ארגון הצרכנות האמריקאי Consumer Reports מפרסם את רשימת מותגי הרכב האמינים ביותר ומעניק להם ציון בין 0 ל-100 נקודות, כשהממוצע נע בין 41 ל-60. כדי להיכנס למדד של הארגון, המתייחס לדגמים חדשים, נדרש לקבל נתונים עבור שני דגמים או יותר של כל מותג, מה שהשאיר לא מעט מותגי רכב בחוץ כמו אלפא רומיאו, דודג׳, פיאט, יגואר, לנד רובר, מזראטי, מיצובישי ופולסטאר.
מהטבלה שפורסמה ע״י Consumer Reports עולים כמה נתונים מפתיעים. דווקא רכבי פלאג אין (היברידיים נטענים משקע) והיברידיים ״רגילים״, הם אלו שזכו לציון האמינות הגבוה ביותר, כמו טויוטה פריוס והונדה אינסייט שלא משווקת בישראל. נתון מפתיע נוסף (או שלא), מגיע מציון האמינות הנמוך שלו זכו דגמי SUV חשמליים לחלוטין, בעיקר מתחום היוקרה כמו אאודי e-tron וטסלה מודל X. ברכבים חשמליים כידוע כמות החלקים היא נמוכה משמעותית מאלו של רכבי בעירה פנימית, אך מה ש״מפצה״ על כך הוא כמות הטכנולוגיות הגבוהה שהיצרניות דוחסות לרכבים הללו, ואלו מגדילות באופן משמעותי את כמות התקלות. חשוב לציין שמרבית התקלות נרשמו בטכנולוגיות העזר השונות של הרכבים החשמליים ופחות בכל הקשור ליחידות ההינע. בניגוד לתזה הזאת, שווה לציון את קיה נירו ה-100% חשמלית שקיבלה ציון די מרשים של 95.
אגב, דווקא הסגמנטים הותיקים כמו רכבי סדאן וסטיישן על כלל צורותיהם (קופה, קבריולט, האצ׳בק) זכו לציון אמינות גבוה מאלו של רכבי ה-SUV הפופולאריים.
לפני שנדבר על הפיל בחדר (טסלה), בואו נתחיל דווקא עם המחמאות והפרגונים. מלבד ביואיק ומיני, כל המותגים שהגיעו לעשרת המקומות הראשונים הם יפניים. מי שמובילה את הטבלה בעלייה של שלב אחד מהסקר הקודם היא לקסוס, שהשיגה ציון ממוצע די מרשים של 76 נקודות, כשה-GX הותיק, גרסת היוקרה של הלנד קרוזר, מקבל ציון מרשים ועגול של 100. מתחתיה בהפרש של נקודה אחת בלבד היא ״האלופה״ היוצאת מאזדה, כשדווקא אחד הדגמים הפופולאריים שלה, מאזדה 3, זוכה לציון הנמוך ביותר מבין כל דגמי המותג.
למקום השלישי הגיע טויוטה, מותג שרגיל לשאוף אוויר פסגות של אמינות, למרות שגם הוא יורד מקום אחד. העובדה ששניים מתוך שלושת המקומות הראשונים הם של טויוטה אינה מפתיעה, אך לצד המחמאות המגיעות לקונצרן הענק היפני (ובצדק), צריך לקחת בחשבון שבסקר הנוכחי, כמו בקודמיו, גם לטויוטה וגם ללקסוס לא היו דגמים 100% חשמליים מבוססי סוללה שעשויים לפגוע בדירוג שלהן, מלבד טויוטה מיראי שמונעת באמצעות תאי מימן. אבל, מה ששלהם שלהם.
צל״ש מגיע גם לשברולט טריילבלייזר שקיבל גם הוא ציון 100 עגול.
מי שמפתיע לטובה בעשירייה הראשונה הוא אינפיניטי, מותג שדווקא נמצא בדעיכה בארצות הברית עם ירידה של 32.5% בהיקף המכירות ב-2020. חטיבת היוקרה של ניסאן זינקה לא פחות משישה מקומות והתבססה במקום הרביעי, הישג שהגיע בזכות האמינות של דגמים ותיקים כמו ה-Q50 ו-QX50.
האירופאית היחיד בעשירייה הראשונה היא לא אחרת מאשר מיני מבית BMW, כנראה שיש יחס ישיר בין גודל המכונית לכמות התקלות 😉
ולסיום, כמה מילים על טסלה: למרות שהיא נמצאת בפסגת השוק מבין כל יצרניות הרכב בעולם, בכל הקשור לאמינות, לפי הדו״ח של Consumer Reports, יש לה עדיין כברת דרך רצינית לעשות. לפי הדו״ח, הרכב האמיון ביותר של טסלה, המודל 3, זכה לציון של 59 והוא היחיד מבין כל ארבעת הדגמים שהגיע לתחום הממוצע של הסקאלה. כל שאר הדגמים זכו בציונים מדאיגים: טסלה מודל S קיבלה 20 נקודות, מודל Y קיבלה 18 נקודות ובמקום האחרון מבין הדגמים של טסלה נמצאת המודל X עם נתון מביך של 5 נקודות בלבד.
מיקום | מותג | ציון | דירוג קודם |
1 | לקסוס | 76 | 3 |
2 | מאזדה | 75 | 1 |
3 | טויוטה | 71 | 2 |
4 | אינפיניטי | 69 | 10 |
5 | ביואיק | 66 | 4 |
6 | הונדה | 66 | 5 |
7 | סובארו | 66 | 8 |
8 | אקורה | 64 | – |
9 | ניסאן | 63 | 13 |
10 | מיני | 60 | 23 |
11 | יונדאי | 56 | 7 |
12 | קרייזלר | 54 | – |
13 | פורשה | 52 | 11 |
14 | שברולט | 48 | 18 |
15 | אאודי | 47 | 15 |
16 | קאדילק | 47 | 22 |
17 | BMW | 45 | 13 |
18 | פורד | 44 | 23 |
19 | קיה | 43 | 16 |
20 | וולוו | 42 | 19 |
21 | RAM | 40 | 9 |
22 | GMC | 37 | 17 |
23 | מרצדס בנץ | 34 | 21 |
24 | פולקסווגן | 31 | 25 |
25 | ג׳נסיס | 30 | – |
26 | ג׳יפ | 26 | 21 |
27 | טסלה | 25 | 27 |
28 | לינקולן | 18 | 28 |
כתיבת תגובה