למות במשמרת שלו ולכן הוא זורק אל המשחק את כל התותחים הכבדים שלו, משקיע תקציבים לא קטנים ומרחיב את היצע הדגמים הדל של המותג כיום. האלפא רומיאו Tonale שעתיד להיכנס אל קטגוריית ה-SUV הקומפקטיים הרותחת בתחילת 2022, יהפוך שוב את המותג האיטלקי לרלוונטי בקרב קהלים חדשים וגם יזרים לא מעט חמצן אל חשבון הבנק של סטלנטיס. הוא גם צפוי להגיע בגרסה היברידית נטענת משקע (פלאג אין) שתהפוך אותו לרלוונטי עוד יותר, בטח ברקע תקנות זיהום האוויר הקשוחות.

באלפא רומיאו לא מתכוונים לעצור אחרי השקת ה-Tonale שיחלוק פלטפורמה עם ה-Jeep Compass וכבר הכניסו להילוך גבוה את ה-Brennero שיהיה מתחת ל-Tonale ויתחרה בקטגוריה של BMW X1, אאודי Q2, מרצדס GLA, לקסוס UX ועוד.

אלפא רומיאו טונלה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו