מבחן דרכים: פיג׳ו 3008 PHEV4 היברידי נטען 4x4
loader image

מבחן דרכים: פיג׳ו 3008 PHEV4 היברידי נטען 4×4

קריאה

מהיר וחסכוני

עם גרסת בנזין מבטיחה שנמכרת היטב ומפתיעה לטובה גם בכל הקשור לשמירת ערך וסחירות בשוק המשומשות, פיג׳ו הנחיתה בישראל באמצעות קבוצת לובינסקי את הגרסה ההיברידית נטענת של פיג׳ו 3008, המבוססת על פלטפורמת EMP2, שזכתה לשם PHEV4. עם נתונים כמו 300 כ״ס (יש גם גרסה זולה יותר עם 225 כ״ס ״בלבד״), הנעה כפולה ונתון תאוצה של 5.9 שניות(!) מעמידה ל-100 קמ״ש, הציפיות היו גבוהות והאריה החשמלי עמד בהן בגבורה.

אתחיל ואומר, שפיג׳ו השיקה לאחרונה בישראל את ה-3008 החדשה לאחר שעברה מתיחת פנים, אך הגרסה ההיברידית נטענת (פלאג אין בלשון העם) המשווקת בישראל היא של דגם אחד לפני מתיחת הפנים. יחד עם זאת, מדובר ב-SUV סופר מאובזר, איכותי ומעוצב בשיק צרפתי, עם רשימת פיצ׳רים ארוכה שאת מרביתה תמצאו בדגמי יוקרה, ובחלק מהמקרים בתשלום נוסף. אבל, כל הטוב הזה לא מגיע סתם כך. לא פחות מ-254,990 ש״ח ייאלצו לעשות את דרכם מחשבון הבנק שלכם לזה של היבואנית, כדי שתוכלו לראות את האריה הזה אצלכם בחניה.

הדבר שהכי מעניין כל אחד שקונה רכב חשמלי, מעבר לנושא החסכון, זה כמובן הטווח. ה-3008 ההיברידית נטענת מבטיחה טווח של עד 63 ק״מ של נסיעה על חשמל בלבד לפי תקן WLTP, וכרגיל, כשמפחיתים משהו כמו 20-25 מהנתון הזה, מגיעים לטווח בפועל שאני הצלחתי לעשות: 42-45 ק״מ. זה אומר שלפחות ל-90% מכם שעושים פחות מ-100 ק״מ ביום, זה יאפשר לנסוע על טהרת החשמל בלבד, אם מתאפשר כמובן להטעין גם במקום העבודה.

אז איך זה מרגיש לאלף אריה עם 300 כ״ס? מתחת למכסה מלפנים של הפיג׳ו 3008 יש מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר המפיק 200 כ״ס שעוברים אל הגלגלים הקדמיים בלבד באמצעות תיבת 8 הילוכים אוטומטית. למנוע הזה עוזר מלפנים גם מנוע חשמלי המפיק 110 כ״ס ומומנט מיידי של 32.6 קג״מ. ההנעה הכפולה מתאפשרת למעשה הודות למנוע חשמלי נוסף היושב מאחור והוא מפיק 113 כ״ס ו-16.9 קג״מ. יחד, ההספק המשולב עומד על 300 כ״ס ו-53 קג״מ. שני המנועים יונקים מסוללת ליתיום יון בהספק של 13.2 קוט״ש המותקנת ברצפת הרכב והיא חלק מתוספת של 340 ק״ג בסה״כ ביחס לדגם עם ההנעה הרגילה, בגלל יחידת ההנעה ההיברידית. יש לזה גם יתרון, כי המשקל בתחתית תורם להתנהגות הספורטיבית.

יוצאים לדרך

למרות משקל כולל של כמעט שני טון, לרגע לא תרגישו מחסור בכוח, בזינוק מהמקום או בתאוצות ביניים, גם בנסיעה על חשמל בלבד המתאפשרת עד למהירות של 135 קמ״ש. בורר מצבי הנסיעה מאפשר לבחור בין חשמל בלבד, היברידי, הנעה כפולה או מצב ספורט, המשנים את לוח השעונים הדיגיטלי בהתאם. יש גם פיצ׳ר שנקרא eSave המאפשר לנסוע על מנוע הבנזין בלבד ולשמור את האנרגיה שיש בסוללה לשלב מאוחר יותר, קלאסי אם אתם נוסעים מחוץ לעיר ורוצים לשמור על אוויר נקי אצלכם בשכונה.

אם אתם מאלה שאוהבים לתת לכף רגל ימין קצת זמן איכות, העברה למצב ספורט יהפוך את הפיג׳ו 3008 למצב ״חיית טרף״ (אל תעשו גוגל, המצאתי את זה הרגע). דוושת ההאצה, תיבת ההילוכים והמתלים מתחדדים, ובדיוק כמו אריה, היא מסתערת על הדרך בזריזות כאילו מנסה לצוד ארוחת צהריים לאחר צום י״ד בכסלו שגם כן המצאתי הרגע. ההגה הקטן והספורטיבי מדויק מאוד, אם כי נדרש קצת זמן להתרגל אליו.

העברה למצב Hybrid הופכת אותו ל-SUV משפחתי ״רגיל״ אבל חסכוני מאוד.

מצב ההנעה הכפולה, 4WD מוציא מהפיג׳ו 3008 את הטוב שבו, כי בניגוד להעברת הכוח המוכרת באמצעות גל הינע, כאן כאמור, יש מנוע חשמלי המותקן על הסרן האחורי ותורם להתנהגות זריזה, אבל אל תבנו לרגע על מעלה ורדית, מקסימום שבילים בקטנה, כי בכל זאת מדובר במרווח גחון של 21.9 ס״מ, חישוקי ״19 ומהלך מתלה של SUV משפחתי קומפקטי.

תא הנוסעים המפואר זהה כמעט לחלוטין לזו של הגרסאות הרגילות מלבד כפתור ייעודי המספק מידע על מערכת ההנעה החשמלית. הוא מעוצב מאוד, לטוב ולרע, אך בעיקר לטוב. כאמור, אם מסתירים את הלוגו של האריה, קל מאוד לחשוב שמדובר בדגם יוקרה בזכות מושבי עור משולב אלקנטרה, עור, זמש (כן, וגם פלסטיק) כמעט בכל פינה, מראה ללא מסגרת, מושבים מתכוונים חשמלית, כולל חימום ו… עיסוי. אוקי, לא העיסוי שתקבלו ביערות הכרמל, אבל עדיין, עיסוי. מערכת המולטימדיה תומכת ב-Apple CarPlay ו-Android Auto, דלת תא המטען חשמלית ורשימת האבזור ממשיכה וממשיכה… שני מבוגרים או שלושה ילדים יוכלו להתרווח במושב האחורי ללא בוסטרים/מושבי בטיחות, כי במקרה שכזה הנוסע האמצעי עשוי להרגיש קצת בדוחק.

בגלל המנוע החשמלי המותקן מאחור, נפח תא המטען ירד מ-520 בדגם הרגיל ל-395 בדגם שקיבלתי למבחן, אבל לא נראה שתסבלו מחוסר מקום, במיוחד אם מדובר בעגלה או קניות. אגב, גם הגלגל הרזרבי הוקרב על מזבח הקדמה והחיסכון בדלק, יהי זכרו ברוך.

בואו נדבר קצת על בטיחות. כמו באבזור, גם כאן תמצאו את כל מה שצריך ואף מעבר. המערכת המתריעה מפני התנגשות קצת נוירוטית לפעמים וגם זיהוי התמרורים יכול להיות חד יותר. מערכת תיקון הסטייה מנתיב עובדת לא רע בכלל בשילוב בקרת השיוט האדפטיבית ונותנת תחושה שיש על מי לסמוך.

מבחן דרכים: פיג׳ו 3008 PHEV4 היברידית נטענת פלאג אין הייבריד 4x4

לסיכום

פיג׳ו 3008 PHEV4 בגרסה ההיברידית נטענת הוא חבילה נפלאה של טכנולוגיה, קדמה, עיצוב, נוחות, ביצועים וחסכון בדלק. מה פחות טוב? 1. תג מחיר גבוה יחסית למותג, 254,990 ש״ח, שאמנם נותן תמורה הולמת לכסף, אבל כבר מתחיל לגרד רכבי יוקרה שבהם תקבלו משמעותית פחות אבזור ברמות הבסיס. 2. צריך לזכור שלא מדובר בגרסה האחרונה של ה-3008 שגם כן משווקת בישראל ועומדת לידו באולם התצוגה, עם מראה עדכני ומלוטש יותר, בדומה ל-208 וה-2008. 3. אני לא יודע אם אפשר לתייג את זה תחת ״חסרון״, אבל במהלך 2021 עתידים לנחות בישראל דגמים היברידיים נטענים נוספים ופופולאריים לא פחות כמו היונדאי טוסון החדש, טויוטה RAV4 ועוד, שיוסיפו עניין לתחרות בקטגוריה.

בשורה התחתונה: פתרון מצוין לחובבי הביצועים, הפינוקים והאבזור, בלי הקטע של לוגו יוקרתי מלפנים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו