קבוצת EV Motors משיקה בישראל את JAC, המותג החשמלי מסין
loader image

קבוצת EV Motors משיקה בישראל את המותג החשמלי מסין JAC, וגם מוניות ואוטובוסים חשמליים

קריאה
🇮🇱 חדשות רכב > מותג רכב חשמלי חדש מסין נוחת בישראל: JAC

חברת החשמל

קבוצת EV Motors המתמחה בייבוא רכבים חשמליים בלבד, השיקה היום בישראל שורה של מותגים בתחום הרכבים הפרטיים, אוטובוסים ומוניות, כולם על טהרת החשמל.

לשוק הפרטי הקבוצה מייעדת את המותג הסיני JAC (לא להתבלבל עם GAC המיובא לישראל ע״י קבוצת יוניון) המציע דגמים בקטגוריית המנהלים וה-SUV הקומפקטיים. החברה שהוקמה בשנות ה-60 הונפקה בבורסת שנגחאי ב-2001 והיא בעלת כושר ייצור של כמיליון רכבים בשנה. כמו כן, היא חתמה על הסכם עם תאגיד פולקסווגן לשיתוף ידע בנושא סוללות והנעה חשמלית, בהיקף של 4 מיליארד דולר.

JAC-JS4
JAC JS4 ה-SUV הקומפקטי החשמלי

בין הדגמים ש-JAC תשווק בישראל ניתן למצוא את e-S4, קרוסאובר קומפקטי עם טווח (על הנייר) של 500 ק״מ בין טעינות, ו-iC5, רכב מנהלים המציע טווח של 530 ק״מ על טהרת החשמל בלבד.

JAC-IC5
JAC IC5 רכב המנהלים החשמלי

מותג נוסף שהושק ע״י EV Motors הוא של החברה המייצרת את המוניות הלונדוניות החשמליות, LEVC, כששני הדגמים מסדרת e-city שישווקו בישראל מציעים טווח של מעל 500 ק״מ ומקום לשישה נוסעים (לא כולל הנהג). הטווח הגדול מתאפשר באמצעות מנוע בנזין המניע גנרטור שמטעין את הסוללה, כך שההנעה עצמה מתבצעת על ידי המנועים החשמליים בלבד. בנוסף לעיצוב האייקוני, המוניות מונגשות לכניסה של כסא גלגלים. חברת ״מוניות השדרה״ תהיה הראשונה בישראל שתפעיל את צי המוניות החשמליות וככל הנראה תקבל גם את התואר ״תחנת המוניות הירוקה בישראל״.

כמו בלונדון, רק על חשמל

גם לנוסעי התחבורה הציבורית תהיה הזדמנות להיות ירוקים ולנסוע על חשמל בלבד, עם השקת המותג Ankai, שנולד בשנות ה-60 ומייצר מדי שנה כ-30,000 אוטובוסים לשוק הסיני והבינלאומי. Ankai היו הראשונים להציג אוטובוס אוטונומי וחשמלי מלא. השירות למערך האוטובוסים החשמליים יינתן על ידי חברת ״אגד״.

תמונות: שחף שי ועופר סגל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו