מבחן דרכים: קופרה פורמנטור VZ • Car Blog | מגזין רכב, חדשות רכב, ביקורות רכב.
loader image

מבחן דרכים: קופרה פורמנטור VZ

קריאה
🔍 מבחן דרכים > מבחן דרכים: קופרה פורמנטור VZ (דגם ראשון אי פעם)

רוק סטאר


👍 יתרונות: עיצוב הורס, ביצועים, אבזור, סקס אפיל
👎 חסרונות: עלות התוספות, בטיחות (אבל בקטנה)

קופרה פורמנטור הוא ה-SUV הראשון אי פעם ולמעשה הדגם הראשון אי פעם של המותג קופרה, מאז פרץ לדרך עצמאית לפני כמעט שנתיים. הוא הושק בישראל באופן רשמי רק במרץ האחרון, אבל בגלל שכבר היה מוכר בגלל דגמי הקצה של סיאט, אז אפשר אולי לכנות את המותג ״תושב חוזר״ במקום עולה חדש.

קופרה פורמנטור VZ
קופרה פורמנטור VZ

נתחיל מהדבר החשוב ביותר: מנוע

את הקופרה פורמנטור VZ לקחתי לסקירת סופ״ש לאחר המתנה ארוכה. ארוכה מדי. ומה אגיד לכם? ההמתנה השתלמה. איך אומרת הקלישאה: good things come to those who wait. נתחיל בגנים שלו: הוא חולק פלטפורמה ויחידת הינע עם הקופרה לאון החדש, ודגמים אקזוטיים נוספים של תאגיד פולקסווגן כמו אאודי S3 וגולף Type R החדש, שלצערי לא יגיע לישראל. אבל, בואו נתמקד במי שכן נמצא כאן ונתחיל עם מה שחשוב: מתחת למכסה המנוע של הקופרה פורמנטור VZ מסתתר מנוע טורבו בנזין, ארבעה צילנדרים בטור בנפח 2 ליטרים. הוא מפיק 310 כ״ס ומומנט מירבי של 40.8 קג״מ כבר ב-2,000 סל״ד. כל העוצמה הזאת (ויש עוצמה) עוברת אל כל ארבעת הגלגלים באמצעות תיבת 7 הילוכים DSG אוטומטית כפולת מצמדים.

תאוצה מ-0 ל-100 מחזירה עודף מ-5 שניות, 4.9 אם להיות מדויקים, והוא עושה את זה עם הרבה מאוד סטייל ונותנת חתיכת הופעה, כולל דרמה בלוח המחוונים הדיגיטלי, הסאונד שבוקע מהמנוע ונכנס אל תא הנוסעים (ככל הנראה עם קצת עזרה מלאכותית). בואו נגיד שכששיגרתי אותה, שלושת בנותיי שישבו מאחור, מחאו לו כפיים ברמזור שלאחר מכן. ותכל׳ס, הגיע לו.

קופרה פורמנטור VZ
קופרה פורמנטור VZ

הקופרה פורמנטור VZ נותן בטחון עצמי ברמה של מייקל ג׳ורדן עולה להטבעה בשנייה האחרונה של משחק 7. סתם נו, הוא אף פעם לא הגיע למשחק 7. אבל הבנתם את האנלוגיה. עקיפות, תאוצה – יש כמה דוושה שתרצו. תתפנקו.

עיקולים, פניות? הצחקתם אותו. יש לו התנהגות כביש של אתלט מצטיין, אבל זה לא ממש מפתיע כי בין השאר בקופרה ציידו אותו בדיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה שנותן לאוחז בהגה הרבה מאוד בטחון. צריכת דלק? למה להרוס? חד ספרתי… כ-6.5 ק״מ לליטר במצב ספורט, אבל הבונוס הוא סימפוניה מוטורית לאוזניים.

בגלל צמיגי ״19 בחתך נמוך ומתלים קשיחים יחסית, עדיף להימנע מבורות, אבל עדיין, עם רוב המהמורות בכבישים הציוניים המאתגרים – הוא יתמודד בהצלחה.

בכל הקשור לביצועים, הוא באמת מקבל ציון 10, כי הוא פשוט מכונת נהיגה מדהימה שחובבי רכב ייהנו ממנה.

עיצוב ואבזור

בדרך כלל אני לא אוהב לבלבל את המוח על קווי מתאר, חיטובים ובליטות. פשוט תסתכלו לבד. אין ספק שהמעצבים של קופרה עשו עבודה שהיא לא פחות מנהדרת והתוצאה בהתאם. יצא להם רכב חתיך עם הרבה אופי שעומד מאחורי הבטחת המותג ומשלים את החוויה המוטורית. הוא פשוט נראה מיליון דולר בשטרות לא מסומנים של $20. ועם הצבע מט הנכון הוא מסובב כמות כפולה של ראשים. תעיפו מבט על חישוקי ה-״19 עם הקליפר של קופרה. נכון, זה לא Brembo, אבל עדיין, נראה טוב. סליחה, מצוין.

המידות של הדוגמן: 445 ס״מ אורך, 183.9 ס״מ רוחב ו-152.8 ס״מ גובה. בתא המטען ממתינים לכם 420 ליטרים של ספייס, שיספיקו לכל הצרכים של משפחה צעירה ממוצעת. ואפילו עגלה.

קופרה פורמנטור VZ
קופרה פורמנטור VZ

בפנים זה הופך למעצבן עוד יותר, כשמבינים עד כמה שהמעצבים של קופרה הלכו רחוק והטמיעו סממנים של רכב פרימיום. זה מתחיל עם צבע הנחושת ששולט ביד רמה (טרנד עכשווי, אין מה לעשות) ובצורה אלגנטית. מושבי באקט (עור משולב בד) מלפנים עם סמל של קופרה מחזיקים את הנהג והנוסע שמלפנים היטב ובסה״כ ידידותיים לגב גם לאחר נסיעה ארוכה. שלושת הבנות שלי (11, 8, 4) לא התלוננו על צפיפות מאחור (בסיס גלגלים של 268 ס״מ, אחד יותר מזה של קיה ספורטאז׳). שני מבוגרים גם ירגישו שם סבבה לחלוטין ויוכלו להתפנק עם בקרת אקלים נפרדת. סביבת הנהג מלאה בחומרים איכותיים שככל הנראה נבחרו בקפידה עם דרישת סף אחת: לתת תחושה ספורטיבית.

בפינת הגאדג׳טים אפשר למצוא מסך מולטימדיה בגודל ״12 (במקום ״10 ברמות הגימור הנמוכות יותר), לוח מחוונים דיגיטלי מרהיב שמתאים את עצמו בהתאם למצב הנהיגה, כניסה והנעה ללא מפתח, מערכת סאונד של Beats עם 10 רמקולים, סאב ומגבר בעוצמה של 340 ואט. שניים מהחסרונות הבודדים מאוד של הקופרה פורמטור נמצאים במסך המולטימדיה: משום מה, מישהו בפולקסווגן החליט שבמקום כפתורי ווליום רגילים, זה יהיה מגניב אם יהיה סליידר בטאץ׳. ובכן, זה לא. וגם בקרת אקלים בסליידר טאץ׳ זה מבאס. מעבר לכך, בקרים נוספים של בקרת האקלים נכנסו למסך המולטימדיה וחבל.

קופרה פורמנטור VZ
קופרה פורמנטור VZ

מלבד זה, מסך המולטימדיה הוא לא פחות ממצוין, עם UI מעניין המאפשר חלוקה שלו לתחומים שונים, כשהדברים החשובים נמצאים במרחק לחיצה אחת. הושקעה כאן מחשבה. מלבד הקטע של בקרת האקלים, כן? יש גם צמד שקעי USB Type C (כן יירבו), תאורת אווירה ומשטח טעינה אלחוטי שדואג שהסלולארי לא יברח לאף מקום.

בטיחות

למרות שצריך להתאמץ כדי למצוא חסרונות בולטים בקופרה פורמנטור VZ, עקב האכילס האמיתי נמצא דווקא בחלק של הבטיחות, אבל לא באופן דרמטי. הפורמנטור VZ זכה לציון 7 של משרד התחבורה, בגלל היעדר מערכת בטיחות שאפשר לצפות לקבל ברכב עם תג מחיר של כרבע מיליון ש״ח לגרסה הנבחנת, כמו זיהוי דו גלגלי, מניעת סינוור רכב המגיע ממול, התרעה מפני עייפות נהג ומניעת שכחת ילדים במושב האחורי. חבל, אבל עדיין יש בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על נתיב הנסיעה ובלימת חירום כולל בנסיעה לאחור.

קופרה פורמנטור VZ
קופרה פורמנטור VZ

שורה תחתונה: ★★★★★

בסיאט, סליחה. בקופרה הצליחו לבנות מוצר מנצח שעולה בקנה אחד עם ה-DNA של המותג, יחד עם מענה על הקטגוריה הכי רותחת בתחום הרכב כיום. הם לקחו את הזמן, תכננו רכב מצוין לפרטי פרטים שמעלה חיוך, דחסו לתוכו את כל הנשמה של המותג, ביצועים מצוינים, טכנולוגיה ו(כמעט) כל מה שצריך בנושא הבטיחות. אמנם תג מחיר התחלתי של 259,900 ש״ח לדגם ה-VZ לפני תוספות הוא לא מספר שפוגש כל כיס, אך בהחלט נותן תמורה מצוינת לכסף עבור חובבי נהיגה שהפכו להורים. החלק המבאס הוא שכדי לקבל אותו עם צבע מט (13,900 ש״ח) וכמה פינוקים נוספים, אתם עלולים למצוא את עצמכם מגרדים את ה-300,000 ש״ח מלמטה.

קופרה פורמנטור VZ
קופרה פורמנטור VZ

בשתי מילים: רוצו לחוות.

להורדת מפרט טכני

תמונות: חוליו איגלסיאס. סתם נו, אני.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו