מבחן דרכים: קיה אקסיד • הקרוסאובר הספורטיבי של קיה מפתיע לטובה
loader image

מבחן דרכים: קיה אקסיד

קריאה

הפתעה נעימה

כאחד שרחוק מהתואר ״יו״ר מועדון המעריצים של מיקרוסופט בישראל״, אני יכול לתת להם קרדיט על דבר אחד: עבדת עם מוצר של מיקרוסופט, הבנת והכרת אותו – הכרת את כולם. לטוב או לרע. ככה זה גם בקיה. לדעתי מדובר במותג ששומר על האחידות הגבוהה ביותר בין כל הרכבים, בכל הקשור לחוויית המשתמש. לטוב או לרע, כן? לכן, הפתיע אותי שבקיה אקסיד (Kia xCeed) ברמת גימור פרימיום שקיבלתי לסקירה, חיכו לי כמה הפתעות. למשל, כפתור נעילת הדלתות, שבכל דגמי קיה בהם נסעתי עד היום, היו בדלת הנהג ליד מתגי החלונות, אז הכפתור הזה עבר לאזור כפתור בקרת האקלים, כמו ברנו למשל. למה? לא ברור. נוח? לא ממש. אבל החליטו. לך תתווכח עם הקוריאנים. ההפתעה הטובה היתה בדמות לוח שעונים מ-פ-י-ל, דיגיטלי מלא בגודל ״12.3 וברזולוציה שלא מביישת אף מותג יוקרה. כולל שואו קטן שמקבלים כשעוברים למצב ספורט. ואנחנו עוד נחזור להפתעות.

את האח האבוד הקוריאני של מרצדס GLA (תודו שהם דומים) קיבלתי בצבע כחול בולט ודומיננטי. צריך לתת מילה טובה למעצבים הקוריאנים שהצליחו לקחת רכב משעמם כמו הקיה אקסיד ולהפוך אותו לחתיך של השכבה. לא עניין של מה בכך. לא חסכו שם בכרום ויחידות התאורה הצרות בחזית, הממשיכות שליש דרך מעל בתי הגלגלים תורמות למראה האלגנטי והנקי. הקווים הנקיים ממשיכים כל הדרך לאחור, שם הוא קיבל גזרת קופה ולקינוח: חישוקי ״18. בקיצור, בעיצוב הוא מקבל 10 נקודות שלמות.

הקיה אקסיד גדולה מעט מהסיד עליה היא מבוססת. 439.5 ס״מ אורך (ארוכה ממנה ב-8.5 ס״מ), 182.6 ס״מ רוחב (2.6 ס״מ), בסיס גלגלים הגלגלים זהה, 265 ס״מ ובגובה היא קיבלה ״עקבים״ שנותנים לה יתרון של 4.8 ס״מ (3.6 ס״מ ברמת גימור LX עם חישוקי ״16 במקום ״18 ברמת גימור פרימיום ו-EX). הצמיחה במידות הללו הוסיפו לו נקודות במדד הפרקטיות, עם 31 ליטרים נוספים בתא המטען ביחס לסיד ו-426 ליטרים בסך הכל. זה אמור להספיק בהחלט לכל הצרכים של משפחת ממוצעת עם שני ילדים ממוצעים שרבים בממוצע כל חמש דקות.

יחידת ההינע של הקיה אקסיד זהה בכל הדגמים: מנוע טורבו בנזין בנפח 1.4 ליטר המפיק 140 כ״ס ומומנט מירבי של 24.7 קג״מ כבר ב-1,500 סל״ד. הוא שודך לתיבה רובוטית כפולת מצמדים הסובלת מפיצול אישיות. למה? כי במצב הרגיל היא ספרנית משעממת ושקטה, עם תגובות סבירות. אבל… תעבירו למצב ספורט ואז היא תפזר את השיער, תעבור לשמלת ערב אדומה ותתחיל לייצר הרבה עניין. גם המתלים שלה כוילו בצורה די רכה, למרות שמדובר ברכב עם הרבה אופי ספורטיבי. תרשמו עוד הפתעה, הפעם לטובה. בקיה טוענים לנתון תאוצה של 9.5 שניות מעמידה ל-100 קמ״ש, והם צודקים, למרות שאחד מחבריי שסונג׳ר לצורך הבדיקה, טוען שהצלחנו להגיע גם ל-9.2. המהירות המקסימלית, שאותה לא בדקנו, מוגבלת ל-200 קמ״ש. בגלל מרווח גחון של 18.4 ס״מ ״בלבד״, תנוחת הנהיגה היא גבוהה, אבל לא גבוהה מדי. זה מאפשר למצוא תנוחת נהיגה אופטימלית ולהתחבר לקיה אקסיד, לקבל בטחון בפניות ובכל הקשור לאחיזת הכביש הטובה שלו. כמו בכל דגמי יונדאי-קיה, גם כאן מגיע צל״ש למערכת התיקון סטייה מנתיב ובקרת השיוט האדפטיבית. מערכת ניטור הרכב בשטח המת צריכה קצת להתאמן. במהלך המבחן המחשב הראה נתון צריכת דלק של 10.4 ק״מ/לליטר.

בתא הנוסעים אין יותר מדי הפתעות – קיה קלאסי, כשברמת האבזור אותה בחנתי, הפרימיום, נעשה שימוש בגימורי פלסטיק שחור פסנתר עם מראה יוקרתי. מסך המולטימדיה בגודל ״8 תומך ב-Android Auto ו-Apple CarPlay ודובר עברית שוטפת. מושב הנהג מתכוון חשמלית כולל… זיכרונות! הכניסה אגב, וגם ההנעה, היא ללא מפתח. איכות החומרים טובה עם דגש על משטחים רכים ונעימים עבור האיברים שיפגשו אותם. מערכת השמע סבירה (אין הפתעה), בחזית יש שני שקעי USB + שקע 12 וולט (ועוד אחד בתא המטען, מאוד פרקטי), בקרת אקלים עם שני אזורים ועוד.

אבזור הבטיחות בדגם הפרימיום הוא די מושלם וכולל גם ניטור רכב הנמצא בשטח מת, התרעה על תנועה חוצה מאחור ובקרת שיוט אדפטיבית שכבר קצרה מחמאות למעלה, אז לא נחזור על זה שוב. שלא תעוף על עצמה. כסטנדרט תקבלו 6 כריות אוויר, בלימת חירום, תיקון סטייה מנתיב, התרעה מפני עייפות נהג, ועוד. גם פה, אין הפתעות.

צ׳ק אאוט

לסיכום, הקיה אקסיד הוא החבילה המושלמת: יש לו סמל של קיה בחזית שיעזור בסחירות שלו, הוא גם קרוסאובר המשתייך לקטגוריה הפופולארית והצומחת ביותר וגם מסמן וי בביצועים, בטיחות ואבזור. מי שמוכן לוותר על עוד 2 ס״מ לטובת הרבה יותר ביצועים, מוזמן ״לרדת״ מהספורטאז׳ לאקסיד ולדעתי לקבל הרבה יותר תמורה וחיוך לכסף. יודעים מה? אלך אפילו יותר רחוק: לדעתי מדובר בקיה הכי מרגשת בהיצע הדגמים המשווק בארץ, רק קחו בחשבון שעוד לא נהגתי על הסטינגר, אבל גם זה יטופל, עד אז, היא מוחרגת בשלב זה. החיסרון היחיד שלו מגיע אולי בתג המחיר: 145,900 ש״ח זה לא מעט כסף עבור קרוסאובר קומפקטי ברמת האבזור שנבחנה או 137,900 ש״ח ברמת LX הבסיסית.

תמונות: קיה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו