אילון מאסק ידוע בחיבה שלו לכותרות מפוצצות, בטח כאלה שמכניסות אצבע בעין של המתחרים. לכן, הוא לא פספס הזדמנות גם הפעם, כשבכנס השנתי של בעלי המניות של טסלה, הודיע איש החלל כי הוא צופה שהמודל Y, הקרוסאובר החשמלי הפופולארי של המותג שהחל לא מכבר את דרכו גם פה אצלנו בישראל, יהפוך לא פחות ולא יותר, לרכב הנמכר ביותר בעולם בשנה הבאה.
אוקי, אולי מאסק לא התכוון מבחינה כמותית, כי השולטת הבלתי מעורערת בטבלה היא עדיין טויוטה קורולה עם קצת יותר מ-1.1 מיליון מכירות ברחבי העולם ב-2021, בשיתוף ה-RAV4 עם אותה כמות, כשהמודל Y כלל לא נמצאת בעשירייה הפותחת. לפי מאסק, החזון שלו לגבי המודל Y הוא מבחינת הכנסות, משמע שמכירות המודל Y יניבו את ההכנסה הגבוהה בעולם בטבלת מכירות הדגמים העולמית. מבולבלים? גם אנחנו. אבל ככה זה אילון מאסק.
בואו נצלול רגע למספרים כדי להבין מה באמת עומד מאחורי ההכרזה של מאסק: טסלה מכרה ב-2021 936,222 רכבים מכל הדגמים שלה יחד. זה עדיין פער של למעלה מ-200,000 רכבים מול הקורולה לבדה. כמה טויוטה מכרה ב-2021 בכל העולם מכל הדגמים שלה? 9.5 מיליון רכב. בדיוק פי עשרה מטסלה.
אז מאיפה בכל זאת מאסק שואב את האופטימיות כדי ליצור כותרת כזאת? מהנכס היקר ביותר שיש לטסלה: פוטנציאל. החברה צפויה לסיים את 2022 עם קצת יותר מ-1.3 מיליון מכירות, עלייה של כמעט 40% ביחס לשנה הקודמת, וזה ברקע משבר שרשרת האספקה העולמית.
יתרה מכך, במהלך 2021, המכירות בארה״ב ירדו ב-12 אחוזים, בזמן שטסלה רשמה צמיחת שיא של 93% ב-2021, ביחס ל-2019, מה שגם הקפיץ את המניה שלה לשיא כל הזמנים. טסלה מייעדת את ה-Giga Factory החדש שלה בברלין לייצור המודל Y בלבד, מה שאמור לממש את החזון של מאסק, ובמקביל לקצר את זמני ההמתנה עבור הלקוחות מאירופה.
המכוניות הנמכרות ביותר בעולם בשנת 2021
דגם | סה״כ מכירות |
טויוטה ראב 4 | 1,132,000 |
טויטה קורולה (סדאן) | 1,104,000 |
הונדה CR-V | 903,000 |
ניסאן סנטרה | 693,000 |
טויוטה קאמרי | 681,000 |
הונדה HR-V | 670,000 |
פורד F-150 | 562,000 |
טויוטה היילקס | 548,000 |
טסלה מודל 3 | 508,000 |
הונדה אקורד | 481,000 |
תמונות: טסלה, טויוטה
כתיבת תגובה