סיטי טרנספורמר הישראלית חושפת את CT1 - רכב חשמלי עירוני מתקפל
loader image

סיטי טרנספורמר הישראלית חושפת את CT1 – רכב חשמלי עירוני מתקפל

קריאה
🇮🇱 חדשות רכב > סיטי טרנספורמר הישראלית חושפת את CT1 – רכב חשמלי עירוני מתקפל

מתחילים בקטן

מאז הסוסיתא לא התרגשנו כל כך 🇮🇱 אם אי פעם תהיתם כיצד תראה הכלאה בין סמארט לאופנוע, אז היום קיבלתם את התשובה והיא אפילו צבועה בכחול ולבן ומלאה בגאווה ישראלית. חברת סיטי טרנספורמר הישראלית השלימה אבן דרך משמעותית כשחשפה היום את CT1, רכב חשמלי עירוני וקומפקטי, עם יכולת להתכווץ למימדים של אופנוע (נו טוב, כמעט אופנוע), שיתוף פעולה של למעלה משלוש שנות תכנון ופיתוח ישראלי וייצור גרמני.

סיטי טרנספורמר CT1
סיטי טרנספורמר CT1

ה-CT1 יודע לגמוע מרחק של 120-180 ק״מ בין טעינות, עד למהירות מירבית של 90 קמ״ש. אורכו כ-249 ס״מ בלבד ורוחבו עומד על מטר אחד בלבד במצב ״מכווץ״ ו-140 ס״מ במצב פתוח המיועד לנסיעה מהירה, 15 ס״מ פחות מסמארט. הוא צפוי לעבור תקינה אירופאית כבר במהלך 2021, אבל זה לא מונע מסיטי טרנספורמר היצרנית לפתוח מכירה מוקדמת של כ-2,000 יחידות המיועדות לשוק הישראלי, במחיר מוערך של 45,000 ש״ח (לפני מיסים), כשהרכבים הראשונים צפויים להגיע ב-2023. בשלב זה לא נמסרו פרטים על אבזור הבטיחות של ה-CT1.

ה-CT1 המיועד להסעה של נהג + שני ילדים או מבוגר אחד מאחור, מתבסס על פלטפורמה חדשנית המוגנת באמצעות פטנט, המאפשרת לו להתרחב ולהתכווץ בלחיצת כפתור כך שיתאים במידות לחניית אופנועים, כשחלל תא הנוסעים נותר ללא שינוי. לחילופין, ניתן להמיר את המושב האחורי למטען בנפח של עד אלף ליטרים, מה שהופך אותו לרלוונטי עבור רכבי חירום ובטחון, שליחוית ולוגיסטיקה של last mile.

חברת סיטי טרנספורמר נוסדה בשנת 2014 ע״י אודי מרידור, אייל קרמר ואסף פורמוזה, ד״ר להנדסת מכונות מאוניברסיטת בן גוריון שהוא גם אחד מהוגי ורושמי הפטנט של מנגנון קיפול הרכב. אודי מרידור, בעל תואר שני בננו פיזיקה לקח בעבר חלק בהקמה של שתי חברות בתחום החלל, תקשורת ואנרגיה מתחדשת. לאייל קרמר המגיע מתחום עיצוב המוצר ניסיון רב מול חברות ישראליות ואף זכה בפרסים על עיצובים למותגים ישראליים ובינלאומיים.

סיטי טרנספורמר CT1

ד"ר אסף פורמוזה, מנכ"ל סיטי טרנספורמר: "אני נרגש לבשר שלאחר שנים רבות של מחקר ופיתוח, אנחנו חושפים את הדור החדש של הרכבים שלנו, פרי שילוב ייחודי של חדשנות ישראלית עם איכות ייצור גרמנית. בחרנו לחשוף בפעם הראשונה את הרכב המהפכני הזה דווקא בישראל, כי עבורנו, זו בראש ובראשונה גאווה לאומית: רכב כחול לבן ישראלי ראשון מסוגו בעולם, אשר מתאים את ממדיו כדי להתמודד עם אתגרי החניה והתנועה בעיר".

ההשקה הרשמית של ה-CT1 תתקיים בתערוכת IAA הבינלאומית במינכן במהלך ספטמבר השנה.

תמונות: יח״צ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו