קורולה קילר? יונדאי אלנטרה היברידית החדשה הושקה בישראל
loader image

קורולה קילר? יונדאי אלנטרה היברידית החדשה הושקה בישראל

קריאה
🇮🇱 השקה מקומית > קורולה קילר? יונדאי אלנטרה ההיברידית החדשה הושקה בישראל

נכנסת לנעליים גדולות

קבוצת כלמוביל השיקה היום בישראל את יונדאי אלנטרה היברידית החדשה, שלוקחת על כתפיה את אחת המשימות המאתגרות ביותר של שוק הרכב בישראל: להיות מחליפתה הרשמית של יונדאי איוניק, להיט המכירות של כלמוביל ויונדאי בישראל שמכרה עד היום למעלה מ-40 אלף יחידות בארץ בלבד ומחזיקה בתואר ״המשפחתית הנמכרת ביותר של יונדאי בישראל״. חתיכת טייטל.

אבל רגע, כאן לא מסתיימים האתגרים שלה. מעבר לנעליים הגדולות, היא צריכה לתת פייט רציני גם למלכת הקטגוריה, אהובת הישראלים וזאת שמחזיקה בתואר ״המכונית הנמכרת ביותר בכל הזמנים״: דאצ׳יה לוגי. סתם נו, טויוטה קורולה. לצורך המשימה הזאת, בקבוצת כלמוביל ציידו אותה ברשימה ארוכה מאוד של טכנולוגיה, בטיחות והבטחה להיות חסכונית במיוחד בכל הקשור לצריכת הדלק.

יונדאי אלנטרה היברידית
יונדאי אלנטרה היברידית

עיצוב ואבזור

יונדאי אלנטרה היברידית החדשה מגיעה בתקינה אמריקאית ומבוססת על פלטפורמת K3 של קונצרן יונדאי-קיה, וביונדאי מתגאים בכך שלמרות שהיא קלה יותר, היא קשיחה ודינאמית יותר הודות למרכז כובד נמוך. היא מזכירה מאוד (כמה מפתיע, אה?) את יונדאי טוסון החדש, בעיקר בכל הקשור לחזית עם השבכה החדשה וקווי המתאר החדים בעיצוב הדלתות. רק חבל שבניגוד לארה״ב, לוחית הרישוי הצהובה שלנו תפגע במראה ההייטקי שלה. אין ספק שאיגוד הפחחים בישראל, שיצטרך לתקן את הדלתות הללו במידת הצורך, מחזיק מלאי בובות וודו של סאנגיופ לי ולוק דנקרוולק שאחראים על שפת העיצוב החדשה של המותג. במספרים: 8 מתוך 10. תשפטו לבד.

יונדאי אלנטרה היברידית
יונדאי אלנטרה היברידית

בפנים איכות החומרים טובה יחסית. יונדאי אלנטרה היברידית גם כן מזכירה את הטוסון החדש, עם ההגה החדש והסופר נוח (לדעתי הנוח ביותר בתעשיית הרכב כיום). מאחוריו הותקנו צמד מסכים עבור לוח מחוונים בגודל ״10.25 ולצידו מערכת המולטימדיה בגודל ״8, שניהם מוכרים גם כן מהטוסון החדש והאחרון תומך ב-Android Auto ו-Apple CarPlay.

מימין לידית ההילוכים הרגילה שבאופן מפתיע לא הוחלפה בבורר Shif by Wire, יש ידית עבור הנוסע מלפנים, שיוצרת מעין ״מחיצה״ ותורמת את חלקה במתן תחושה של חלל מרווח. פתחי האוורור שולבו באופן אלגנטי בעיצוב ומזכירים את אלו של ג'נסיס GV70.

רשימת האבזור בדגם ה-Premium כוללת בין השאר גם בקרת אקלים מפוצלת, כניסה והנעה ללא מפתח כולל התנעה מרחוק באמצעות השלט, בלם יד חשמלי כולל Auto Hold, חיישני חניה ופתיחת תא מטען אוטומטית מבלי שתצטרכו להזיז יד או רגל וחישוקי ״16.

בגרסת הקצה, Supreme תתפנקו גם במשטח טעינה אלחוטי, לוח מחוונים דיגיטלי, תאורת LED בחזית, גג נפתח וחישוקי ״17.

יונדאי אלנטרה היברידית
יונדאי אלנטרה היברידית

המרווח ליושבים מאחור מפתיע לטובה הודות לבסיס גלגלים של 272 ס״מ, 2 ס״מ יותר ממלכת הקטגוריה, הקורולה. גם באורך (467.5 ס״מ) היא צמחה ב-5.7 ס״מ מהדגם היוצא וגדולה ב-4.5 ס״מ מהקורולה. באורך היא צמחה ב-2.5 ס״מ ל-182.5 ס״מ וביונדאי מזכירים לנו שכן, גם פה היא גדולה ב-4.5 ס״מ מ… ניחשתם נכון, הקורולה. בתא המטען שנפתח אוטומטית אם תעמדו לידו במשך 3 שניות עם המפתח בכיס (Smatr Trunk), יש 474 ליטרים וגלגל חלופי.

יחידת הנעה

יונדאי אלנטרה היברידית תשווק בארץ עם יחידת הנעה היברידית המשלבת בין מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטרים המפיק 105 כ״ס ו-15 קג״מ מסדרת Smartstream, לצד מנוע חשמלי בהספק 43 כ״ס ומומנט של 17.3 קג״מ. ביחד הם מפיקים 139 כ״ס ו-27 קג״מ. הצמד הזה שודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים.

המנוע החשמלי מוזן מסוללת ליתיום יון פולימר בקיבולת 1.32 קוט״ש שגם שומרת על סוללת ה-12 וולט ויודעת לספק לה מתח במידת הצורך, כדי שלא תצטרכו לשאול בוואצאפ השכונתי ״סליחה, יש למישהו כבלים?״. וכמו באיוניק, גם באלנטרה יש מערכת בלימה רגנטיבית שיודעת להחזיר חשמל לסוללה באמצעות האנרגיה הנוצרת מתהליך הבלימה, וע״י כך גם להאריך באופן משמעותי את חייהם של הבלמים. על הסוללה תקבלו אחריות של 7 שנים או עד 150,000 ק״מ.

יש לה גם בורר מצבי נהיגה המאפשר בחירה בין מצב Eco, Smart או ספורט. ביונדאי מתגאים בצריכת דלק נמוכה במיוחד של 22.7 ק״מ לליטר, מה שמכניס את האלנטרה ההיברידית לקבוצת זיהום 2.

יונדאי אלנטרה היברידית
יונדאי אלנטרה היברידית

הרבה בטיחות, אבל… לא כסטנדרט

גולת הכותרת של יונדאי אלנטרה היברידית החדשה היא בבטיחות, לפחות בכל הקשור למתחרות הישירות. למרות שטרם נבחנה ב-Euro Ncap, בארה״ב היא קיבלה את ציון הבטיחות הכמעט-מקסימלי Top Safety Pick מטעם ה-IIHS ו-5 כוכבי בטיחות מטעם מינהל הבטיחות בדרכים המקומי, ה-NHTSA.

כסטנדרט ברמת גימור ברמת גימור Premium תקבלו 6 כריות אוויר, בלימה אוטונומית, שמירה על מרכז הנתיב ותיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית כולל התרעה על תחילת נסיעה של הרכב מלפנים, התרעה מפני עייפות נהג, התרעה מפני שכחת ילדים במושב האחורי באמצעות הודעה על לוח המחוונים (ולא באמצעות חיישן), מניעת סינוור רכב המגיע ממול ועוד.

רמת הגימור הגבוהה, Supreme, מוסיפה גם התרעה מפני רכב הנמצא בשטח מת ומונעת מעבר נתיב במקרה של סכנה, בלימה אוטונומית גם לאחור והתרעה מפני יציאה מהרכב במקרה של סכנה מרכב חולף.

למרות שאבזור הבטיחות לא מגיע כסטנדרט, שווה להוסיף 2,000 ש״ח עבור הגרסה המאובזרת יותר.

יונדאי אלנטרה היברידית
יונדאי אלנטרה היברידית
גרסהמחיר
יונדאי אלנטרה היברידית Premium147,900 ₪
יונדאי אלנטרה היברידית Supreme149,900 ₪

יונדאי אלנטרה היברידית – להורדת מפרט טכני

תמונות: יונדאי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו