כשדלק מוטורס הודיעה על שיווק המותג NIO בישראל באוגוסט 2023, היה מדובר במהלך די מפתיע, שכן אחת היבואניות הגדולות בארץ החליטה להביא את דגמי מותג היוקרה הסיני באמצעות נציגות של המותג בנורבגיה, ולא בייבוא ישיר, מה שייקר משמעותית את הדגמים וגם לכך שעד היום נמכרו בארץ פחות מ-160 רכבים.
וכעת, לאחר מה שנראה כ״ניסוי כלים״, דלק מוטורס הולכת על כל הקופה ומאתחלת מחדש את שיווק המותג בישראל, הפעם כיבואן רשמי לאחר שנחתם ההסכם מול NIO בחודש אוגוסט האחרון. מאירוע ההשקה שהתקיים הבוקר (חמישי) באולם התצוגה החדש בהרצליה, שזכה לשם NIO House, יצאו שלוש כותרות: 1. השקת תחנה ראשונה מסוגה בישראל להחלפת סוללות בסוף 2025 (זוכרים בטר פלייס? אז כזה). 2. הוזלה משמעותית של מחירי הדגמים המשווקים בארץ (נגיע לזה בהמשך). 3. השקת ספינת הדגל החדשה של המותג, NIO EL8.
חתן השמחה של אירוע ההשקה החגיגי, למרות שהוא לא טרח להגיע, הוא כמובן ה-Full Size SUV החדש שגם ישמש כספינת הדגל החדשה של המותג: NIO EL8. אגב בסין הוא משווק תחת השם ES8, אבל בגלל חילוקי דעות משפטיים עם אאודי, באירופה הוא ישווק דרך השם EL8.
כמו שאר הדגמים באולם התצוגה של NIO, גם ה-EL8 נראה כמו תוצר של עבודה ארוכה וממושכת, למרות שחשוב לזכור שהמותג הזה החל לייצר רכבים רק ב-2018. כאמור, המידות שלו גדולות ומרשימות: 5,099 מ״מ אורך, 2,119 מ״מ רוחב, 1,750 מ״מ גובה ו-3,070 מ״מ בסיס גלגלים. חתיכת לימוזינה מרווחת בנו שם וזה עוד לפני שהגענו לפינוקים האמיתיים: הוא יוצע אך ורק בתצורה של צמד מושבי קפטן בשורה השנייה ותצורה של 2-2-2 מושבים, כשהשורה השלישית היא למעשה ספסל עם שני מושבים שלפחות על הנייר (הדגם טרם הגיע לישראל ואי אפשר היה להתרשם לעומק) נראים די מרווחים. נפח תא המטען עומד על 810 ליטרים ו-265 ליטרים (מכובד) כששורת המושבים השלישית בשימוש.
אם תרצו עוד יותר להתפנק, יש את חבילת ה-Executive Console המשדרגת את מושבי הקפטן למושבי לאונג׳ הניתנים להשענה כולל הדום נפתח לרגליים, ממש כמו במחלקת עסקים. החבילה הזאת מוסיפה גם קונסולה בין המושבים, הכוללת מקרר וצמד משטחי טעינה אלחוטיים. כמה עולה התענוג? 20,000 ש״ח.
רשימת האבזור ב-EL8 החדש והראשון אי פעם היא ארוכה ומתבקשת, שווה לציין בין השאר את מסך המולטימדיה בגודל 12.8 אינץ׳ ולוח המחוונים בגודל 10.2 אינץ׳, שניהם דוברי עברית; תצוגת נתונים עילית בגודל 16.3 אינץ׳; עוזרת אישית ב-AI; בקרת אקלים מפוצלת לחמישה(!) איזורים והדובדבן שבקצפת, לפחות לחובבי המוזיקה כמוני: מערכת עם 23 רמקולים בהספק של 2,230 וואט עם תמיכה ב-Dolby Atmos. אני לא זוכר רכב עם מערכת שמע בהספק כזה וכבר מת לנסות אותה.
בשורה התחתונה – נראה שמדובר בתא נוסעים שנלקח כולו ישירות ממחלקת עסקים.
למרות משקל של כ-2.6 טון, NIO EL8 מציג נתונים מרשימים מאוד, כמו 4.1 שניות בתאוצה מ-0 ל-100 קמ״ש. זה קורה בזכות צמד מנועים חשמליים המפיקים יחד 653 כ״ס ומומנט של מכונית על: 86.6 קג״מ. הם גם עשו שם משהו חכם עם מערכת ההנעה ומאפשרים שיוט על מנוע אחד בלבד כדי לחסוך באנרגיה, עד למהירות מירבית של 200 קמ״ש. כדי לבלום את הג׳מוס הגדול והכבד הזה, ב-NIO התקינו מערכת בלמים של Brembo עם קאליפרים קדמיים בעלי 6 בוכנות וצלחות בלימה מאווררות.
את צמד המנועים מזינה סוללת NCM ענקית בקיבולת 100 קוט״ש (400 וולט) ולפי תקן WLTP היא מאפשרת טווח של 510 ק״מ בין טעינות, מה שאומר שככל הנראה בפועל תקבלו 420-430 ק״מ. ניתן להטעין אותה בהספק של 11 קילוואט AC או 125 קילוואט DC, שני נתונים שאפשר לצפות לטובים יותר כשמדובר בספינת דגל טכנולוגית ומתקדמת כל כך, אבל היי, זה לא ממש משנה עם אפשרות להחלפה לסוללה מלאה בפחות מ-4 דקות.
בטיחות
אם לא התרשמתם עד עכשיו, אז דווקא בכל הקשור לבטיחות נראה שה-EL8 מצטיין, עם חמישה כוכבי בטיחות במבחן הריסוק של ה-Euro NCAP שנערך לו ב-2021 וציון בטיחות 8 מקסימלי מצד משרד התחבורה בארץ.
מעבר ל-7 כריות אוויר (בלבד) יש לו מערך עם 33 חיישנים, מצלמות ורדארים שיאפשרו בעתיד נהיגה אוטונומית מלאה. עד אז, ״תיאלצו להסתפק״ במערכות הסטנדרטיות המוכרות יותר כמו בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית מלפנים, תיקון סטייה מנתיב ושמירה על מרכז הנתיב, התראה מפני רכב הנמצא בשטח המת, מצלמות היקפיות 360° ועוד. פירוט של כל המערכות נמצאות במפרט שבקישור למטה.
לאחר התחלה פושרת שככל הנראה גזרה עליו להיות מותג נישה, נראה שבדלק מוטורס בטוחים שעם ההשקעה המתבקשת, NIO יכול להגדיל משמעותית את קהל היעד שלו בארץ. לכל הדגמים באולם יש את הנתונים הטכניים ואיכות החומרים וההרכבה הנדרשים כדי לתת פייט בעולם היוקרה ואולי הוזלת המחירים המשמעותית היא זו שתאפשר לו ״לאתחל״ את דרכו בארץ, למרות שחלק מהדגמים יקרים משמעותית מהמתחרים הישירים כמו G6, G9, Model 3/Y.
NIO EL8, מחירים:
רמת גימור | קיבלת סוללה | מחיר |
EL8 Ultimate | 100 קוט״ש | 584,900 ש"ח |
EL8 Ultimate Console | 100 קוט״ש | 604,900 ש"ח |
EL8 Ultimate Console 22" | 100 קוט״ש | 619,900 ש"ח |
מחירון דגמי NIO לאחר ההוזלה:
דגם | סוללה + חבילה | מחיר נוכחי | מחיר חדש |
NIO ET5 | 75kWh | 344,000 ₪ | 294,900 ₪ |
75kWh Comfort | 359,000 ₪ | 309,900 ₪ | |
100kWh | — | 344,900 ₪ | |
100kWh Comfort | 429,000 ₪ | 364,900 ₪ | |
NIO EL6 | 75kWh | 399,000 ₪ | 349,900 ₪ |
100kWh | 469,000 ₪ | 394,900 ₪ | |
100kWh Comfort | 495,000 ₪ | 429,900 ₪ | |
NIO EL7 | 100kWh | 555,000 ₪ | 535,000 ₪ |
"100kWh 21 | 575,000 ₪ | 555,000 ₪ |
להורדת המפרט הטכני של NIO EL8 בפורמט PDF לחצו כאן
תמונות: יח״צ טויוטה ישראל
כתיבת תגובה