מותג דונגפנג החל את דרכו בישראל בינואר 2023 עם השקת מותג Voyah, מותג הפרימיום של הקונצרן שמסר מאז כ-500 יחידות ונמצא בימים אלה בהליך של הרחבת הפעילות, עם ההשקה הצפויה של ה-BOX, הסופרמיני החשמלית שעשויה להכניס לא מעט דרמה לקטגוריה שלה.
והיום, מטרו מוטור יבואנית דונגפנג מתחילה בשיווק של מותג נוסף של הקונצרן, M-HERO, עם הדגם הראשון שמגיע אלינו: M-HERO 1. מדובר ברכב שטח קשוח ואימתני, 100% חשמלי, שכבר זכה לכינוי ״ההאמר הסיני״, עם מימדים המזכירים לנד קרוזר ארוך: אורך 4,987 מ"מ; רוחב: 2,080 מ"מ; גובה: 1,935 מ"מ; בסיס גלגלים: 2,950 מ"מ; משקל: 3,293 ק"ג. ג׳מוס רציני. בתא המטען, שנפתח כמובן חשמלית יש 452 ליטרים ו-1,137 ליטרים כשהמושבים האחוריים מקופלים.
בעקבות מידע מודיעיני, צצה לי הזדמנות לפגוש אותו בבן שמן לפני כמה שבועות (הוידאו למטה) ואני יכול להעיד מקרוב שאכן מדובר בדגם מסקרן מאוד, עם איכות חומרים, הרכבה, טכנולוגיה ופינוקים שאני לא זוכר מרכב שהגיע אלינו מסין.
מיותר להרחיב על העיצוב המוחצן והמיוחד שלו, שבנוסף אליי גרם לעוד עשרות מבקרים בבן שמן, שם נערך לו סשן צילומים, לעצור ולנסות להבין מה זה ה״באטמוביל״ שמטייל לו באמצע היער.
ל-M-HERO 1 יש ארבעה מנועים, אחד לכל גלגל, בהספק כולל של 1,088 כ״ס ומומנט של 140 קג״מ שמזניקים אותו מ-0 ל-100 ב-4.2 שניות, עד למהירות מירבית של 180 קמ״ש. 4.2 שניות לרכב ששוקל כמעט 3.5 טון. הסוללה? 142.8 קוט״ש המאפשרת טווח של עד 408 ק״מ לפי תקן WLTP וניתן לטעון אותה בהספק של 11 קילוואט AC או עד 100 קילוואט DC.
יש לו גם נתונים שירשימו במיוחד את חובבי השטח, וחשוב לזכור שהכל מגיע מהמפעל כרכב סטוק:
1. הוא מסוגל לצלוח מעברי מים בעומק של עד 90 ס״מ, בדיוק כמו הלנד רובר דיפנדר החדש. אצל הרוביקון אגב, הנתון הזה נמוך ב-5 ס״מ.
2. יש לו זוויות גישה ונטישה של 37 מעלות וזווית בטן של 28 מעלות.
3. שלוש ״נעילות דיפרנציאל״ (קדמי, אחורי, מרכזי) שהן לא באמת נעילות אלא פיצ׳ר אלקטרוני המדמה פעולה של דיפרנציאל נעול.
4. מתלי אוויר עם שישה מצבי גובה, עד למרווח גחון מקסימלי של 36 ס״מ.
5. ״הליכת סרטן״ המאפשרת לסובב את כל ארבעת הגלגלים יחד עד לזווית של 10.6 מעלות. חובה לנסות בשטח.
6. צמיגי שטח של Pirelli Scorpion.
7. בורר מצבי נהיגה בשטח: סלעים, שלט, דיונות? כזה.
שטח שטח אבל בסוף מדובר ב-SUV יוקרתי שלצערי ייאלץ להסתפק באתגרי מדרכות בגוש דן רבתי, ולכן חשוב לא פחות האבזור שלו: כל המושבים מתכווננים חשמלית כשכולם מחוממים, מאווררים עם עיסוי מלבד המושב המרכזי מאחור (יש לו חמישה מושבים בסה״כ). יש גם ארבעה מסכים: אחד עבור המולטימדיה (15.6 אינץ׳), שני עבור לוח המחוונים (12.3 אינץ׳), שלישי עבור הנוסע מלפנים ורביעי בגודל 8 אינץ׳ הנמצא במשענת היד בגב המושב האמצעי מאחור, שממנו ניתן לשלוט על פיצ׳רים שונים ברכב; שני גגות הניתנים לפתיחה חשמלית; מערכת שמע של Dynaudio עם 16 רמקולים ועוד.
בטיחות? 8 כריות אוויר; בלימה אוטונומית מלפנים ומאחור; מצלמות היקפיות 360°; בקרת שיוט אדפטיבית; מערכת לראיית לילה; התראה, תיקון ושמירה על מרכז הנתיב ועוד.
כמה עולה? דונגפנג M-HERO 1 מגיע עם תג מחיר ששם אותו ראש בראש מול ההאמר: 699,000 ש״ח. מאיפה יבואו הלקוחות? כאלה שלא רוצים להשתייך לכמה מהמאות שכבר נוסעים בהאמר חשמלי ״רגיל״, אבל גם כאלה המחפשים לעבור ל-SUV גדול (ומוחצן) ממותגים כמו לנד רובר והגרמניות.
אגב, סתם כדי להדליק אתכם עוד יותר, אז תדעו שיש לו אח קטן בשם M-Hunter בשלבי קונספט מתקדמים, שנראה ככה:
להורדת המפרט הטכני של M-HERO 1 2025 בפורמט PDF לחצו כאן
סרטון מהמפגש שלי איתו בבן שמן:
תמונות: רונן טופלברג
כתיבת תגובה