בהשקה עולמית חגיגית ודיגיטלית ברוח התקופה, מרצדס חשפה היום את ה-C-Class החדשה, הדור השישי של היוקרתית הקומפקטית של היצרנית משטוטגרט (אם לוקחים בחשבון את דגם ה-190 הראשון מ-1982 שזכה לכינוי ״בייבי בנץ״). וכמו תמיד במרצדס, לאחר השקת S-Class חדשה שקובעת את הסטנדרט, מתחילים לראות את הטכנולוגיות החדשות גם בדגמים הבאים של המותג. ונתחיל מהפינה הפופולארית ״עובדות מעניינות שלא ישנו לכם את החיים״:
1. מאז 1982 נמכרו כ-10.5 מיליון יחידות של המרצדס C-Class ברחבי העולם, כשהדור הנוכחי מכר לבדו כ-2.5 מיליון מאז 2014.
2. בשנת 2016 סין הפכה לשוק הגדול בעולם לדגמי מרצדס C-Class.
3. 2 מתוך 3 דגמי מרצדס C-Class שנמכרים בגרמניה הם בתצורת סטיישן.
העיצוב החיצוני של המרצדס C-Class מזכיר באופן לא מפתיע את זה של ה-S-Class ויש כאלה שכבר מיהרו להכריז שמדובר ב״בייבי S-Class״. ניצוץ הגאונות בכל הקשור לעיצוב נמצא בגריל מלפנים, שהם הוא נבנה כולו מנקודות בסגנון הלוגו של מרצדס. ה-C-Class צמחה ב-65 מ״מ באורך ל-4,751 מ״מ וב-10 מ״מ לרוחב ל-1,820 מ״מ. בגובה היא התקצרה ב-9 מ״מ ל-1,438 ובסיס הגלגלים צמח ב-25 מ״מ ל-2,865 מ״מ. נפח תא המטען נותר על 455 ליטרים כמו בדור הנוכחי. המידות מתייחסות לגרסת הסדאן.
בפנים, תא הנוסעים עוצב מחדש גם הוא ברוח ה-S-Class עם ההגה החדש, לוח השעונים הדיגיטלי והמרהיב בגודל ״11.9 (״9.5 בגרסאות הכניסה) ומערכת המולטימדיה המרשימה בגודל ״12.3 (״10.25 בגרסאות הכניסה) הכוללת את הגרסה האחרונה של ה-MBUX, תמיכה מלאה ב-Android Auto ו-Apple CarPlay וגם את העוזרת האישית, Hey Mercedes המאפשרת להפעיל לא מעט פיצ׳רים באמצעות פקודות קוליות בלבד. לדעתי האישית מדובר במערכת הפקודות הקוליות הטובה ביותר כיום בתעשיית הרכב.
החדשות הדרמטיות, מעבר לעיצוב והטכנולוגיה, נמצאות מתחת למכסה המנוע, שם תמצאו מנועי ארבעה צילינדרים בלבד עם מערכת Mild Hybrid 48 וולט המוסיפה ל-C-Class 20 כ״ס נוסעים ומסייעת לחסכון בצריכת הדלק.
מהדגם שצפוי להיות ה-Best Seller של המוצר, C300e היברידי נטען (פלאג אין) המאפשר על הנייר נסיעה של 100 ק״מ (לפי תקן WLTP, אבל גם אם תורידו 20-25% זה עדיין נתון מרשים) על חשמל בלבד, עד למהירות של 140 קמ״ש, בזכות יחידת הינע המשלבת בין מנוע טורבו בנזין בנפח 2 ליטרים המפיק 197 כ״ס ומומנט מירבי של 32.5 קג״מ, למנוע חשמלי המפיק 132 כ״ס ומומנט מיידי של 44.8 קג״מ. ההספק המשולב עומד על 304 כ״ס, מומנט מירבי של 51.6 קג״מ ונתון התאוצה הדי מרשים עומד על 5.9 שניות מעמידה ל-100 קמ״ש עד למהירות מקסימלית של 210 קמ״ש. כל המנועים של המרצדס C-Class החדשה שודכו לתיבת 9 הילוכים אוטומטית. חידוש נוסף הוא בכך שהסוללה בקיבולת 25.4 קוט״ש יודעת לקבל טעינת DC מהירה ולטעון מ-0 ל-100 אחוז בתוך כ-30 דקות בלבד באמצעות מטען 55 קילוואט מהיר. טעינה משקע AC 11 קילוואט תארך כשעתיים וחצי. אגב, בדגם ההיברידי נטען נפח תא המטען עומד על 360 ליטרים, 45 ליטרים יותר מהדור הנוכחי והוא מגיע עם מתלי אוויר מאחור שיודעים להתמודד בצורה טובה יותר עם משקל הסוללה.
גרסת הכניסה של ה-C-Class, דגם ה- C180צוידה במנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 170 כ״ס ומומנט מירבי של 25.5 קג״מ כבר ב-1,400-4,000 סל״ד. תיבת ההילוכים מעבירה את כל הכוח לגלגלים הקדמיים בלבד ואלו מזניקים את ה-C180 מ-0 ל-100 קמ״ש בתוך 8.6 שנ׳, עד למהירות מקסימלית של 230 קמ״ש. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 6.2-6.5 ליטר ל-100 ק״מ.
מרצדס C-Class C200 צוידה גם כן במנוע הטורבו בנזין 1.5 ליטר כמו ב-C180, אך בגרסה הזאת הוא מייצר 204 כ״ס, מומנט מירבי של 30.6 קג״מ כבר ב-1,800-4,000 סל״ד ומגלח 1.3 שנ׳ בתאוצה מ-0 ל-100 קמ״ש ביחס ל-C180. הגרסה הזאת תשווק עם הנעה קדמית בלבד או 4Matic לכל ארבעת הגלגלים שמורידה עוד 0.2 שנ׳ מה-7.3. המהירות המירבית עומדת על 241 קמ״ש. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 6.2-6.6 ליטר ל-100 ק״מ (6.5-6.9 לגרסה עם ההנעה הכפולה).
מרצדס C-Class C300 קיבלה את מנוע הטורבו בנזין בנפח 2 ליטרים, המפיק 258 כ״ס ב-5,800-6,100 סל״ד ומומנט מירבי של 40 קג״מ (2,000-3,200 סל״ד). גרסת ההנעה הקדמית מאיצה מעמידה ל-100 קמ״ש בתוך 6 שנ׳ עגולות, בדיוק כמו גרסת 4Matic עם ההנעה לכל ארבעת הגלגלים. המהירות המקסימלית הוגבלה ל-250 קמ״ש. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 6.6-7 ליטר ל-100 ק״מ (7-7.3 לגרסה עם ההנעה הכפולה).
היצע מנועי הדיזל כולל שתי גרסאות עם אותו מנוע 2 ליטרים בשילוב יחידת ה-Mild Hybrid. הראשונה, C220d מפיקה 200 כ״ס ב-4,200 סל״ד ומומנט מירבי של 44 קג״מ ב-1,800-2,800 סל״ד. נתון התאוצה מעמידה ל-100 קמ״ש עומד על 7.3 שנ׳ עד למהירות מירבית של 245 קמ״ש.
גרסת ה-C300d מפיקה 265 כ״ס ב-4,200 סל״ד, מומנט מירבי של 55 קג״מ ב-1,800-2,800 סל״ד ו-5.7 שניות מרשימות מ-0 ל-100 קמ״ש. נתון צריכת הדלק לשני הדגמים עומד על 5-5.2 ליטרים ל-100 ק״מ.
במרצדס מתגאים בכך שהצליחו לשמור את מקדם הגרר על 0.24 Cd בגרסת הסדאן ו-0.27 Cd בגרסת הסטיישן, למרות ששטח מראות הצד גדל ביחס לדור הנוכחי.
מפרט הבטיחות של המרצדס C-Class החדשה כולל את כל מה שהייתם מצפים למצוא ברכב שכזה, ונותר לקוות שבמרצדס ישראל יביאו את רוב המערכות כסטנדרט. בין השאר היא צוידה במערכת ה- PRE-SAFE המכינה את תא הנוסעים לקראת תאונה, מערכת Active Distance Assist יודעת לשמור על מרחק מהרכב שמלפנים במהירות עד 100 קמ״ש, מצלמות היקפיות, תאורת LED מלאה עם 1.3 מיליון מיקרו מראות המשלימות ביחד רזולוציה של 2.6 מיליון פיקסלים.
מרצדס C-Class החדשה צפויה לנחות אצלנו ברבעון השלישי של 2021, ולהתחרות מול BMW סדרה 3, ג׳נסיס G70 שצפויה להגיע אלינו במהלך חודש מרץ, אאודי A4, לקסוס IS וקאדילק CTS.
תמונות: מרצדס
כתיבת תגובה