פורד פיאסטה 2021 המחודשת עברה מתיחת פנים, לראשונה גם בגרסת ST
loader image

פורד פיאסטה 2021 המחודשת עברה מתיחת פנים, לראשונה גם בגרסת ST ספורטיבית

קריאה
🌎 חדשות רכב > פורד פיאסטה 2021 המחודשת עברה מתיחת פנים, לראשונה גם בגרסת ST ספורטיבית (דור 7.5)

שדרוג בקטנה

למרות שהיא שורדת כבר שבעה דורות מאז הושקה ב-1976, בדלק מוטורוס יבואנית פורד לישראל ככל הנראה פחות מאמינים ביכולת של הפיאסטה האייקונית לכבוש נתח שוק בסגמנט הסופר מיני, ולכן לא מייבאים אותה בייבוא סדיר ומסתפקים במאזדה 2 ובפורד פומה עליה היא מבוססת.

פורד פיאסטה 2021 החדשה
פורד פיאסטה 2021 החדשה

פורד פיאסטה 2021 עברה מתיחת פנים מקיפה של אמצע החיים לדור השביעי שהוצג ב-2017, כדי להישאר רלוונטית בסגמנט B של הסופר מיני, לפחות באירופה בשלב זה, צעד מתחייב לאחר שהמתחרות שלה פתחו פער משמעותי. היא תשווק בתצורת 3 ו-5 דלתות ובארבע גרסאות שונות: גרסת הכניסה Trend, גרסת הביניים Titanium וה-ST בקצה. יש גם את גרסת Active שעלתה על עקבים וקיבלה מראה קרוסאוברי משהו.

העיצוב החיצוני התעדכן בגריל חדש שעבר ״מתיחת אף״ והסמל של פורד בחזית ירד כמה סנטימטרים למטה ושולב בתוכו. עיצוב הגריל משתנה בין רמות הגימור השונות, כשהמרשימה מביניהן היא כמובן של ה-ST הספורטיבית (להבדיל מה-ST Line), בעיצוב כוורת בגימור שחור מבריק. בכלל, בפורד לא חסכו עם אופציות שונות לעיצוב, עם מגוון רחב של צבעים וגימורים, כדי שהרכב יראה הכי מוש באינסטגרם של קהל היעד.

פורד פיאסטה 2021 החדשה
פורד פיאסטה 2021 החדשה

כל הדגמים מגיעים עם תאורת LED כסטנדרט ואופציה ל-Matrix LED שמונע את סינוור הרכב המגיל ממול, תכונה המוסיפה ניקוד מצד משרד התחבורה בארץ. העדכון המשמעותי מאחור הוא בדמות תאורת LED אופציונלית בגימור שחור שנועד ליצור קונטרסט. יש לא פחות מ-7 עיצובים שונים וחדשים לחישוקים, בגודל ״17 ו-״18, וגם שני צבעים חדשים לבחירה: Boundless Blue ו-Beautiful Berry. את גרסת הקצה ST תוכלו לקבל גם בגוון Mean Green. הלוואי ואפגוש יום אחד את זה שאחראי על שמות הצבעים, מרגיש לי שהוא טיפוס מעניין.

פורד פיאסטה 2021 החדשה
פורד פיאסטה 2021 החדשה

בפנים היא התחדשה לראשונה בלוח מחוונים דיגיטלי מלא בגודל ״12.3 כשלצידו צג מולטימדיה בגודל ״8 עם תמיכה ב-Android Auto ו-Apple CarPlay. מערכות הבטיחות והסיוע לנהג כוללות בין השאר בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על נתיב הנסיעה, התרעה מפני תנועה חוצה, מערכת למניעת שכחת ילדים, זיהוי תמרורים ומערכת המסייעת במציאת חניה שמתאימה למידות הקומפקטיות שלה. אפשר גם להתפנק עם מערכת סאונד של B&O הכוללת 10 רמקולים ומשטח טעינה אלחוטי.

פורד פיאסטה 2021 החדשה
פורד פיאסטה 2021 החדשה

לראשונה גם בגרסת ST

בכל הקשור ליחידות ההינע אין חדש, עם אותו מנוע בנזין 3 צילינדרים בנפח ליטר אחד מסדרת EcoBoost שיודע להפיק 123 ושודך לתיבת 7 הילוכים אוטומטית, או 153 כ״ס המקבל תמיכה מיחידת Mild Hybrid 48v חשמלית המספקת כוח נוסף בתאוצה, ששודך לתיבת 6 הילוכים ידנית.

כאמור, הדרמה האמיתית היא השקת גרסת ST לראשונה, שפותחה ע״י חטיבת הביצועים של פורד. את הקישוטים תוכלו לראות בתמונות, אז בואו נתרכז במה שיש מתחת למכסה המנוע: 1.5 ליטר EcoBoost המפיק 200 כ״ס ב-6,00 סל״ד ומומנט מירבי של 32 קג״מ כבר בין 1,600-4,000 סל״ד. 6.5 שניות לוקח לה להגיע מ-0 ל-100 קמ״ש, עד למהירות מקסימלית של 230 קמ״ש. בחטיבת הביצועים של פורד גם ציידו אותה בקפיצים ומתלים מיוחדים של Tenneco המשפרים את האחיזה בפניות, ויש גם אופציה לדיפרנציאל מוגבל החלקה.

פורד פיאסטה 2021 החדשה
פורד פיאסטה 2021 החדשה

עכשיו רק נשאר שמישהו בדלק מוטורוס יעצור ״החרם״ על הקומפקטית הותיקה כדי שנוכל לראות אותה גם אצלנו בייבוא סדיר.

תמונות: פורד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו