מתקפת החשמליות נמשכת: מרצדס EQB, קרוסאובר 7 מקומות חשמלי ⚡
loader image

מתקפת החשמליות נמשכת: מרצדס EQB, קרוסאובר 7 מקומות חשמלי ⚡

קריאה
🌎 השקה עולמית > מרצדס EQB (דגם חדש)

חבילה משפחתית

יומיים לאחר שהציגה את מרצדס EQS, ספינת הדגל החשמלית שלה, מרצדס לא נחה ומציגה דגם חשמלי (ומאוד פרקטי) נוסף: מרצדס EQB המבוסס על ה-GLB, ויהווה למעשה את הרכב החשמלי הראשון של מותג היוקרה הגרמני עם שבעה וגם חמישה מקומות. מרצדס EQB יהיה הדגם החשמלי הרביעי בסה״כ של היצרנית משטוטגרט והשלישי שהיא מציגה בתוך שלושה חודשים בלבד. הוא יהיה הדגם החשמלי הראשון שמיוצר במפעל של מרצדס בהונגריה, שם היא מייצרת גם את ה-CLA ובהמשך גם את ה-A-Class בגרסה היברדית נטענת. סתם שתדעו, אם תרצו לקפוץ לבקר.

אם תהיתם, 400 ק״מ לפי תקן WLTP זה המרחק שה-EQB מסוג לעבור בין טעינות, בזכות סוללה בקיבולת 66.5 קוט״ש, כשבהמשך צפויה גרסה עם טווח ארוך יותר וסוללה גדולה יותר. ה-EQB יגיע בגרסאות של הנעה קדמית וכפולה, כשהמנוע החזק ביותר יפיק 270 כ״ס בגרסת ה-4Matic עם ההנעה הכפולה.

מילה על העיצוב: GLB פינת EQC. מלפנים הוא קיבל את החזית המוכרת מדגמי ה-EQ של מרצדס, ומאחור הוא מזכיר את ה-EQA עם החלק האחורי הישר ופס התאורה לרוחב דלת תא המטען. ה-GLB מגיע עם בסיס גלגלים של 282.2 ס״מ, שזהה כמעט לחלוטין לזה של ה-GLB (282.9 ס״מ). המידות שלו: 468.4 ס״מ אורך, 183.4 ס״מ רוחב, 166.7 ס״מ גובה. בגרסת החמישה מושבים תמצאו בתא המטען 495 ליטרים ו-1,710 ליטרים כששורת המושבים השניה מקופלת. בגרסת השבעה מושבים, הנתונים הללו יעמדו על 465 ו-1,620 ליטרים בהתאמה. כמו ב-EQA וב-EQC, גם בדגם הזה הסוללה נמצאת ברצפת הרכב ובמרצדס מספרים שהיא יושבת בתוך מסגרת מיוחדת שנועדה לשמור עליה במקרה של תאונה.

הדגם שהוצג מצויד בכל מערכות הבטיחות שמצפים ממנו כמו בלימת חירום, שמירה על נתיב הנסיעה, זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי, סיוע בתמרון במקרה חירום ועוד. עם הגעת הדגם לישראל נדע יותר פרטים על מערכות הבטיחות וציון הבטיחות שיקבל לפי דרישות משרד התחבורה.

בהמשך השנה מרצדס צפויה להשיק גם את ה-EQE ולהשלים סריה בכל הקשור לסדרת ה-SUVים החשמליים שלה, כשלצידם צפויים דגמי פלאג אין חדשים נוספים. מרצדס EQB צפוי להגיע אלינו ברבעון האחרון של 2021.

תמונות: מרצדס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו