מבחן דרכים: קיה סורנטו 2021 החדש
loader image

מבחן דרכים: קיה סורנטו 2021

קריאה
🔍 מבחן דרכים > מבחן דרכים: קיה סורנטו 2021 (דגם חדש, דור רביעי)

להיט בראש


👍 יתרונות: פרקטי, נוחות, אבזור, בטיחות
👎 חסרונות: מחיר ביחס לדגם היוצא

קיה סורנטו החדש נחשף בפברואר 2020, קצת לפני משבר הקורונה, והציג שדרוג משמעותי כמעט בכל פרמטר ביחס לדור היוצא, בעיקר בכל הקשור לטכנולוגיה, אבזור ובטיחות. אבל, המהפך האמיתי בדור הזה נמצא מתחת למכסה המנוע, שם הוא מציג לראשונה בדגם ובכלל בקטגוריה, ארבע אפשרויות להנעה: בנזין, דיזל, היברידי והיברידי נטען משקע (פלאג אין) שצפוי להגיע אלינו בסוף השנה.

מבחינת תמחור, קיה סורנטו החדש מציג טווח מחירים המתחיל ב-234,900 ש״ח (244,900 ש״ח לרכב המבחן), בדיוק המחיר של גרסת הקצה של מיצובישי אאוטלנדר החדש, Luxury TTH 4×4, שמחזיק את כתר הקטגוריה בשנים האחרונות.

קיה סורנטו 2021 מבחן דרכים
קיה סורנטו 2021 מבחן דרכים

עיצוב חיצוני

קיה סורנטו החדש מציג עיצוב מוחצן עם הרבה אופי, ביחס לדגם היוצא וה״עגלגל״, עם קווים חדים יותר ואלמנטים עיצוביים בקורה C ובדלתות מלפנים. הוא גם צמח במידות עם ס״מ נוסף ברוחב (190 ס״מ) ובאורך (481 ס״מ) ו-3.5 ס״מ בבסיס הגלגלים (281.5 ס״מ). כששורת המושבים השלישית מקופלת, תא המטען מציג נפח של 821 ליטרים ו-187 ליטרים כשהיא פתוחה.

קיה סורנטו 2021 מבחן דרכים
קיה סורנטו 2021 מבחן דרכים

תא נוסעים, פרקטיקה ואבזור

מעבר למספרים על הנייר, קיה סורנטו החדש גם נותן תחושה של רכב מרווח עם מקום לשבעה נוסעים ואינספור מקומות אחסון, כולל מחזיקי כוסות הממוקמים במשענת היד של הדלתות. חתיכת יציאה פרקטית. איכות החומרים טובה ביחס למה שמצופה למצוא במותג ובקטגוריה, וברמות האבזור הגבוהות יש כבר תחושת פרימיום.

כשנכנסים אל הרכב בגרסת הדיזל הנבחנת, פוגשים מושבי בד נוחים ואת ההגה המצוין של קיה, כשכל מה שקשור לעזרי הנהיגה בצד ימין והמולטימדיה בצד שמאל. יש אלמנט עיצובי עם תאורת אווירה ליד ידיות הדלתות, ומגיע לו נקודות על זה. מאחורי ההגה יש לוח מחוונים רגיל עם מסך קטן שמציג בצורה מסודרת את כל הדברים החשובים. בגרסאות המאובזרות יותר יש לוח מחוונים דיגיטלי מלא. מערכת השמע טובה ומערכת המולטימדיה דוברת עברית. לא שזה משנה כי הדבר הראשון שתעשו זה לשקף את הטלפון עם Android Auto/Apple CarPlay.

קיה סורנטו 2021 מבחן דרכים
קיה סורנטו 2021 מבחן דרכים

פקדי בקרת האקלים פשוטים ונוחים, יש גם פתח אוורור תחתון שמוסיף נקודות על פרקטיות. ניתן גם לשלוט משם בטמפרטורה עבור שאר הנוסעים מאחור ובשורה השלישית יש לנוסעים אפשרות לשלוט בעצמם על מזג האוויר. אגב, בשורת המושבים השלישית יש גם Isofix וקל מאוד להיכנס אליה בזכות זווית פתיחה רחבה של הדלת האחורית, וכפתורים בצד המושב ובחלקו העליון, המאפשרים להזיז אותו קדימה בקלות. בכל אחת משלוש שורות המושבים יש שקעי USB לטעינה וזה סופר חשוב ברכב כזה, שאמור להסיע זומבים של מסכים למרחקים ארוכים.

אגב פרקטיות, את שורת המושבים השניה ניתן להזיז על גבי מסילה, כך שיהיה מספיק מקום גם לנוסעים בשורת המושבים השלישית, שמתאימה בעיקר לילדים ומתבגרים. היעדרו של גג פנורמי שמכניס אור לתא הנוסעים מורגש וחבל.

קיה סורנטו 2021 מבחן דרכים
קיה סורנטו 2021 מבחן דרכים
קיה סורנטו 2021 מבחן דרכים
קיה סורנטו 2021 מבחן דרכים

יחידת הינע

רכב המבחן של קיה סורנטו החדש מגיע בגרסת דיזל, עם אותו מנוע מוכר של בן הדוד שלו, יונדאי סנטה פה: 2.2 ליטר טורבו דיזל המפיק 202 כ״ס ו-45 קג״מ כבר ב-1,750 סל״ד. לא חסר לו כוח אבל גם אל תצפו לביצועים דינאמיים מדי. עבור רכב שבעה מקומות משפחתי – זה די והותר, למרות שאישית הייתי הולך על הגרסה ההיברידית משיקולי זיהום אוויר, פוליטיקלי קורקט ו-28 סוסים נוספים (או 63 סוסים יותר בגרסה ההיברידית נטענת משקע).

המנוע ששודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית מציג נתון תאוצה יפה יחסית, של 9 שניות מעמידה ל-100 קמ״ש, עד למהירות מירבית של 202 קמ״ש. החיבור בין השניים האלה הוא מצוין והתיבה יודעת לתמרן היטב לפי רצון הנהג. באמצעות חוגה הנמצאת ליד ידית ההילוכים, ניתן לבחור בין שלושה מצבי נהיגה: Eco, Comfort וספורט, כשהאחרון מושך עוד יותר את ההילוכים בתיבה, שגם ככה לא מזדרזת להחליף אותם.

קיה סורנטו 2021 מבחן דרכים
קיה סורנטו 2021 מבחן דרכים

יוצאים לדרך

אחרי התקנת בוסטר בשורת המושבים השלישית (Isofix, זוכרים?) ואחד נוסף בשורת המושבים השניה, כל המשפחה חוגרת ואפשר לצאת לדרך. זוויות הראייה טובות ולמרות היעדר מצלמת 360 (זמינה בגרסאות הבכירות), ניתן לתמרן את הג׳מוס הקוריאני די בקלות. עם הכניסה לפנייה הראשונה, מהר מאוד מבינים שזה לא התחום החזק שלו. בהאצות הביניים דווקא הפתיע לטובה, וגם התיבה כאמור, משתפת פעולה היטב, למרות השהייה קצרה שהיא צריכה כדי להבין כמה כוח רגל ימין שלכם ביקשה באותו הרגע. נתון צריכת הדלק במהלך המבחן עמד על 12.8 ק״מ לליטר.

קיה סורנטו 2021 מבחן דרכים
קיה סורנטו 2021 מבחן דרכים

איכות הנסיעה טובה, אפילו טובה מאוד. הסורנטו החדש מחייך אל רוב המכשולים ואתגרי האספלט של ארצנו, ומגהץ אותם בנימוס קוריאני, בעיקר בזכות כיול מתלים רך. משפחה ישראלית ממוצעת עם שלושה או ארבעה ילדים תוכל לגמוע עשרות ואפילו מאות קילומטרים באופן חלק, כשלכולם יש מספיק שקעי טעינה, מקומות אחסון ומחזיקי כוסות.

גם מערכות הבטיחות של הסורנטו פעלו היטב במהלך המבחן. המערכת לשמירה על נתיב הנסיעה הגיבה היטב, אפילו טוב יותר ממה שפגשתי בדגמי יוקרה שנולדו במדינה ההיא שהמציאה את אוקטוברפסט. בקרת השיוט האדפטיבית עובדת גם כן היטב, אם כי ניכר שלקחה כמה שיעורי דרמה.

קיה סורנטו החדש בזכה לציון בטיחות 8 מקסימלי של משרד התחבורה, בכל גרסאות ההנעה, למרות היעדר התרעה על עייפות הנהג. וזהו בגדול. לא רוצה לטרחן אתכם על הרשימה הארוכה של שאר המערכות, כי יש לו פשוט את הכל: 7 כריות אוויר (4 פחות מהאאוטלנדר החדש), בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית, יציאה בטוחה ועוד. הבטחתי לא לטרחן. איך אומרים שאפו בקוריאנית? ככה: 모자

אגב, גם במבחני הריסוק של Euro Encap הוא לא אכזב וזכה לחמישה כוכבי בטיחות.

קיה סורנטו 2021 מבחן דרכים
קיה סורנטו 2021 מבחן דרכים

שורה תחתונה: ★★★★★

קיה סורנטו החדש הוא רכב שרחוק סנטימטרים בודדים מלהיות מושלם, ביחס לקטגוריה כמובן. הוא מציע חבילה מושלמת שיש בה את כל מה שצריך, עם תג מחיר התחלתי של 234,900 ש״ח שלא יהיה זמין לכל כיס, כשהדור היוצא התחיל ב-199,900 ש״ח. ואם כבר מטפסים אל רמות המחיר שלו, מומלץ ללכת דווקא על הגרסאות ההיברדיות/נטענות משקע, שאם הגעתם עד לכאן כבר הבנתם שמציעות יותר פינוקים ואבזור, אך קחו בחשבון שעד לגרסה החשמלית מדובר בחתיכת טיפוס של 55,000 ש״ח.

אין לי ספק שברמת המחיר שלו, תוך שהוא משאיר את המתחרים ה״עממיים״ כמו ה-5008, האאוטלנדר וגם הקודיאק (עם תג מחיר סביב ה-260 אלף ש״ח בגרסה המקבילה) מאחור – מדובר באחת העסקאות הכדאיות ביותר כיום.

להורדת מפרט טכני

תמונות: ההוא עם השפם מהכל עובר חביבי. סתם נו, אני.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו