ג׳יפ משיקה גרסה היברידית נטענת לרנגלר, רכב השטח האייקוני
loader image

ג׳יפ עושה היסטוריה ומחשמלת לראשונה את הרנגלר המיתולוגי

קריאה

בטבע שלו

ג׳יפ השיקה רשמית את הרנגלר 4xe ההיברידי נטען (Plug In Hybrid) לאחר שחשפה אותו בתערוכת CES. מדובר בצעד די דרמטי עבור הרכב האייקוני שלו מיליוני מעריצים נאמנים ברחבי העולם. ג׳יפ לא עושה את הצעד מתוך יותר מדי ברירה, שכן היא מבינה היטב שעם כל הכבוד לקהל המעריצים, היא חייבת להישאר רלוונטית. הרנגלר 4xe החדש מצטרף לרנגייד והקומפאס שכבר קיבלו גרסאות היברידיות נטענות ומעכשיו תוכלו לרדת לשטח בצורה שקטה במיוחד ומבלי להפריע למנוחת הצהריים של החיות בטבע.

בג׳יפ בחרו להתקין את הסוללה בהספק של 17kWh מתחת למושבים האחוריים ולא ברצפת הרכב, מחשש לנזקים במהלך הנסיעה בשטח. ״זה קודם כל ג׳יפ, אח״כ רכב חשמלי״.

ההספק הכולל של שני המנועים החשמליים ומנוע הבנזין 2.0 ליטרים טורבו, עומד על 375 כ״ס ומומנט של 64.9 קג״מ. עוצמת בלימת הטעינה (Regenerative Braking) ניתנת לבחירה ע״י הנהג, כולל מצב של נהיגה על דוושה אחת, והאטה של הרכב כשמורידים את הרגל מהגז (Max Regen).

2021 Jeep® Wrangler Rubicon 4xe

ברנגלר 4xe יש שלושה מצבי נהיגה: הראשון, eSave, יאפשר לכם להשתמש במנוע הבנזין בלבד ולשמור את הסוללה לכשתרצו לנסוע על חשמל בלבד. זאת אופציה מצוינת למקרה שאתם נוסעים בדרכים בין עירוניות ורוצים לנסוע על חשמל בתוך העיר. כל הכבוד לכם! המצב השני, Electric, מאפשר נסיעה של עד 40 ק״מ על המנועים החשמליים בלבד, עד לסף מינימלי של טעינה לסוללה. במקרה כזה מנוע הבנזין ייכנס לפעולה ויהיה לכם למעשה רנגלר היברידי, שזה במקרה מצב הנהיגה השלישי (Hybrid). ומה זה היברידי אתם כבר יודעים.

2021 Jeep® Wrangler Rubicon 4xe

ה-4xe כמו הרנגלר הרגיל, ישווק בשלוש רמות: ״הרגיל״, גרסת רוביקון וגרסת סהרה. הגרסה הבסיסית וגרסת הסהרה ישווקו עם סרן חי מלפנים ומאחור ואופציה לדיפרנציאל מוגבל החלקה. הגרסה המפוארת ביותר, הרוביקון, מסוגל לצלוח שלוליות בעומק של עד 76 ס״מ ומגיע מאובזר בשלל פינוקי שטח, כמו מיגון תחתון מקורי, מוט מייצב אלקטרוני, נעילה קדמית ואחורית, ווי גרירה, חישוקי אלומיניום ״17 עם צמיגי All-Terrain ועוד. כל הגרסאות, אם תהיתם, יהיו בעלות הנעה כפולה קבועה. באמת תהיתם?

2021 Jeep® Wrangler Rubicon 4xe

מבפנים הוא זהה לחלוטין לדגמים הרגילים, מלבד כפתורי שליטה על פיצ׳רים רלוונטיים להנעה החשמלית.

השיווק של הרנגלר 4xe יחל במהלך 2021, אז הוא גם צפוי להגיע לישראל.

צילומים: ג׳יפ

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו