משלימים סדרה: קיה נירו EV עכשיו גם בגרסה 100% חשמלית ⚡
loader image

משלימים סדרה: קיה נירו EV עכשיו גם בגרסה 100% חשמלית ⚡

קריאה
🇮🇱 השקה מקומית > קיה נירו EV עכשיו גם בגרסה 100% חשמלית

חביבת החשמל

קיה נירו, אחד הקרוסאוברים הפופולאריים ביותר בישראל מקבל סופסוף גרסה 100% חשמלית, לאחר תקופה די ארוכה שהציע גרסה היברידית והיברידית נטענת משקע (פלאג-אין) שהושקה בישראל בשנה שעברה. ועד כמה שזה נשמע מוזר, מדובר ברכב ה-100% חשמלי הראשון של קיה בישראל.

קיה נירו החשמלי, או בשמו הרשמי קיה נירו EV (מכונה בחו״ל גם e-Niro שזה כמו De-Niro אבל הבנו את הבדיחה) נכנס לנעליים גדולות מאוד של דגם שכבר מכר בישראל למעלה מ-30,000 רכבים בתוך כחמש שנים בלבד, תוך שהוא מציע תמורה מצוינת לכסף, צריכת דלק אטרקטיבית ואבזור ובטיחות טובים ביחס לקטגוריה.

קיה נירו חשמלי 100%
קיה נירו חשמלי 100%

קיה נירו החשמלי החדש שמצטרף עכשיו להיצע הדגמים זהה כמעט לחלוטין לשתי הגרסאות האחרות, כשההבדל העיקרי הוא בחזית הרכב, שם יש ״גריל״ אטום עם פתח טעינה שעליו לוגו נירו.

העיצוב הפנימי התעדכן עם בורר הילוכים Shift by Wire ותצוגת נתונים רלוונטיים ליחידת ההנעה החשמלית בלוח המחוונים ובצג המולטימדיה בגודל 8 אינץ׳, שתומך ב-Apple CarPlay ו-Android Auto.

קיה נירו חשמלי
קיה נירו חשמלי

הבשורה בדגם החדש נמצאת כמובן מתחת למכסה מלפנים, שם מסתתר לו מנוע חשמלי (ניחשתם לבד?) בהספק של 204 כ״ס ומומנט מיידי של 40.3 קג״מ. הכוח עובר לגלגלים הקדמיים בלבד ומזניק את הנירו החשמלי בתוך 7.8 שניות מ-0 ל-100 קמ״ש, עד למהירות מקסימלית של 167 קמ״ש.

המנוע יונק מסוללת ליתיום פולימר בקיבולת 64 קוט״ש (ששוקלת כמעט 500 ק״ג), ולפי תקן WLTP היא מאפשרת טווח משולב של 455 ק״מ בין טעינות. לפי תקן EPA האמריקאי שקרוב יותר למציאות, הנתון הזה עומד על 385 ק״מ. מרשים ופרקטי בו״ז.

קיה נירו חשמלי
קיה נירו חשמלי

קיה נירו EV החשמלי תומך בטעינת DC מהירה בהספק של עד 100 קילוואט, שיכולה להטעין מ-20 ל-80 אחוז סוללה בתוך 42 דקות. התמיכה המקסימלית בטעינת AC ביתית עומדת על 7.2 קילוואט, וזה אומר מ-0 ל-100 אחוז סוללה בתוך כ-10 שעות.

הממוקמת ברצפת הרכב, ובכך תורמת את חלקה ליציבות וחלוקת המשקל. בקיה כיילו את המתלים האחוריים כדי לתמול בתוספת המשקל, 1,812 ק״ג לעומת כ-1,400 ק״ג בגרסאות ההיברידיות.

רשימת האבזור כוללת בין השאר מושב נהג מתכוונן חשמלית, תאורת אווירה, משטח טעינה אלחוטי לסלולארי, 7 כריות אוויר, מניעת התנגשות מלפנים, זיהוי דו גלגלי והולכי רגל, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור רכב הנמצא בשטח מת, מניעת סינוור רכב המגיע ממול, התרעה מפני היסח דעת לנהג ועוד.

קיה נירו חשמלי
קיה נירו חשמלי

קיה נירו EV זכה לציון בטיחות 7 של משרד התחבורה, כשהוא מאבד ניקוד בגלל היעדר מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור וזיהוי תמרורים.

קיה נירו EV החשמלי ישווק בישראל ברמת גימור אחת בלבד ועם תג מחיר של 179,900 ש״ח, הכולל עמדת טעינה והתקנה בסיסית, 5 שנות אחריות או 100,000 ק״מ על הרכב ו-7 שנות אחריות או 150,000 ק״מ על הסוללה.

להורדת מפרט טכני מלא

תמונות: קיה

2 תגובות

  • […] ארוכה של אלטרנטיבות חשמליות, כמו פיג׳ו 2008, יונדאי קונה וקיה נירו החשמלית שהושקה השבוע […]

  • איל הגיב:

    תשומת לב!

    בכל הכתבות באתרי הרכב והתחבורה השונים שפורסמו בישראל
    תצלום פנים הרכב המופיע בתצלום בכתבות (לפני מתיחת הפנים),
    אינו תואם לפנים הרכב העדכני הנמכר בפועל בישראל.
    פנים הרכב של קיה נירו EV בפועל תואם לפנים הרכב העדכני.

    ראו תצלומים של מבחן דרך שבוצע במשותף ע"י
    רן סגל – ידיעות אחרונות ואודי סגל אתר iCar.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו