עושה עלייה: טסלה מודל Y בישראל, המחיר לא ממש עממי
loader image

עושה עלייה: טסלה מודל Y בישראל

קריאה

מודל לחיקוי

בהודעה רשמית של טסלה לעיתונאים, היא הודיעה היום על תחילת השיווק של הטסלה מודל Y בישראל, כשלוש שנים לאחר שנחשפה בעולם במרץ 2019. למעשה טסלה מכפילה את היצע הדגמים שלה בישראל, לאחר שהמודל 3 הושקה כאן בשנה שעברה. המודל Y היא למעשה מודל 3 בגרסת C-SUV, עם הבדלים קטנים בעיצוב החיצוני, תוספת של 3 ס״מ במרווח הגחון (17 ס״מ במודל Y לעומת 14 ס״מ במודל 3) ונפח כפול בתא המטען: 854 ליטרים בהשוואה ל-425 במודל 3. אם תשכיבו את שורת המושבים מאחור תקבלו נפח בלתי נתפס כמעט של 2,158 ליטרים. החלל העצום הזה מתאפשר כמובן בגלל היעדר מכלולים כמו מיכל דלק, תעלת הינע ועוד. הטסלה מודל Y שוקלת 2 טון, בעיקר בגלל סוללת 75 קוט״ש המותקנת ברצפת המרכב.

טסלה מודל Y
טסלה מודל Y

הנה 5 דברים שכדאי לדעת על הטסלה מודל Y:
1. היא חולקת כ-75% מהמכלולים עם המודל 3.
2. זה הדגם הראשון שיוצא משערי המפעל של טסלה בגרמניה.
3. יש לה גרסת 7 מושבים, אבל בשלב זה היא תשווק בארץ בגרסת 5 מושבים בלבד.
4. מושב הנהג גבוה בכ-9 ס״מ ביחס למודל 3.
5. בתחילת 2021 טסלה הציגה גרסת כניסה למודל Y תחת השם המתבקש Standard Range, עם הנעה אחורית וטווח מוצהר של 392 ק״מ, אך שמועות אומרות שהבוס הגדול אילון מאסק לא היה מרוצה מהטווח ולכן עצר את השיווק שלה.

טסלה מודל Y
טסלה מודל Y

אורכה של הטסלה מודל Y עומד על 475.1 ס״מ, 192.1 ס״מ רוחבה ו-162.4 ס״מ גובהה. בסיס הגלגלים עומד על 289 ס״מ, משהו באיזור של אאודי e-tron וקיה EV6. תא הנוסעים יראה לכם מוכר מאוד מהמודל 3, כולל המסך, המושבים וכל מערכות הבטיחות והסיוע לנהג הכלולות ב-Autopilot, ביניהם תיקון סטייה מנתיב, התרעה מפני התנגשות ובלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור סכנה בשטח המת. הטסלה מודל Y לא נבחנה ולא קיבלה ציון בטיחות מטעם ה-Euro Ncap, אך במבחן המקביל האמריקאי מטעם ה-IIHS היא זכתה לציון בטיחות מקסימלי, Top Safety Pick Plus.

טסלה מודל Y
טסלה מודל Y

בניגוד למודל 3, שם גרסת הכניסה היא ה-Standard Range, הטסלה מודל Y מגיעה בשתי גרסאות בלבד, שתיהן בעלות הנעה כפולה: הראשונה, Long Range, עם טווח של 533 ק״מ לפי תקן EPA האמריקאי המחמיר (בניגוד ל-WLTP שרחוק בממוצע כ-20% מהטווח בפועל). 384 הסוסים מצמד המנועים מעמידים את נתון התאוצה מ-0 ל-100 קמ״ש על 5 שניות, עד למהירות מירבית של 217 קמ״ש.

גרסת ה-Performance מציגה טווח של 507 ק״מ בין טעינות לפי תקן EPA, זינוק מעמידה ל-100 קמ״ש יארך כ-3.9 שניות בלבד, עד למהירות מירבית של 250 קמ״ש, באמצעות הספק מקסימלי של 450 כ״ס מצמד המנועים.

טעינת AC ממטען בהספק 11 קילוואט תארך קצת יותר מ-8 שעות. טעינת DC מהירה נתמכת בהספק מקסימלי של 210 קילוואט תוסיף לכם 241 ק״מ בתוך 15 דקות מעמדת סופרצ'ארג'ר.

טסלה מודל Y
טסלה מודל Y

מחירים ומתחרים

טסלה מודל Y בגרסת Long Range מתחילה מ-331,532 ש״ח, במידה ובחרתם בצבע לבן. על צבע שחור תשלמו 4,000 ש״ח נוספים, ועל אפור כהה מטאלי, כחול עמוק מטאלי או אדום בציפוי רב שכבתי תיפרדו מ-7,500 ש״ח נוספים. רגע, יש עוד: תוספת לחישוקי ״20 במקום ״19 תעלה לכם עוד 7,500 ש״ח.

טסלה מודל Y בגרסת Performance מתחילה מ-363,469 ש״ח, לפני תוספת זהה על מבחר הצבעים של ה-Long Range. מערכת ה-Autopilot כרוכה בתוספת של 19,000 ש״ח ופיצ׳ר הנהיגה האוטונומית, שכרגע לא זמין בישראל בגלל רגולציה של עולם שלישי, כבר מוסיף כ-10% מעלות הרכב, 37,500 ש״ח.

התחרות של טסלה מודל Y תגיע בעיקר מכיוון צמד הקוריאניות המוצלחות והפופולאריות, האיוניק 5 וקיה EV6 שצפויה להגיע לכאן במהלך השנה. פולקסווגן ID.4 ופורד ומוסטנג מאך גם כן מתחרים ישירות בקטגוריה, אך לא מגיעים לכאן בייבוא סדיר. ואם נכניס אותה לסגמנט היוקרה, אז התחרות הישירה היא מול BMW iX3, ג׳נסיס GV60 ואאודי Q4 e-tron, אבל נכון לכתיבת שורות אלה, עדיין לא ברור מתי היא תגיע לישראל.

תמונות: טסלה

טסלה מודל Y
טסלה מודל Y

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *