מותג קופרה הושק רשמית בישראל • Car Blog | מגזין רכב, חדשות רכב, ביקורות רכב.
loader image

מותג קופרה הושק רשמית בישראל

קריאה
🇮🇱 השקה מקומית > מותג קופרה הושק רשמית בישראל

יוצא לדרך חדשה

מתקפת המותגים החדשים שמבקשים להתחרות על הלב והכיס של הישראלים ממשיכה, ולאחר השקת טסלה וג׳נסיס, קבוצת צ׳מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן, אאודי, סיאט וסקודה, מוסיפה לפורטפוליו את ״קופרה״ כמותג חדש שהושק היום רשמית בישראל, לאחר שהופרד מספינת האם שלו סיאט לפני כשנתיים.

מרבית הדגמים שישווקו בשלב זה הם עדיין נגזרת של סיאט, מלבד הדגם שבעיניי הוא המעניין ביותר, הקופרה Formentor, וגרסת הקצה שלו, הקופרה Formentor VZ. שני הדגמים הנוספים מוכרים היטב וכבר משווקים בישראל: הקופרה לאון והקופרה אטקה. אולם התצוגה הזמני זכה לכינוי ״הגראז׳״ בשל העיצוב הייחודי ברוח המותג, ובצ׳מפיון מוטורוס בחרו לארח אותו באופן זמני בקומה השישית במגדל צ׳מפיון בבני ברק. בהמשך צפויים להיפתח אולמות בהרצליה ואולם מוסדר נוסף גם כן במגדל צ׳מפיון. צביקה לוי, ראש חטיבת סיאט בצ׳מפיון ישמש גם כראש חטיבת קופרה, כשלצידו גיל צוק ינהל את המותג.

היצע דגמים – איכות על פני כמות

הקופרה אטקה שעבר לאחרונה מתיחת פנים צפוי להיות ה-Best Seller של המותג, ולו בשל העובדה שהוא פשוט נמצא בקטגוריה הנכונה של ה-SUV. מתחת למכסה המנוע מסתתרים לא פחות מ-300 סוסים בתוך מנוע טורבו בנזין בנפח 2 ליטרים, המייצר מומנט מירבי של 40.8 קג״מ כבר ב-2,000 סל״ד. נתון התאוצה מעמידה ל-100 קמ״ש עומד על 4.9 שניות. ואנחנו מדברים על ״רכב משפחתי״, כן?

הדגם השני שישווק בישראל הוא הקופרה לאון, הדור השלישי והחדש של המשפחתית-האצ׳בק-אדרנלין, עם מנוע טורבו בנזין בנפח 2 ליטר, הספק מירבי של 300 כ״ס ונתון תאוצה של 5.7 שניות מ-0 ל-100 קמ״ש. תג המחיר ההתחלתי שהוצמד לקופרה לאון עומד על 239,900 ש״ח, וקחו בחשבון שרשימת התוספות היא ארוכה…

הדגם האחרון הוא כאמור הקופרה Formentor שלמעשה מבוסס על הקופרה לאון, רק בתצורה של C-SUV. הוא יוצע בגרסת כניסה עם מנוע בהספק של 150 כ״ס והנעה כפולה, אותו אחד שיש גם בסיאט לאון ובאאודי A3 החדשה או טורבו בנזין בנפח 2 ליטרים, המפיק 310 כ״ס בגרסת הקצה VZ ונתון תאוצה של 4.9 שניות מעמידה ל-100 קמ״ש והנעת 4WD. תג המחיר ההתחלתי של ה-Formentor עומד על 174,900 ש״ח לגרסת הכניסה ועד ל-259,900 ש״ח לגרסת ה-VZ.

כל דגמי קופרה מתאפיינים בקווים חדים ומראה ספורטיבי ושרירי ולוק של הילד הרע, אבל בקטע טוב כזה של ביצועים.

מפרט הבטיחות בכל הדגמים כולל 10 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי הולכי רגל, ניטור מרחק מלפנים, שמירה על נתיב הנסיעה, התרעה מפני רכב הנמצא בשטח מת, התרעה מפני תנועה צולבת מאחור, מערכת Pre-Crash המכינה את תא הנוסעים לקראת תאונה והתרעה מפני עייפות נהג. מה חסר? התרעה מפני שכחת ילדים, מניעת סינוור אוטומטית, זיהוי תמרורים ודו גלגלי.

תמונות: יוסי מויאל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו