שעון החול מתקתק: האיחוד האירופי ייפרד ממנועי בעירה פנימית בשנת 2035
loader image

שעון החול מתקתק: האיחוד האירופי ייפרד ממנועי בעירה פנימית בשנת 2035

קריאה
🌎 חדשות רכב > שעון החול מתקתק: האיחוד האירופי ייפרד ממנועי בעירה פנימית בשנת 2035

בוער להם

כחלק מהמאמץ של האיחוד האירופי לצמצום פליטת המזהמים ומעבר לרכבים שאינם מזהמים (חשמל/מימון), ועדה מיוחדת שכונסה מטעם הארגון המליצה לאסור על מכירת רכבים בעלי מנועי בנזין ודיזל החל משנת 2035. מדובר בהכרזה דרמטית במיוחד שמגיעה כחלק מהשאיפה לעצור לחלוטין (או ככל שמתאפשר) את פליטת המזהמים עד 2035. הועדה גם הציבה יעד שאפתי של הפחתה בגובה של 55% עד שנת 2030 (ביחס לנתון כיום).

אירופה עוברת לאוויר נקי

הועדה לא שכחה את הצד השני של המטבע, החשיבות של זמינות פתרונות טעינה הולמים, כשההערכה מדברת על השקעה נדרשת של כ-140 מיליארד דולר בתשתיות פרטיות וציבוריות.

בניגוד למה שקורה בישראל, האירופאים מזמן הבינו את היתרונות של מעבר להנעה חשמלית, מעבר לקטע הירוק, כשהשיקול המשמעותי ביותר הוא כמובן החסכון הכלכלי העצום, לצד תמריצים נדיבים מצד הממשלות.

קחו מספרים: אם תקנו באנגליה רכב חשמלי שמחירו מתחת ל-50,000 ליש״ט, תקבל מהוד מלכותה הטבה בגובה 3,000 ליש״ט.

בגרמניה תקבלו מהממשלה הטבה בגובה 9,000 אירו על רכב חשמלי או 6,750 אירו על רכב היברידי נטען משקע, בתנאי שלא שילמתם עליו מעל 40,000 אירו. אם עברתם את ה-40,000 אירו, גובה המענק ירד ל-7,500 אירו ו-5,625 אירו על רכב חשמלי או היברידי נטען משקע, בהתאמה. ספרד: 5,000 אירו על רכב חשמלי ו-2,600 אירו על רכב היברידי נטען משקע.

הרכבים החשמליים הנמכרים באירופה ב-2020
הרכבים החשמליים הנמכרים באירופה ב-2020: רנו זואי, טסלה מודל 3, פולקסווגן ID.3

במהלך 2020, למרות שנת הקורונה, אחד מתוך תשעה כלי רכב חדשים שעלו על הכביש באירופה היו חשמליים או היברידיים נטענים משקע (פלאג אין). אגב, הנתון הזה שילש את עצמו מהשנה שלפניו, כשב-2019 הוא עמד על כ-3.5%.

ואצלנו? אולי הממשלה החדשה תבין את ההשלכות של זיהום האוויר ותייצר מערך של תמריצים שימירו יותר ויותר נהגים לעבור לרכבים חשמליים. זה יהיה לא פשוט משתי סיבות. הראשונה: מדינת ישראל מתפרנסת היטב ממיסים על מכירת רכבים ודלקים ויהיה לה קשה מאוד לוותר על המיסים הללו, שהם בין הקלים והפשוטים ביותר עבורה לגבייה. למעשה, היא לא נוקפת אצבע והכל נעשה על ידי היבואנים ובכל פעם שאתם מבקרים בתחנת הדלק. הסיבה השנייה: היעדר תשתיות מתאימות. מדינות אירופאיות משקיעות הון עתק בפיתוח תשתיות לצד התמריצים הנדיבים, כדי להסיר חסמים וחששות, ביניהם ״חרדת הטווח״ המפורסמת.

המעבר להנעה ירוקה הוא בלתי נמנע וכמדינה שרואה בעצמה את ״שמש העמים״ וכסטארט אפ ניישן, לצד השטח הקטן יחסית ביחס למדינות אירופה, אין שום סיבה שעם קצת חזון והבנת המציאות, מדינת ישראל תעקוף את נורבגיה, שם כשני שליש מהרכבים החדשים שעלו על הכבישים ב-2020 היו חשמליים או היברידיים נטענים משקע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו