טלקאר משיקה בישראל את מותג הרכב Seres ⚡ ומסמנת מטרה על MG ZS EV
loader image

טלקאר משיקה בישראל את מותג הרכב Seres ⚡

קריאה

🇮🇱 חדשות רכב > טלקאר משיקה בישראל את מותג הרכב Seres

המתח עולה

אחרי שזכתה בזיכיון לייבוא קיה ב-2007, חברת טלקאר מנחיתה בישראל את מותג הרכב Seres שמגיע אלינו מסין, ובשלב זה יציע דגם אחד בלב, ברמת גימור אחת, Seres 3 EV. מדובר בקרוסאובר קומפקטי חשמלי שמגיע כדי להתחרות במלכת הקטגוריה ומי שמחזיקה בתואר החשמלית הנמכרת בישראל, ה-MG ZS EV, פיג׳ו 2008 החשמלית וב-GAC GE3. למעשה מדובר בדגם ה-100% חשמלי הראשון של קבוצת טלקאר בישראל בייבוא סדרתי, לאחר שדגמים בודדים של הקיה נירו ה-100% חשמלית הגיעו לישראל אך לא הושקו רשמית.

Seres EV3 E3 Electric SUV
Seres 3 EV

המותג SERES נמצא בבעלות משותפת של Dongfeng Motors הנמצאת ברשימת 500 החברות הגדולות בעולם, ותאגיד SOKON שמככב ברשימה המקבילה בסין. הוא נולד רק ב-2016 , אז גם הקים מרכז מחקר ופיתוח בעמק הסיליקון בארה״ב ובהמשך גם בגרמניה, סין ויפן. ממש לאחרונה SERES חתמה על שיתוף פעולה עם ענקית הטכנולוגיה Huawei כדי שזו תסייע לה בפיתוח חווית משתמש ברכבים החשמליים, ידע וטכנולוגיות בתחום הסוללה ועוד.

המנה העיקרית של Seres תגיע ככל הנראה ב-2022, אז צפוי לנחות כאן ה-SF5 עם צמד מנועים המספקים 684 כ״ס ו-3.5 שניות מ-0 ל-100 קמ״ש. יש למה לחכות.

Seres SF5
Seres SF5

Seres 3 EV – הדגם הראשון של המותג בישראל ⚡

הדגם הראשון וכרגע היחיד שאפשר לפגוש באולם התצוגה בתל אביב, הוא כאמור ה-3 EV (מסתובב בעולם גם תחת השם E3), אשר מציע טווח של 301 ק״מ לפי תקן WLTP. בחזית הותקן מנוע חשמלי בהספק של 163 כ״ס ומומנט מירבי של 30.5 קג״מ, שמזניק אותו מעמידה ל-100 קמ״ש בתוך 8.9 שניות. הסוללה בקיבולת 52.7 קוט״ש תומכת בטעינת DC מהירה בהספק של עד 92 קילוואט, מה שאומר כ-80% טעינה בכ-30 דקות או 8 שעות בעמדת AC ביתית (הספק מקסימלי של 6.6 קילוואט), שכלולה אגב במחיר הרכב (אפקון או ג׳ינרג׳י).

Seres EV3 E3 Electric SUV
Seres 3 EV

אם לדבר על הפיל בחדר, אז ה-Seres 3 EV הגיע אלינו עם מטרה אחת ברורה: לערער את ההגמוניה של ה-MG ZS EV. הוא מזכיר אותו כמעט בכל פרמטר, כולל באיכות החומרים, ויש מצב שהוא אפילו מנצח אותו קצת בנקודות. הוא גם גדול ממנו ומשאר המתחרים שציינתי בכמה סנטימטרים (438.5 ס״מ אורך, 185 ס״מ רוחב, 165 ס״מ גובה ו-265.5 ס״מ בבסיס הגלגלים). בגלל שהסוללות של ה-Seres 3 EV ממוקמות ברצפת הרכב, בתא המטען ממתינים לכם 318 ליטרים כולל גלגל חליפי בגודל מלא, ואם תקפלו את שורת המושבים מאחור המספר הזה יעלה ל-1,500 ליטרים.

העיצוב של ה-Seres 3 EV זורם ונקי, כשבחזית כמובן השבכה אטומה. אישית אהבתי את הקווים שעולים מהחלק התחתון של הדלת הקדמית ודרך האחורית עד לירכתיים. קורה C הושחרה בהתאם לטרנד בסגמנט נמצאת גם פה, כולל כיתוב אותיות על דלת תא המטען מאחור. המעצבים עבדו כאן לפי רב המכר הפופולארי ״איך לבנות קרוסאובר להמונים במאה ה-21״.

Seres 3 EV

איכות ההרכבה מפתיעה לטובה ב-Seres 3 EV. רשימת האבזור עשירה וארוכה ובין השאר יש גם מצלמת 360°, חישוקי ״18 קלים, תאורת לד, DRLים, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ״10.25, ידית הילוכים שהועתקה אחד לאחד מדגמי דיסקברי 4 של לנד רובר וגם מערכת מולטימדיה ש… לא תומכת בשלב זה ב-Android Auto ו-Apple CarPlay, אבל בטלקאר מבטיחים שהיא תגיע עם Waze מובנה בהתקנה מקומית. יש גם פתחי מיזוג אוויר מאחור, מושבים חשמליים ומחוממים מלפנים, משטח טעינה אלחוטי, מושבי עור, כניסה והנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי ועוד.

Seres 3 EV

ה-Seres 3 EV מגיע עם 6 כריות אוויר, מצלמה קדמית המתעדת את הנסיעה ועוד שלל מערכות בטיחות, אך נעדר בלימה אוטונומית ותיקון סטייה מנתיב אקטיביים, אלא רק באמצעות התרעה.

צ׳ק אאוט

כאמור, ה-Seres 3 EV מגיע אלינו בשלב זה ברמת גימור אחת בלבד, אך מאובזרת מאוד ביחס לרכבים יקרים ממנה משמעותית. תג המחיר עומד על 139,000 ש״ח והוא כולל עמדת טעינה (WallBox) של ג׳ינרג׳י או אפקון, אחריות מלאה של 5 שנים או 150,000 ק״מ על מערכות הרכב ו-8 שנים או 150,000 ק״מ על הסוללה. במהלך ההשקה יהיה אולם תצוגה אחד בלבד, בחלק האחורי של אולם התצוגה של קיה, ברחוב חומה ומגדל בתל אביב. בטלקאר מבטיחים שאף איזור בארץ לא יקופח וניתן יהיה לתאם נסיעת מבחן עד הבית, ממש כמו באמריקה.

תמונות: רונן טופלברג

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו