ב-2022 אצלנו: כל הפרטים על קיה EV6
loader image

ב-2022 אצלנו: כל הפרטים על קיה EV6

קריאה
🌎 השקה עולמית > קיה EV6 (דגם חדש)

מכת חשמל

קיה חושפת באופן רשמי את כל הפרטים על ה-EV6, ה-C-SUV ה-100% חשמלי שלה, בן הדוד התאום של היונדאי איוניק 5, כשהבשורה הטובה היא שהוא יגיע גם לישראל כבר במהלך השנה. הקיה EV6 מבוססת על פלטפורמת ההנעה החשמלית החדשה של קונצרן יונדאי-קיה, E-GMP, שעליה תתבסס גם הג׳נסיס GV60, החשמלית הראשונה של מותג היוקרה של הקונצרן.

קיה EV6 החשמלית
קיה EV6 החשמלית גרסת GT Line

הפלטפורמה החדשה מתאפיינת בגמישות רבה המאפשרת למהנדסים של קיה ויונדאי לתכנן רכבים בעלי הנעה אחורית, קדמית וכפולה, וטווח שנע בין 270 ל-515 ק״מ. גרסת הקצה, ה-EV6 GT, צפויה להימכר עם עם צמד מנועים המפיקים יחד 577 כ״ס ומומנט מיידי של 74 קג״מ. קיה, כן?

כל הטוב הזה אמור להזניק את ה-EV6 GT מ-0 ל-100 קמ״ש בתוך 3.5 שניות, שזה נתון של טסלות ומכוניות על, עד למהירות מירבית של 208 קמ״ש, מוגבלת אלקטרונית כמובן. גרסת הבסיס של ה-EV6 Standard Range תגיע עם מנוע אחד מאחור בהספק של 168 כ״ס או שני מנועים והנעת AWD בהספק של 232 כ״ס וסוללה בקיבולת 58 קוט״ש. הגרסה עם הטווח הגדול יותר, Long Range, תגיע עם הנעה אחורית בהספק של 225 כ״ס וטווח ריאלי של 380-400 ק״מ או AWD בהספק של 321 כ״ס וסוללה בקיבולת 77.4 קוט״ש שתשמש גם את גרסת ה-GT.

קיה EV6 החשמלית
קיה EV6 החשמלית גרסת GT Line

פלטפורמת E-GMP החדשה גם מביאה בשורה אמיתית בכל הקשור לטעינה מהירה, כשהיא תומכת במתח של 800V המאפשר טעינת DC מהירה במיוחד של 175 קילוואט וזה אומר 100 ק״מ בתוך פחות מחמש דקות, מ-10% ל-80% בתוך פחות מ-20 דקות, ואם אתם רוצים את זה במהירות טעינה אז 800 קמ״ש. כן – קמ״ש. הקיה EV6, כמו האיוניק 5, תתמוך בתקן V2L החדש, המאפשר למוצרי חשמל שונים לפעול באמצעות שקע ייעודי, כי אין כמו לצאת לטיול עם המשפחה ולראות סרט על מסך גדול בטבע, לא?

בתמונות ששוחררו ניתן לראות את דגם ה-EV6 GT הספורטיבי וה-EV6 GT Line שזה בגדול אוסף של קישוטים חיצוניים. בחזית של הקיה EV6 ניתן לראות את הלוגו החדש של קיה, ועיצוב ספורטיבי ואווירודינמי במיוחד, שלי קצת מזכיר את היגואר i-Pace החשמלית, כולל הידיות הנסתרות שצצות עם שחרור הנעילה. הפלטפורמה החדשה והעובדה שמדובר בהנעה חשמלית, מאפשרת לקצר את מכסה המנוע מלפנים וע״י כך להרוויח מקום עבור נוסעי הרכב. החלק האחורי עוצב עם פס לד לכל אורכו, כמו גם פגוש בשני צבעים ודיפיוזר (בגרסת ה-GT). בעיניי מדובר בדגם הכי יפה שקיה הוציאה עד היום, אבל הנה התמונות ואתם מוזמנים לשפוט לבד.

קיה EV6 בגרסת GT

הקיה EV6 מתהדר בבסיס גלגלים עצום ביחס לקטגוריה, 290 ס״מ, אורכו 468 ס״מ, רוחבו 188 ס״מ והוא מסתיים אחרי 155 ס״מ מהרצפה. בתא המטען תמצאו 520 ליטרים או 1,300 ליטרים כששורת המושבים מאחור מקופלת. כנהוג במרבית הרכבים החשמליים, בקיה הוסיפו תא מטען קטן גם בחזית, איפה שבד״כ נמצא המנוע.

תא הנוסעים החדש עוצב גם כן עם דגש על מראה עתידני, אלמנטים לא סימטריים ומושבי ספורט מאלקנטרה, תפירה צהובה וכיתוב GT בגרסת ה-EV6 GT. יש גם צמד מסכים בגודל ״12.3 עבור לוח המחוונים הדיגיטלי ומערכת המולטימדיה שתומכת כמובן ב-Android Auto ו-Apple CarPlay וסמוך למועד ההשקה בישראל נדע אם למרות הלו״ז הצפוף, היא גם תספיק ללמוד עברית.

תא הנוסעים של קיה EV6

כאמור, הקיה EV6 על שלל גרסאותיה, ונקווה שגם ה-GT, תגיע אלינו בחציון הראשון של 2022.

תמונות: יצרן

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *