מבחן דרכים: שברולט טרייל בלייזר 2021 החדש, הזאב שחזר בעור כבש
loader image

מבחן דרכים: שברולט טרייל בלייזר 2021

קריאה
🔍 מבחן דרכים > שברולט טרייל בלייזר (דגם חדש, דור שני)

אמריקן בייב


👍 יתרונות: עיצוב, פרקטי, מנוע
👎 חסרונות: בקרת שיוט אדפטיבית, Auto Hold, הנעה היברידית/חשמלית

הרכב החשוב ביותר בהיצע הדגמים של שברולט נחת בישראל בדצמבר 2020, כשעל הנייר יש לו כמעט את כל הנתונים להפוך ללהיט בסגמנט הרותח ממילא, הקרוסאוברים הקומפקטיים (Subcompact SUV), ואפילו שם שמעלה זיכרונות של רכב גדול, אמריקאי ושמן, רק שהפעם מדובר בגור קטן וחביב, סוג של סימבה.

שברולט טרייל בלייזר אמנם נחשב לדור השני של הדגם, אבל הוא שונה לחלוטין מזה שהושק בתחילת המילניום הנוכחי וקטן ממנו משמעותית במידות ובקטגוריה.

שברולט טרייל בלייזר 2021 מבחן דרכים
שברולט טרייל בלייזר 2021 מבחן דרכים

הוא משווק בישראל בארבע רמות גימור ועם יחידת הינע אחת בלבד שפרטיה בהמשך, ובגרסת הקצה של רכב המבחן, Activ Z, הוא גם מגיע עם הנעת AWD, מרווח גחון של 20 ס״מ וצמיגי 50/50 המאפשרים יכולות שטח עדינות וביקור רגוע בדיונות של אשדוד והסביבה.

עיצוב חיצוני

בעיניי, העיצוב החיצוני של השברולט טרייל בלייזר החדש הוא החלק שמביא לו הכי הרבה נקודות. הוא פשוט נראה מצוין ונותן תחושה של ״בייבי בלייזר״, האח הגדול שלו שנמצא שתי קטגוריות מעליו. בגרסת המבחן הוא מגיע בצביעה דו גוונית, עם חישוקי ״17 (בכל רמות הגימור) ויחידות תאורת לד מלפנים ומאחור וסופי מפלטים בגימור כרום.

תא נוסעים, פרקטיקה ואבזור

עיצוב תא הנוסעים של השברולט טרייל בלייזר החדש פחות מרשים מזה החיצוני, אך עדיין משרה אווירה נעימה תוך שימוש בחומרים שנועדו כדי לדמות תחושת פרימיום, אבל עדיין, בהתאם לסגמנט, הפלסטיק מציץ כמעט מכל פינה למרות שימוש יפה בשחור פסנתר סביב תיבת ההילוכים ומסך המולטימדיה. בלוח המחוונים יש מסך קטן עם שפע של מידע אודות הנסיעה, אך נדרשת הסתגלות כדי להבין מה הולך שם בדיוק. פקדי בקרת האקלים נותרו בצורת כפתורים פיזיים מהסוג המוכר של דגמי שברולט, ומתחתם שקעי USB Type C המאפשרים חיבור Apple CarPlay/Android Auto. דווקא הכפתורים הנמצאים צפונית לתיבת ההילוכים דורשים הפעלה מחדש בכל תחילת נסיעה (הנעה כפולה, ביטול Start/Stop) והאמת שזה קצת מבאס.

שברולט טרייל בלייזר 2021 מבחן דרכים
שברולט טרייל בלייזר 2021 מבחן דרכים

חסרונו של פיצ׳ר Auto Hold הורגש היטב במהלך המבחן, כמו גם היעדר בקרת שיוט אדפטיבית, אחד הדברים הבסיסיים ביותר שנמצאים כסטנדרט אצל מרבית המתחרים.

דלת תא המטען נפתחת חשמלית והטרייל בלייזר החדש גם מאפשר הנעה מרחוק והפעלת המזגן לימי הקיץ/החורף. איכות מערכת השמע סבירה, יש גם שקע 230 וולט ומושב מתכוונן חשמלית לנהג בלבד. בגרסת Active Z של רכב המבחן המושבים עטופים בבד משולב עור, כשבכל רמות הגימור האחרות תקבלו מושבי בד.

עם בסיס גלגלים של 264 ס״מ, שברולט טרייל בלייזר יהיה שימושי מאוד למשפחות קטנות, כי שלושה מבוגרים עשויים בהחלט להסיר לכם עוקב באינסטגרם מיד בסיום הנסיעה. תא המטען של הטרייל בלייזר מציג על הנייר נתון הזוי של 716 ליטרים, אך קחו בחשבון שמדובר במדידה עד לגובה התקרה, בזמן שהתקן האירופאי מדבר על מדידה עד לגובה החלון.

שאר המידות: 440 ס״מ אורך, 181 ס״מ רוחב ו-166 ס״מ בגובה (הגרסה הנבחנת גבוהה בס״מ אחד שלם).

שברולט טרייל בלייזר 2021 מבחן דרכים
שברולט טרייל בלייזר 2021 מבחן דרכים

יחידת הינע

כל רמות הגימור של שברולט טרייל בלייזר החדש מגיעות עם מנוע אחד, טורבו בנזין בנפח 1,341 סמ״ק 3 צילינדרים, המפיק 155 כ״ס ב-5,600 סל״ד ומומנט מירבי של 24.2 קג״מ ב-1,600-4,000 סל״ד. הוא שודך לתיבת 9 הילוכים אוטומטית המאפשרת בחירה בין הנעה קדמית בלבד ל-AWD עבור כל ארבעת הגלגלים. אגב, כל הגרסאות האחרות שודכו לתיבה רצופה. 9.1 שניות לוקח לו להגיע מ-0 ל-100 קמ״ש (8.5 שניות בכל רמות הגימור האחרות), עד למהירות מירבית של 200 קמ״ש.

ניתן גם לבחור מבין כמה מצבי נהיגה, ולמרות שברוב המבחן נהגתי על מצב ה-AWD שלעיתים היה משולב עם מצב ספורט, צריכת הדלק עמדה על 12.7 ליטרים ל-100 ק״מ, רחוק שנות אור מנתון ה-7.8 ליטרים של היצרן.

יוצאים לדרך

לאחר הנעה מרחוק והמתנה של כמה דקות עד לירידת הטמפרטורה בתוך תא הנוסעים אל מתחת ל-90 מעלות, אפשר לצאת לדרך, לא לפני העברה למצב ספורט, בחירה במצב AWD וניתוק ה-Start/Stop המעצבן. לונג סטורי שורט: המנוע הקטן והמוגדש מפתיע לטובה, מלבד רעשים מוגזמים בפסגת הסל״ד. בידוד רעשי הדרך סביר, כמו גם היכולת שלו לגהץ מכשולים באספלט הציוני שלנו. בכלל, הוא רחוק מלהרגיש ולהישמע כמו מנוע 3 צילינדרים.

וכמו רכב השוקל כמעט 1.4 טון על 155 כ״ס, הטרייל בלייזר הקטן לא מאכזב בכל הקשור לדינמיות, אם כי זווית הגלגול גבוהה ולא נותנת תחושת בטחון בפניות. בכלל, נראה שהיציאה מהפניות זה החלק האהוב עליו ביותר.

מפרט הבטיחות הזהה בכל רמות הגימור מציע לא פחות מ-10 כריות אוויר, בלימת חירום, תיקון סטייה מנתיב, זיהוי הולכי רגל, התרעה מפני רכב הנמצא בשטח מת ועוד. כאמור, היעדר בקרת השיוט האדפטיבית (רגילה בלבד) היא חור רציני בכל הקשור לנוחות הנסיעה וחבל, כי החבילה הכוללת טובה בסה״כ. כל רמות הגימור של הטרייל בלייזר זכו לציון בטיחות 6 מטעם משרד התחבורה. במבחני ריסוק של ה-NHTSA האמריקאי הוא קיבל ציון של 4 כוכבים, אך טרם נבחן ב-Euro Ncap.

שברולט טרייל בלייזר 2021 מבחן דרכים
שברולט טרייל בלייזר 2021 מבחן דרכים

שורה תחתונה: ☆★★★★

שברולט טרייל בלייזר החדש בגלגולו הקומפקטי מציג חבילה טובה עם כל מה שיש אצל המתחרים ובליבם של הישראלים המכוונים לקטגוריה שלו. למרות החור הרציני של בקרת השיוט האדפטיבית, מפרט הבטיחות הסטנדרטי המקיף בכל רמות הגימור בהחלט לא נופל מאף מתחרה אירופאי. דווקא הנעה היברידית יכלה לתת לו עוד נקודות, בטח אל מול טויוטה CHR הפופולארית.

התמחור שלו מתחיל מ-148,990 ש״ח לגרסת הבסיס ועד ל-173,990 ש״ח לגרסת Activ Z של רכב המבחן. אם נשווה את זה רגע למתחרים אז נראה שהוא די מיושר אל מול מאזדה CX-30 המתחילה ב-152,900 ש״ח ומסתיימת ב-182,900 ש״ח, אך מול קיה סלטוס הוא בבעיה רצינית, שכן שזה מסתיים ב-140,900 ש״ח ברמת האבזור הגבוהה שלו, וכמובן נזכור שיש לו את הסמל של קיה בחזית, שזה סוג של מגן דוד בקרב הישראלים. המצב של הטרייל בלייזר מחמיר עוד יותר בתחרות מול יונדאי קונה שמסתיים ב-138,900 ש״ח בגרסת הקצה שלו.

הבשורות הטובות הן שהוא נכנס אל קטגוריה רותחת וצומחת, ועשוי לייצר עניין רב בקרב אלו שפחות מתחברים לאירופאים/קוריאנים.

גרסהמחיר (לא כולל אגרת רישוי)
שברולט טרייל בלייזר 2021 רמת גימור LS148,990 ₪
שברולט טרייל בלייזר 2021 רמת גימור LT Plus153,990 ₪
שברולט טרייל בלייזר 2021 רמת גימור LTZ161,990 ₪
שברולט טרייל בלייזר 2021 רמת גימור Active Z (AWD)173,990 ₪
להורדת מפרט טכני

תמונות: פיטר שילטון, השוער האגדי של נבחרת אנגליה. סתם נו, אני.

2 תגובות

  • […] זוכה לציון הנמוך ביותר מבין כל דגמי המותג. צל״ש מגיע גם לשברולט טריילבלייזר שקיבל גם הוא ציון 100 […]

  • עומרי הגיב:

    הרכב גרוע. ציון 1. יש לו כוח מספק, נוסע סביר ומראה טוב אבל מרגיש שאף אחד לא תכנן אותו. אוסף של מערכות שלא עובדות טוב. יש הרבה מאוד רעש. המולטימדיה לא משהו ולא מתחברת טוב לגוגל (בטח שלא אלחוטית כמו שהובטח) בגרסת 2022, אפילו לא העברת שירים. תקראו עוד כתבות, תאספו את כל החסרונות, זה רק חצי ממה שגרוע ברכב הזה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו