טסלה מודל Y קילר? MG מארוול R הושק בישראל
loader image

טסלה מודל Y קילר? MG מארוול R הושק בישראל

קריאה

בא להרים

העובדה שלא פחות מאלף הזמנות נפתחו ל-MG4 שהושקה בישראל לפני פחות מחודשיים מצביעה בבירור על שני דברים: 1. מדובר במותג עממי ולגיטימי לכל דבר ועניין שהצליח לייצר קרדיביליות בקרב הישראלים. 2. ישראל היא מדינה חשוב ליצרן, שמנחית אצלנו דגם שני מתחילת השנה ורביעי בסה״כ עד לסוף 2023, כשגם ה-MG ZS EV צפוי להגיע לכאן בקיץ בגרסתו המחודשת, וכמובן, הדובדבן שבקצפת, MG Cyberster הרודסטר החשמלי שיחתים אצלנו דרכון בדצמבר השנה.

היום, קבוצת לובינסקי התחילה לשווק בישראל את MG מארוול R, רכב 100% חשמלי בקטגוריית D-SUV עם עיצוב שלא משאיר אף אחד אדיש מצד אחד, אבל גם כזה שמיד מעלה כל מיני רפרנסים לדגמים מוכרים אחרים שמהם קיבלו המעצבים של MG את ההשראה.

MG מארוול R
MG מארוול R

כיאה לסגמנט, הוא מציג מראה מלוטש ואווירודינמי במיוחד, עם חזית אטומה וקווים נקיים, לצד אלמנטים שפגשנו בדגמים חשמליים אחרים כמו לדוגמא ידיות מוכמנות לדלתות שצצות כשמתקרבים לרכב וחישוקים בעיצוב אווירודינמי.

המידות של MG מארוול R:

אורך467.4 ס״מ
רוחב191.9 ס״מ
גובה161.8 ס״מ
בסיס גלגלים280.4 ס״מ
מרווח גחון13.2 ס״מ
נפח תא מטען (מושבים מקופלים)357 ליטרים* (1,396)
* בגרסת Luxury יש גם תא מטען מלפנים בנפח 150 ליטרים

עיצוב פנימי ואבזור

העיצוב בתוך תא הנוסעים של MG מארוול R הוא גם כן נקי ומינימליסטי, עם חומרים באיכות טובה, הרבה שימוש באלומיניום, כולל במקומות שבהם בדרך כלל לא פוגשים אותו, כמו גב המושבים ומחזיק הכוסות בידית שבין המושבים בשורה מאחור. גם כאן, גונב את ההצגה מסך אנכי עצום בגודל 19.4 אינץ׳ השולט בכל מערכות הרכב ומתעדכן באמצעות OTA (למולטימדיה בלבד), לרבות בקרת האקלים, ניהול הטעינה, מערכת השמע ועוד. בגרסת Performance תקבלו גם מערכת שמע של Bose עם 9 רמקולים.

בעיצוב המושבים נעשה שימוש בעור מלאכותי, בד ואלקנטרה, והם מחוממים ומאווררים. דווקא בכל הקשור לנפח האחסון מאחור הוא נופל ממתחרים כמו סקייוול ET5 למשל, עם 357 ליטרים מול 467 ליטרים בסקייוול. אם תקפלו את שורת המושבים מאחור, הנפח יגדל ל-1,396 ליטרים עם משטח העמסה שטוח לחלוטין. בגרסת ההנעה האחורית תקבלו 150 ליטרים נוספים בזכות תא מטען קדמי הידוע בכינויו Frunk.

אגב, לא מעט פיצ׳רים ניתנים לשליטה מרחוק באמצעות אפליקציית MG iSmart שתאמינו או לא, זמינה גם כאן אצלנו בישראל.

MG מארוול R
MG מארוול R

2 גרסאות הנעה, 2 רמות גימור

ה-D-SUV החשמלי החדש של MG יוצע בגרסה עם הנעה אחורית באמצעות שני מנועים הנמצאים על הסרן האחורי ומפיקים 180 כ״ס ו-41.8 קג״מ. ב-MG מתגאים במערכת שעושה שימוש בשני הילוכים כדי למקסם את הביצועים, שכאן עומדים על 7.9 שניות מ-0 ל-100 קמ״ש ועד למהירות מירבית של 200 קמ״ש, מוגבלת אלקטרונית כמובן. הגרסה הזאת ניזונה מסוללת NMC (להסבר על סוגי הסוללות וההבדלים לחצו כאן) בקיבולת 70 קוט״ש המאפשרת טווח של 402 ק״מ בין טעינות לפי תקן WLTP.

גרסת הקצה של MG מארוול R זכתה לכינוי… יושבים? Performance! כאן תקבלו מנוע חשמלי נוסף המותקן על הסרן הקדמי שמוסיף 108 כ״ס נוספים ומעלה את ההספק הכולל ל-288 כ״ס, 67.8 קג״מ ו-4.9 שניות מ-0 ל-100 קמ״ש. גם כאן המהירות מוגבלת ל-200 קמ״ש וטווח הנסיעה המירבי עומד על 370 קמ״ש בלבד, גם כן לפי תקן WLTP.

החדשות הטובות הן שהמארוול R מצויד במטען פנימי תלת פאזי בהספק של 11 קוט״ש ותומך בטעינת DC מהירה בהספק של עד 93 קילוואט (בלבד), עם זמן טעינה של 30 דקות מ-30 ל-80 אחוז סוללה.

MG מארוול R
MG מארוול R

בטיחות

ב-2021 ה-MG מארוול R נבחן ב-Euro Ncap וזכה לציון של 4 כוכבי בטיחות בלבד. בארץ, משרד התחבורה פירגן לו קצת יותר והעניק לו ציון 7 מתוך 8 לשתי הגרסאות, שכן מפרט הבטיחות שלו זהה בשתיהן (וככה זה צריך להיות!) וכולל בין השאר 7 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה, בלימת חירום, התראה מפני רכב הנמצא בשטח המת, מניעת סינוור רכב המגיע ממול, זיהוי תמרורים ועוד.

לסיכום

בלובינסקי סימנו כמתחרים ישירים של המארוול R דגמים כמו סקודה אניאק, יונדאי איוניק 5 ואפילו ID.4 של פולקסווגן. אני הייתי מוסיף לרשימה הזאת גם את סקייוול ET5, שמזכיר אותו מאוד בלא מעט פרמטרים. החדשות הטובות הן שהוא מוביל על הסקייוול בכל הקשור לבית ממנו הוא מגיע וברמת הנחשקות למותג. מה שיכול להיות בעוכריו הוא דווקא הטווח, אבל בשביל זה כבר צריך להמתין למבחן.

גרסהסוללהטווח*מחיר
MG מארוול R רמת גימור Luxury 70 קוט״ש402 ק״מ205,888 ש״ח
MG מארוול R רמת גימור Luxury 70 קוט״ש370 ק״מ218,888 ש״ח
* לפי תקן WLTP

אחריות: 5 שנים או 150,000 ק"מ לרכב, 8 שנים או 150,000 ק"מ לסוללה.

להורדת המפרט הטכני המלא של MG מארוול R לחצו כאן

MG מארוול R
MG מארוול R

תמונות: רונן טופלברג

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו