יוצא לדרך: ג'ילי גיאומטרי C הושק רשמית בישראל עם תמחור אטרקטיבי במיוחד
loader image

יוצא לדרך: ג'ילי גיאומטרי C הושק רשמית בישראל ⚡

קריאה
🇮🇱 השקה מקומית > יוצא לדרך: ג'ילי גיאומטרי C הושק רשמית בישראל ⚡

אלמנט ההפתעה

עם תחילת גל הדגמים החשמליים והסינים בפרט שהחל לשטוף את ישראל במהלך השנה וחצי האחרונות, שאלה אחת גדולה נותרה ללא מענה, לפחות עד הערב: מי תהיה היבואנית שתחדיר לישראל רכבים חשמליים ראויים במחירים עממיים, יחסית כמובן לדגמים שהושקו עד היום בישראל.

והתשובה לשאלה הזאת, לפחות בשלב זה, היא ג׳ילי, יצרנית הרכב מסין שמיובאת לישראל ע״י קבוצת יוניון המייבאת לארץ גם את מותגי טויוטה, לקסוס ו-GAC. ג׳ילי מתחילה את דרכה בישראל עם דגם אחד בלבד בשלב זה, ג'ילי גיאומטרי C, קרוסאובר 100% חשמלי שמגיע אלינו בתקינה אירופאית.

ג'ילי גיאומטרי C

אז בואו נתחיל מאלמנט ההפתעה: ג'ילי גיאומטרי C ישווק בישראל בשתי רמות גימור, כששם הדגם מציין את הטווח שלו בפועל בין טעינות. גרסת הכניסה תהיה C350 Pro עם תג מחיר של 133,900 ש״ח, והגרסה הבכירה קיבלה את השם C460 לצד תג מחיר של 142,900 ש״ח. על פניו מדובר בתג מחיר סופר אטרקטיבי, בטח ביחס לתמורה שמקבלים בשני הדגמים.

ג׳ילי גיאומטרי C מגיע עם מידות של 443.2 ס״מ אורך, 183.3 ס״מ רוחב, בסיס גלגלים של 270 ס״מ וגובה של 156 ס״מ. מרווח הגחון שלו עומד על 14 ס״מ. נקודת התורפה שלו מגיעה מכיוון תא המטען, שם הוא מציג 340 ליטרים בלבד (417 ליטרים כולל גלגל חלופי) או 1,308 ליטרים כששורת המושבים מאחור אינה בשימוש. המשקל הכולל שלו (נתון קריטי כשמדובר ברכב חשמלי) עומד על 1,607 ק״ג.

העיצוב במילה אחת: מינימליזם. לוח מחוונים קטן, הגה קטן עם שני חישורים, שני כפתורים בלבד בקונסולה המרכזית עבור בורר מצבי הנסיעה והפעלה והרבה צורות מעניינות. ניכר שהשתדלו.

ג'ילי גיאומטרי C

ג'ילי גיאומטרי C ברמת גימור C350 Pro מגיע עם סוללת ליתיום בקיבולת של 53 קוט״ש, המאפשרת טווח של 350 ק״מ בין טעינות לפי תקן WLTP, או 300 ק״מ בפועל, אם לוקחים בחשבון נסיעה עם מזגן ושאינה בתנאי מעבדה. הסוללה מזינה מנוע חשמלי בהספק של 204 כ״ס ומומנט מיידי של 31.6 קג״מ, המאפשר האצה מ-0 ל-100 קמ״ש בתוך 7.7 שניות, עד למהירות מירבית של 150 קמ״ש באמצעות הגלגלים הקדמיים בלבד.

אבזור ובטיחות

כסטנדרט בשתי רמות הגימור תקבלו בין השאר לוח מחוונים זעיר בגודל ״5; מסך מולטימדיה בגודל ״12.3 כשבקצה שלו מערכת שמע של Bose עם שמונה רמקולים וסאבוופר; תאורת לד מלפנים ומאחור; מושבי עור סינטטי; מושב נהג מתכוונן חשמלית כולל זיכרונות; חימום במושבים הקדמיים; שלושה שקעי USB לטעינה; בקרת אקלים דו-איזורית; משטח טעינה אלחוטי; מצלמות היקפיות 360° כולל אופציה להקלטת הנסיעה; גג פנורמי ותאורת אווירה.

קחו בחשבון שהתמיכה המוכרת ב-Android Auto/Apple CarPlay עם חיבור פשוט באמצעות כבל לא נמצאת כאן, כך שתצטרכו להוריד אפליקציה ייעודית. החדשות הטובות הן שיש Waze מובנה.

רמת הגימור הגבוהה יותר, C460, מוסיפה מעבר לטווח הסוללה גם תצוגת נתונים עילית HUD וכיוונון חשמלי גם למושב הנוסע. שווה הפרש של 9,000 ש״ח? אם כן אז רק בשביל תוספת הטווח.

ג'ילי גיאומטרי C
ג'ילי גיאומטרי C

בגזרת הבטיחות אין הבדלים בין רמות הגימור (וככה צריך להיות!). ג'ילי גיאומטרי C זכה לציון בטיחות 7 מטעם משרד התחבורה בשל היעדר מערכות כמו מערכת למניעת שכחת ילדים; התרעה מפני עייפות נהג; זיהוי דו גלגלי ובלימה אוטונומית בנסיעה לאחור.

מה כן יש? 6 כריות אוויר; בקרת שיוט אדפטיבית; התרעה ושמירה על נתיב הנסיעה; בלימת חירום אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל; ניטור רכב הנמצא בשטח מת; מניעת סינוור רכב המגיע ממול ועוד.

גיק חשמלי

כמו בכל רכב חשמלי, גם בג'ילי גיאומטרי C הותקנה מערכת Regenerative Braking שמאחזרת אנרגיה אל הסוללה באמצעות החיכוך שנוצר מבלימת הרכב ע״י המנוע. תוכלו לבחור בין שלוש עוצמות של המערכת הזאת, שאני אוהב לכנות ״בלימת טעינה״, ואם תעבדו איתה נכון אז תוכלו להחזיר בסביבות 10% מהאנרגיה בחזרה לסוללה. גם התכנון של מקדם הגרר הנמוך שעומד על 0.273 cd אמור לעזור לכם במשימה להרוויח עוד כמה קילומטרים שלפעמים יכולים לעשות את ההבדל אם תגיעו לתחנת הטעינה הקרובה או שתאלצו להמתין לגרר.

ג'ילי גיאומטרי C

שורה תחתונה

כל רכב חשמלי שמגיע לישראל הוא בשורה נהדרת, בטח כשמדובר במותג חדש שעל פניו מגיע עם בשורה אמיתית של מחיר אטרקטיבי. גם החסם של מותג סיני (גם את ה-iPhone שלכם מייצרים בסין) ככל הנראה לא ממש מפריע לישראלים שמצביעים ברגליים למותגים כמו סרס, MG וכן, גם טסלה מודל 3 שאלפים מהיחידות שמסתובבות בכבישי ישראל גם כן יוצרו בסין.

קבוצת ג'ילי היא יצרן הרכב הפרטי הגדול ביותר בסין, ומחזיקה בעלות בכמה מותגים אירופאים נחשבים כמו לוטוס, פולסטאר, Lynk & Co וגם וולוו, אותה רכשה מפורד ב-2010 במחיר ״מציאה״ של 1.8 מיליארד דולר. ב-2018 היא אף רכשה 9.7% ממניות דיימלר, חברת האם של מרצדס, איתה היא חולקת שיתופי פעולה בתחומים שונים. נכון לשנת 2020, ג'ילי הוא מותג הרכב הפרטי הנמכר ביותר בסין, כשישראל היא אחת המדינות הראשונות בדרך לחדירה של המותג לאירופה.

ג'ילי גיאומטרי C

מחירים

רמת גימורמחיר
ג'ילי גיאומטרי C רמת גימור C350 Pro133,900 ₪
ג'ילי גיאומטרי C רמת גימור C460 Pro142,900 ₪

המחירים כוללים אחריות ל-8 שנים או 150,000 ק״מ לסוללה, עם אופציה להארכה ל-10 שנים או 200,000 ק״מ בתוספת תשלום. לרוכשים עד סוף 2021 תינתן חבילת הטבות הכוללת עמדת טעינה (Wallbox), חבילת גלישה unlimited עבור ה-Waze ויישומים נוספים וקרדיט ל-12 חודשים ברשת הטעינה של EV-Edge מקבוצת יוניון.

ג'ילי גיאומטרי C – מפרט טכני מלא להורדה

וולוג סקירה של כפיר ובועז:

תמונות: ג׳ילי, כפיר כשריאן

3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו