סופר מיני משודרגת: סקודה פאביה החדשה נחשפת בדור הרביעי
loader image

סקודה פאביה החדשה נחשפת בדור הרביעי

קריאה
🌎 השקה עולמית > סקודה פאביה (דגם חדש)

מקסימום מיני

סקודה השיקה את הדור הרביעי של הפאביה, הסופר מיני שהתחלה את דרכה אי שם ב-1999, בימים שבהם עדיין חששנו מבאג 2000. היא מבוססת לראשונה על פלטפורמת MQB-A0 של קונצרן פולקסווגן עליה מבוססות בין השאר גם אאודי A1, סיאט איביזה, סקודה קאמיק, פולקסווגן פולו ועוד דגמים של הקונצרן הגרמני.
עד היום נמסרו בעולם למעלה מ-4.5 מיליון יחידות של הפאביה, כשדווקא הדור השלישי הנוכחי היה הפחות פופולארי ביחס לשניים שקדמו לו (1,052,200 מסירות לדור השלישי, 1,704,100 מסירות בדור השני ו-1,790,900 בדור הראשון). בין החידושים העיקריים:

  • תא מטען שגדל ב-50 ליטרים מ-330 ל-380.
  • חוצה לראשונה את ה-4 מטר באורך בזכות תוספת של 11 ס״מ ביחס לדגם היוצא.
  • מקדם גרר של 0.28 cd הנמוך בקטגוריה.
  • גרסת ספורטיבית תחת השם מונטה קרלו שתושק בהמשך.

עיצוב חיצוני

באופן לא מפתיע הסקודה פאביה החדשה מיישרת קו עם השפה העיצובית החדשה של סקודה, אותה ראינו כבר באוקטביה החדשה ובקאמיק. בחזית היא קיבלה פגוש חדש לחלוטין ומכסה מנוע עם קווים מפוסלים. תאורת Full LED תגיע כאופציה בחלק מהדגמים, מלפנים ומאחור, כמו גם מראות מתקפלות ומחוממות. בדלתות הקדמיות אף נעשתה מחווה עיצובית למשולש הנמצא בדגל של צ׳כיה 👈🇨🇿. מאחור היא התחדשה בחיישני חניה מקוריים, חישוקים בגודל שבין ״18-״14, מסגרות כרום בחלונות ועוד.

סקודה פאביה 2022 החדשה

הכונסים שבתמונה למעלה הם לא קישוט לשם שינוי. מדפים מיוחדים נפתחים כשנדרש עוד קצת קירור ונסגרים כשלא צריך כדי לשפר את האווירודינמיות. 0.28 מקדם גרר, זוכרים? אז כדי להשיג את הנתון הזה הותקן גם ספוילר וסנפירים בחלון האחורי, מראות הצד הוקטנו קצת ותוכננו כדי לתרום את חלקם למאמץ וגם חישוקים מיוחד כאופציה עוצבו בסגנון אלו שרואים בעיקר ברכבים חשמליים.

כאמור, סקודה פאביה החדשה חוצה לראשונה את קו ה-4 מטרים באורך עד ל-410.8 ס״מ, לאחר שצמחה ב-11.1 ס״מ. היא התרחבה ב-4.8 ס״מ לרוחב של 1.78 ס״מ ובסיס הגלגלים שלה גם כן גדל באופן דרמטי ב-9.4 ס״מ ל-256.4 ס״מ. בגובה היא דווקא התכווצה ב-8 מ״מ ל-145.9 ס״מ.

עיצוב פנימי

סקודה פאביה 2022 החדשה

הסקודה פאביה החדשה צוידה לראשונה בלוח מחוונים דיגיטלי בגודל ״10.25 כאופציה ומיישרת פה קו עם הפיג׳ו 208 והיונדאי i20 החדשות המתחרות איתה בקטגוריה. מערכת המולטימדיה עם הצג בגודל של ״6.5, ״8 ו-״9.2 עודכנה לדור השלישי של ה-MIB עם סקודה Connect ותומכת ב-Android Auto ו-Apple CarPlay. הפאביה גם צוידה בפיצ׳ר הגאוני של סקודה, עם חיבור ה-USB Type C בחלק האחורי של מראת הדרך. אה, ויש כמובן גם את המטריה בדלת הנהג.

העיצוב מזכיר את זה של האוקטביה, עם הגה שני חישורים, ידיות חדשות לפתיחת הדלתות, בקרת האקלים נותרה עם כפתורים פיזיים וצלחה את הטרנד של קבוצת פולקסווגן להפוך את פקדי בקרת האקלים לטאץ׳. די עם זה פולקסווגן. Haven't the Jewish people suffered enough? יש גם ידית הילוכים ״רגילה״ במקום הקטנה שהתרגלנו לראות בדגמי פולקסווגן, אאודי, סיאט וגם סקודה (חבל, תופסת יותר מדי מקום).

סקודה פאביה 2022 החדשה

מנועים

גרסת הכניסה של הפאביה תשווק עם חמישה מנועי בנזין שונים בהספקים שבין 65 ל-150 כ״ס. בסקודה טוענים שבזכות מיכל דלק בקיבולת של 50 ליטרים ומנועים יעילים, הפאביה החדשה יכולה לגמוע מרחק של 900 ק״מ על מיכל אחד בלבד (לפי תקן WLTP). כאמור בפסגת היצע המנועים אנחנו פוגשים את אותו מנוע TSI EVO ארבעה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר עם הספק של 150 כ״ס המוכר לנו היטב מהסיאט לאון והפולקסווגן גולף החדשות. הוא שודך לתיבת 7 הילוכים אוטומטית DSG ומזנק מ-0 ל-100 קמ״ש בתוך 7.9 שניות. המנוע שככל הנראה יגיע לארץ ויהיה הכי רלוונטי לשוק הישראלי, הוא הבנזין 3 צילינדרים בנפח 1.0 ליטר המפיק 81 כ״ס ומשודך לאותה תיבת הילוכים (יש גם 6 הילוכים ידנית אבל אני סקפטי אם תנחת פה) שמעבירה את הכוח לגלגלים הקדמיים בלבד שמזניקים אותו מעמידה ל-100 קמ״ש בתוך 9.7 שניות.

סקודה פאביה 2022 החדשה

בטיחות

בסקודה לא היססו לנצל את היכולות של הפלטפורמה החדשה גם בכל הקשור לבטיחות, וציידו את הפאביה בשלל מערכות שעושות הופעת בכורה בדגם. מערכת בקרת שיוט אדפטיבית יודעת לשמור מרחק מהרכב שמלפנים במהירות של עד 210 קמ״ש (סקפטי אם היא תגיע למהירות הזאת). יש גם מערכת תיקון סטייה מנתיב; ניטור רכב הנמצא בשטח מת כאופציה; בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור; זיהוי תמרורים' דו-גלגלי והולכי רגל; 6 כריות אוויר כסטנדרט ועוד 3 כאופציה כולל הגנה לברכיים של הנהג ועוד.

ברשימת מערכות הסיוע לנהג יש את ה-Park Assist שיודעת לזהות חניות במהירות של עד 40 קמ״ש ואפילו להיכנס אליהן בכוחות עצמה, הודות למערך של חיישני חניה מלפנים ומאחור.

הסקודה פאביה החדשה צפויה להגיע לישראל בסוף 2021/תחילת 2022.

לא שכחו גם את המטריה בדלת הנהג. סקודה פאביה 2022 החדשה

תמונות: סקודה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו